Tématem bakalářské práce je výchova dětí předškolního věku k žádoucím morálním hodnotám. Práce obsahuje teoretickou a praktickou část. Teoretická část je zaměřena na popis principů a metod mravní výchovy v kontextu výchovy obecné. Výchovné působení ve zvolené oblasti výchovy vychází z Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání. Součástí praktické části je kvalitativní výzkum, s cílem zjistit, zda jsou děti vedeny k morálním hodnotám v rodinném prostředí, a také při každodenních činnostech v mateřské škole.
Anotace v angličtině
The goal of the bachelor thesis is an education of preschoolage childern to desirable moral values. The work consists of theoretical and practical part. The theoretical part is focused on a description of the principles and methods of moral edukation in kontext of general edikation. Educative influence in the selected field of edukation is based on the Frema-work Edukational Programme for Pre-school Edukation. The practical part conteins the qualitative survey aimed to find out whether childern are quided to moral values in families and also in kindergarten duringring everyday activities.
Klíčová slova
výchova, metody, principy, děti, morálka, edukace, předškolní výchova, mateřská škola
Tématem bakalářské práce je výchova dětí předškolního věku k žádoucím morálním hodnotám. Práce obsahuje teoretickou a praktickou část. Teoretická část je zaměřena na popis principů a metod mravní výchovy v kontextu výchovy obecné. Výchovné působení ve zvolené oblasti výchovy vychází z Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání. Součástí praktické části je kvalitativní výzkum, s cílem zjistit, zda jsou děti vedeny k morálním hodnotám v rodinném prostředí, a také při každodenních činnostech v mateřské škole.
Anotace v angličtině
The goal of the bachelor thesis is an education of preschoolage childern to desirable moral values. The work consists of theoretical and practical part. The theoretical part is focused on a description of the principles and methods of moral edukation in kontext of general edikation. Educative influence in the selected field of edukation is based on the Frema-work Edukational Programme for Pre-school Edukation. The practical part conteins the qualitative survey aimed to find out whether childern are quided to moral values in families and also in kindergarten duringring everyday activities.
Klíčová slova
výchova, metody, principy, děti, morálka, edukace, předškolní výchova, mateřská škola
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v SR UTB ve Zlíně č. 7/2014, včetně příloh, případně podle dalších materiálů. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena na:
- podrobnou specifikaci procesu mravní výchovy s ohledem na předškolní věk dítěte;
- nalezení možnosti aplikace procesu výchovy,metod výchovy na děti tohoto věku;
- vlastní detailně rozpracovaný návrh metod a činností se zaměřením na mravní výchovu dětí v mateřské škole.
Součástí práce bude kvalitativní výzkum analýza činnosti.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v SR UTB ve Zlíně č. 7/2014, včetně příloh, případně podle dalších materiálů. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena na:
- podrobnou specifikaci procesu mravní výchovy s ohledem na předškolní věk dítěte;
- nalezení možnosti aplikace procesu výchovy,metod výchovy na děti tohoto věku;
- vlastní detailně rozpracovaný návrh metod a činností se zaměřením na mravní výchovu dětí v mateřské škole.
Součástí práce bude kvalitativní výzkum analýza činnosti.
Seznam doporučené literatury
ČÁP, J., MAREŠ, J. Psychologie pro učitele. Praha: Portál, 2007.ISBN 978-80-7367-273-7.
EYRE, L., EYRE, R. Jak naučit děti hodnotám. Praha: Portál, 2000.ISBN 80-7178-360-9.
FREYOVÁ, L. Pohádky na dlani. Vydavatelství Radim Masný, 2001. ISBN 80-238-7100-5.
HAVLÍK, R., KOŤA, J. Sociologie výchovy a školy. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-635-7.
HEIDBRINK, H. Psychologie morálního vývoje. Praha: Portál, 1997. ISBN 80-7178-154-1.
KOPŘIVA, P., NOVÁČKOVÁ, J., NEVOLOVÁ, D., KOPŘIVOVÁ, T. Respektovat a být respektován. Kroměříž: Spirála, 2006. ISBN 80-901873-7-4.
KUČEROVÁ, S. Obecné základy mravní výchovy. Brno: Masarykova univerzita, 1992.ISBN 80-210-0183-6.
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Seznam doporučené literatury
ČÁP, J., MAREŠ, J. Psychologie pro učitele. Praha: Portál, 2007.ISBN 978-80-7367-273-7.
EYRE, L., EYRE, R. Jak naučit děti hodnotám. Praha: Portál, 2000.ISBN 80-7178-360-9.
FREYOVÁ, L. Pohádky na dlani. Vydavatelství Radim Masný, 2001. ISBN 80-238-7100-5.
HAVLÍK, R., KOŤA, J. Sociologie výchovy a školy. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-635-7.
HEIDBRINK, H. Psychologie morálního vývoje. Praha: Portál, 1997. ISBN 80-7178-154-1.
KOPŘIVA, P., NOVÁČKOVÁ, J., NEVOLOVÁ, D., KOPŘIVOVÁ, T. Respektovat a být respektován. Kroměříž: Spirála, 2006. ISBN 80-901873-7-4.
KUČEROVÁ, S. Obecné základy mravní výchovy. Brno: Masarykova univerzita, 1992.ISBN 80-210-0183-6.
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studenta
2. Otázky vedoucího a oponenta bakalářské práce - viz posudky
- odpověděla vyčerpávajícím způsobem
3. dr. Kalivodová: Jak rozvíjíte u dětí ve Vaší MŠ mravní a rozumovou schopnost?