V bakalářské práci se zabývám tématikou sahající do oblastí lidských zdrojů - částí procesu řízení výkonu zaměstnanců, kde je trendem posledních let mapovat úroveň kompetencí u jednotlivých zaměstnanců. Cílem bakalářské práce je představit praktické použití kompetenčního modelu jako jednoho z nástrojů hodnocení zaměstnanců a zároveň dát vyjádření k hypotéze o tom, že rozvojem a vzděláváním zaměstnanců lze pozitivně ovlivnit úroveň jejich kompetencí.
Anotace v angličtině
In my bachelor theses I deal with the theme which extends to section of Human Resources to the part of performance management process, where is a trend of recent years to chart competences of employees. The bachelor theses is concerned with introduction of practical use of model of competences - as one of tools which is determined for the evaluation and concurrently to give an answer about a hypothesis if a training and a development of the employees could increase their level of competences.
Klíčová slova
Kompetence, kompetenční model, způsobilost, hodnocení zaměstnanců, řízení výkonu zaměstnanců, rozvoj, vzdělávání.
Klíčová slova v angličtině
Competences, model of competences, qualification, evaluation of en employees, performance management, training, development.
Rozsah průvodní práce
51
Jazyk
CZ
Anotace
V bakalářské práci se zabývám tématikou sahající do oblastí lidských zdrojů - částí procesu řízení výkonu zaměstnanců, kde je trendem posledních let mapovat úroveň kompetencí u jednotlivých zaměstnanců. Cílem bakalářské práce je představit praktické použití kompetenčního modelu jako jednoho z nástrojů hodnocení zaměstnanců a zároveň dát vyjádření k hypotéze o tom, že rozvojem a vzděláváním zaměstnanců lze pozitivně ovlivnit úroveň jejich kompetencí.
Anotace v angličtině
In my bachelor theses I deal with the theme which extends to section of Human Resources to the part of performance management process, where is a trend of recent years to chart competences of employees. The bachelor theses is concerned with introduction of practical use of model of competences - as one of tools which is determined for the evaluation and concurrently to give an answer about a hypothesis if a training and a development of the employees could increase their level of competences.
Klíčová slova
Kompetence, kompetenční model, způsobilost, hodnocení zaměstnanců, řízení výkonu zaměstnanců, rozvoj, vzdělávání.
Klíčová slova v angličtině
Competences, model of competences, qualification, evaluation of en employees, performance management, training, development.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v SR UTB ve Zlíně č. 7/2014, včetně příloh, případně podle dalších materiálů. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce. S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na mapování požadované/tolerované/aktuální úrovně kompetencí skupiny zaměstnanců;
- v návaznosti na to bude navržen jejich rozvoj a následně vyhodnocena nová aktuální úroveň;
- rozbor aspektů působících na případnou proměnu sledovaných úrovní kompetencí má význam i pro sociální pedagogiku, kde může nastínit možnosti na zlepšení uplatnění každého člena společnosti díky jeho osobnímu rozvoji.
Hodnocení zaměstnanců je chápáno jako důležitá součást řízení jejich výkonu. Na jedné straně jsou důležité výsledky, na druhé také jak jich bylo dosaženo. Právě úroveň požadovaných kompetencí vypovídá o firemní kultuře a naplnění etického kodexu společnosti. Práce bude zaměřena na otázku, zda právě v této oblasti lze dosáhnout významného posunu tím, že se zaměstnanci budeme věnovat, anebo se jedná o tzv. životní výbavu a víceméně se nedá výrazněji ovlivnit. Závěry budou plynout z použitého kvantitativního výzkumu, který bude realizován ve dvou fázích.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v SR UTB ve Zlíně č. 7/2014, včetně příloh, případně podle dalších materiálů. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce. S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na mapování požadované/tolerované/aktuální úrovně kompetencí skupiny zaměstnanců;
- v návaznosti na to bude navržen jejich rozvoj a následně vyhodnocena nová aktuální úroveň;
- rozbor aspektů působících na případnou proměnu sledovaných úrovní kompetencí má význam i pro sociální pedagogiku, kde může nastínit možnosti na zlepšení uplatnění každého člena společnosti díky jeho osobnímu rozvoji.
Hodnocení zaměstnanců je chápáno jako důležitá součást řízení jejich výkonu. Na jedné straně jsou důležité výsledky, na druhé také jak jich bylo dosaženo. Právě úroveň požadovaných kompetencí vypovídá o firemní kultuře a naplnění etického kodexu společnosti. Práce bude zaměřena na otázku, zda právě v této oblasti lze dosáhnout významného posunu tím, že se zaměstnanci budeme věnovat, anebo se jedná o tzv. životní výbavu a víceméně se nedá výrazněji ovlivnit. Závěry budou plynout z použitého kvantitativního výzkumu, který bude realizován ve dvou fázích.
Seznam doporučené literatury
ARMSTRONG, Michael. Řízení lidských zdrojů: nejnovější trendy a postupy : 10. vydání. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 789 s. ISBN 978-80-247-1407-3.
HRONÍK, František, Jitka VEDRALOVÁ a Luboš HORVÁTH. Kompetenční modely: projekt ESF Učit se praxí. Vyd. 1. Brno: Motiv Press, 2008, 132 s. ISBN 978-80-904133-2-0.
PLAMÍNEK, Jiří a Roman FIŠER. Řízení podle kompetencí. 1. vyd. Praha: Grada, 2005, 180 s. ISBN 80-247-1074-9.
VETEŠKA, Jaroslav. Kompetence ve vzdělávání dospělých: pedagogické, andragogické a sociální aspekty. Vyd. 1. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského, 2010, 200 s. ISBN 978-80-86723-98-3.
Seznam doporučené literatury
ARMSTRONG, Michael. Řízení lidských zdrojů: nejnovější trendy a postupy : 10. vydání. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 789 s. ISBN 978-80-247-1407-3.
HRONÍK, František, Jitka VEDRALOVÁ a Luboš HORVÁTH. Kompetenční modely: projekt ESF Učit se praxí. Vyd. 1. Brno: Motiv Press, 2008, 132 s. ISBN 978-80-904133-2-0.
PLAMÍNEK, Jiří a Roman FIŠER. Řízení podle kompetencí. 1. vyd. Praha: Grada, 2005, 180 s. ISBN 80-247-1074-9.
VETEŠKA, Jaroslav. Kompetence ve vzdělávání dospělých: pedagogické, andragogické a sociální aspekty. Vyd. 1. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského, 2010, 200 s. ISBN 978-80-86723-98-3.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studenta
2. Otázky vedoucího a oponenta bakalářské práce - viz posudky
- odpověděl dobře
3. doc. Řehoř Jaký má význam v řízení lidských zdrojů vzdělávání člověka?
- odpověděl dobře