Ve své bakalářské práci se zabývám zornými úhly pohledu na pedagogický odkaz Jaroslava Foglara. V teoretické části přiblížím život a dílo Jaroslava Foglara. V praktické části představím pohledy na dílo, ať literární či skautskou práci očima tří generací. Zaměřuji se zejména na vnímání literárních děl a na to, jak je chápáno jejich výchovné poslání. Ráda bych zjistila, zda má stále stejnou hodnotu slovo pravda a přátelství, co si každý představí pod pojmem rytířskost. Analyzuji vliv Foglarova díla na základě provedených rozhovorů.
Anotace v angličtině
My bachelor work deals with different views of Jaroslav Foglar´s pedagogical heritage. The theoretical part is dedicated to Jaroslav Foglar´s life and work. In the practical part there are introduced three generations´ views of his work, both literary work and scout activities. I focus mainly on perception of his literary works and how his educational mission is understood. I would like to find out if words 'truth' and 'friendship' are still of the same worth, what is imagined beneath the term 'knightliness'. Based on performed interviews I analyse impact of Foglar´s work.
Ve své bakalářské práci se zabývám zornými úhly pohledu na pedagogický odkaz Jaroslava Foglara. V teoretické části přiblížím život a dílo Jaroslava Foglara. V praktické části představím pohledy na dílo, ať literární či skautskou práci očima tří generací. Zaměřuji se zejména na vnímání literárních děl a na to, jak je chápáno jejich výchovné poslání. Ráda bych zjistila, zda má stále stejnou hodnotu slovo pravda a přátelství, co si každý představí pod pojmem rytířskost. Analyzuji vliv Foglarova díla na základě provedených rozhovorů.
Anotace v angličtině
My bachelor work deals with different views of Jaroslav Foglar´s pedagogical heritage. The theoretical part is dedicated to Jaroslav Foglar´s life and work. In the practical part there are introduced three generations´ views of his work, both literary work and scout activities. I focus mainly on perception of his literary works and how his educational mission is understood. I would like to find out if words 'truth' and 'friendship' are still of the same worth, what is imagined beneath the term 'knightliness'. Based on performed interviews I analyse impact of Foglar´s work.
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v SR UTB ve Zlíně č. 7/2014, včetně příloh, případně podle dalších materiálů. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- život a dílo Jaroslava Foglara;
- pedagogické ideje J. Foglara;
- vnímání J. Foglara - tři generace čtenářů.
Součástí práce bude kvalitativní výzkum technikou polostandardizovaného rozhovoru.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v SR UTB ve Zlíně č. 7/2014, včetně příloh, případně podle dalších materiálů. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- život a dílo Jaroslava Foglara;
- pedagogické ideje J. Foglara;
- vnímání J. Foglara - tři generace čtenářů.
Součástí práce bude kvalitativní výzkum technikou polostandardizovaného rozhovoru.
Seznam doporučené literatury
FOGLAR, Jaroslav, Jindřich HOJER a Václav ČERNÝ. Jestřábe, díky: Jaroslavu Foglarovi Hoši od Bobří řeky a přátelé : sborník vzpomínek. 1. vyd. Praha: Ostrov, 2000, 239 s. ISBN 80-86289-12-5.
NOSEK-WINDY, Václav. Jestřábí perutě: povídání o foglarovkách. 1. vyd. Praha: Olympia, 1999, 236 s., [8] s. barev. obrazových příloh. ISBN 80-7033-618-8.
PÍREK, Zdeněk. Čtenářské kluby Jaroslava Foglara. 1. vyd. Brno: Delfín, 1990, 167 s.
ZACHARIÁŠ, Jiří. Stoletý hoch od Bobří řeky: dobrodružství života a metod Jaroslava Foglara - legendy dětské zájmové činnosti. 1. vyd. Praha: Ostrov, 2007, 399 s. ISBN 978-80-86289-52-6.
ZAPLETAL, Miloš. Záhady a tajemství Jaroslava Foglara. Vyd. 1. V Praze: Knižní klub, 2007, 285 s. ISBN 978-80-242-1902-8.
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Seznam doporučené literatury
FOGLAR, Jaroslav, Jindřich HOJER a Václav ČERNÝ. Jestřábe, díky: Jaroslavu Foglarovi Hoši od Bobří řeky a přátelé : sborník vzpomínek. 1. vyd. Praha: Ostrov, 2000, 239 s. ISBN 80-86289-12-5.
NOSEK-WINDY, Václav. Jestřábí perutě: povídání o foglarovkách. 1. vyd. Praha: Olympia, 1999, 236 s., [8] s. barev. obrazových příloh. ISBN 80-7033-618-8.
PÍREK, Zdeněk. Čtenářské kluby Jaroslava Foglara. 1. vyd. Brno: Delfín, 1990, 167 s.
ZACHARIÁŠ, Jiří. Stoletý hoch od Bobří řeky: dobrodružství života a metod Jaroslava Foglara - legendy dětské zájmové činnosti. 1. vyd. Praha: Ostrov, 2007, 399 s. ISBN 978-80-86289-52-6.
ZAPLETAL, Miloš. Záhady a tajemství Jaroslava Foglara. Vyd. 1. V Praze: Knižní klub, 2007, 285 s. ISBN 978-80-242-1902-8.
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studenta
2. Otázky vedoucího a oponenta bakalářské práce - viz posudky
- odpověděl dobře
3. dr. Ocetková Je cíl práce, jestli informanti znají Foglera v odpovědích u záměrně volených informantů, kteří jej znají, dobrou volbou informantů? dr. Neslušanová Jaký sociálně-pedagogický význam vidíte v zaznamenávání událostí do deníků a kronik?
- odpověděl dobře