Předmětem bakalářské práce je téma agrese v kontextu osobnostní a sociální identity. Teoretická část definuje pojmy osobnostní, sociální identita a sociální konflikt a zabývá se jejich vzájemnou provázaností. Práce dále vymezuje teoretické přístupy k agresi, formy, příčiny a faktory vzniku agresivního chování a dále popisuje specifický jev dnešní doby, mediální násilí. V závěru pojednává o možnostech prevence ve vztahu k rodině a škole s důrazem na úlohu sociální pedagogiky.
Praktická část zahrnuje kvantitativní výzkum formou dotazníku, jehož cílem bylo zjistit vztah respondentů vůči agresi. Hlavní výzkumná otázka se týkala postojů vůči agresi. Za-jímalo mne, jak bude respondenty chápán samotný pojem agrese. Dále jsem sledovala, jestli respondenti volí agresi jako prostředek k uspokojení svých cílů nebo potřeb. V jakých situacích používají agresi a jaký názor mají na fenomén dnešní doby, mediální násilí.
Anotace v angličtině
The subjekt of bachelor thesis is the topic agress in the context of the personal and social identity. The theoretical part defines the concepts of personal, social identity and social conflikt and discusses thein interdependence. The work also defines outputs to agressoin, forms, causes and factors for the development of aggressive behavior and describes speci kontrast media phenomen of our time, media violence. The conclusion the possibilities of preventiv in relation to family and school with emphasis on the role of social pedagogy.
The practical part includes quantitative research using a questionnaire whose aim was to determine the relationship of the respondents against aggression. The main research ques-tion concerned attitudes towards agression. Then I watched to see if respondents choose agression as a means to meet thein objectives or Leeds. In chat situations using agression and chat opinion Theky have on the phenomenon of our time, media violence.
Klíčová slova
identita, sociální identita, sociální konflikt, agrese, rodina, škola, sociální pedagogika
Klíčová slova v angličtině
identity, social identity, social conflict, aggression, the family, the school, social pedagogy
Rozsah průvodní práce
47 s. (57 218 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Předmětem bakalářské práce je téma agrese v kontextu osobnostní a sociální identity. Teoretická část definuje pojmy osobnostní, sociální identita a sociální konflikt a zabývá se jejich vzájemnou provázaností. Práce dále vymezuje teoretické přístupy k agresi, formy, příčiny a faktory vzniku agresivního chování a dále popisuje specifický jev dnešní doby, mediální násilí. V závěru pojednává o možnostech prevence ve vztahu k rodině a škole s důrazem na úlohu sociální pedagogiky.
Praktická část zahrnuje kvantitativní výzkum formou dotazníku, jehož cílem bylo zjistit vztah respondentů vůči agresi. Hlavní výzkumná otázka se týkala postojů vůči agresi. Za-jímalo mne, jak bude respondenty chápán samotný pojem agrese. Dále jsem sledovala, jestli respondenti volí agresi jako prostředek k uspokojení svých cílů nebo potřeb. V jakých situacích používají agresi a jaký názor mají na fenomén dnešní doby, mediální násilí.
Anotace v angličtině
The subjekt of bachelor thesis is the topic agress in the context of the personal and social identity. The theoretical part defines the concepts of personal, social identity and social conflikt and discusses thein interdependence. The work also defines outputs to agressoin, forms, causes and factors for the development of aggressive behavior and describes speci kontrast media phenomen of our time, media violence. The conclusion the possibilities of preventiv in relation to family and school with emphasis on the role of social pedagogy.
The practical part includes quantitative research using a questionnaire whose aim was to determine the relationship of the respondents against aggression. The main research ques-tion concerned attitudes towards agression. Then I watched to see if respondents choose agression as a means to meet thein objectives or Leeds. In chat situations using agression and chat opinion Theky have on the phenomenon of our time, media violence.
Klíčová slova
identita, sociální identita, sociální konflikt, agrese, rodina, škola, sociální pedagogika
Klíčová slova v angličtině
identity, social identity, social conflict, aggression, the family, the school, social pedagogy
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v SR UTB ve Zlíně č. 17/2014, včetně příloh, případně podle dalších materiálů. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na projevy a formy nepřátelství ve společnosti;
- na hledání příčin vzniku agrese;
- na sociální prevenci vztahů ve školách.
Součástí práce bude empirické šetření event. realizovaný výzkum (kvantitativní, kvalitativní,smíšený) zaměřený na zjišťění přínosu preventivních programů pro děti.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v SR UTB ve Zlíně č. 17/2014, včetně příloh, případně podle dalších materiálů. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na projevy a formy nepřátelství ve společnosti;
- na hledání příčin vzniku agrese;
- na sociální prevenci vztahů ve školách.
Součástí práce bude empirické šetření event. realizovaný výzkum (kvantitativní, kvalitativní,smíšený) zaměřený na zjišťění přínosu preventivních programů pro děti.
Seznam doporučené literatury
HELUS, Z. Sociální psychologie pro pedagogy. 1. vyd., Praha : Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1168-3.
KAPR, J. Sociální deviace, sociologie nemoci a medicíny. 2. upr. vyd. Praha : Sociologické nakladatelství, 1997. ISBN 80-85850-03-6.
KOUKOLÍK, F. Vzpoura deprivantů. Nové přeprac. vyd., Praha : Galén, 2006. ISBN 80-7262-410-5.
KŘIVOKLAVÝ, J. Jak přežít vztek, zlost a agresi. 1. vyd., Praha : Grada, 2007. ISBN 978-80-247-0818-8.
PRÁŠKO, J. Poruchy osobnosti. 1. vyd., Praha : Portál, 2003. ISBN 80-7178-737-X.
SMETÁČKOVÁ, I. Homofobie v žákovských kolektivech. Praha: Úřad vlády ČR, 2008. ISBN 978-80-7440-016-2.
VÁGNEROVÁ, M. Psychologie osobnosti. 1. vyd., Praha : Nakladatelství Karolinum, 2010. ISBN 978-80-246-1832-6.
Další literatura bude průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Seznam doporučené literatury
HELUS, Z. Sociální psychologie pro pedagogy. 1. vyd., Praha : Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1168-3.
KAPR, J. Sociální deviace, sociologie nemoci a medicíny. 2. upr. vyd. Praha : Sociologické nakladatelství, 1997. ISBN 80-85850-03-6.
KOUKOLÍK, F. Vzpoura deprivantů. Nové přeprac. vyd., Praha : Galén, 2006. ISBN 80-7262-410-5.
KŘIVOKLAVÝ, J. Jak přežít vztek, zlost a agresi. 1. vyd., Praha : Grada, 2007. ISBN 978-80-247-0818-8.
PRÁŠKO, J. Poruchy osobnosti. 1. vyd., Praha : Portál, 2003. ISBN 80-7178-737-X.
SMETÁČKOVÁ, I. Homofobie v žákovských kolektivech. Praha: Úřad vlády ČR, 2008. ISBN 978-80-7440-016-2.
VÁGNEROVÁ, M. Psychologie osobnosti. 1. vyd., Praha : Nakladatelství Karolinum, 2010. ISBN 978-80-246-1832-6.
Další literatura bude průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studenta
2. Otázky vedoucího a oponenta bakalářské práce - viz posudky
- odpověděla dobře
3. doc. Hungr: Ztotožňujete pojmy nepřátelství a agrese? dr. Palovčíková: Které závěry z Vašeho výzkumu jsou aplikovatelné do sociální pedagogiky? A jak? Proč není v příloze BP Vámi vytvořený dotazník?
- odpověděla dobře