Bakalářská práce je zaměřena na možnosti využití canisterapie z pohledu speciálních pedagogů. Teoretická část vychází z odborné literatury. Cílem práce je popsat možnosti využití canisterapie u žáků s kombinovaným postižením z pohledu speciálních pedagogů. A jak speciální pedagogové, kteří s těmito žáky pracují, hodnotí uplatnění canisterapie ve výchovně-vzdělávacím procesu.
Praktická část je zaměřena na hodnocení a názory speciálních pedagogů, ve kterých oblastech lze canisterapii uplatňovat při rozvoji žáků s kombinovaným postižením.
V závěru jsou shrnuty výsledky výzkumu.
Anotace v angličtině
This bachelors thesis is concerned with oppotunities for use of canistherapy in work special educators. The theoretical part is founded upon professional literature. The objective of the thesis is to describe special educatorś attitudes toward opportunities for use of canistherapy in education of pupils with combined disability. The thesis also examines special educatorś assessmend of canistherapy utilisation in educational process. The practical part of the the-sis presents special educatorś views and evaluation of the potential for canistherapy to be used in various areas of education of pupils with combined disability. The thesis is concuded with the research findings.
Klíčová slova
canisterapie, kombinované postižení, žáci se speciálními vzdělávacími potřebami, tělesná a pohybová dovednost, komunikace, smyslová výchova, kognitivní procesy
Klíčová slova v angličtině
canistherapy, combined disability, pupils with special educational needs, physical and mo-toric ability, communication, sensory education, cognitive processes
Rozsah průvodní práce
65
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce je zaměřena na možnosti využití canisterapie z pohledu speciálních pedagogů. Teoretická část vychází z odborné literatury. Cílem práce je popsat možnosti využití canisterapie u žáků s kombinovaným postižením z pohledu speciálních pedagogů. A jak speciální pedagogové, kteří s těmito žáky pracují, hodnotí uplatnění canisterapie ve výchovně-vzdělávacím procesu.
Praktická část je zaměřena na hodnocení a názory speciálních pedagogů, ve kterých oblastech lze canisterapii uplatňovat při rozvoji žáků s kombinovaným postižením.
V závěru jsou shrnuty výsledky výzkumu.
Anotace v angličtině
This bachelors thesis is concerned with oppotunities for use of canistherapy in work special educators. The theoretical part is founded upon professional literature. The objective of the thesis is to describe special educatorś attitudes toward opportunities for use of canistherapy in education of pupils with combined disability. The thesis also examines special educatorś assessmend of canistherapy utilisation in educational process. The practical part of the the-sis presents special educatorś views and evaluation of the potential for canistherapy to be used in various areas of education of pupils with combined disability. The thesis is concuded with the research findings.
Klíčová slova
canisterapie, kombinované postižení, žáci se speciálními vzdělávacími potřebami, tělesná a pohybová dovednost, komunikace, smyslová výchova, kognitivní procesy
Klíčová slova v angličtině
canistherapy, combined disability, pupils with special educational needs, physical and mo-toric ability, communication, sensory education, cognitive processes
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v SR UTB ve Zlíně č. 7/2014, včetně příloh, případně podle dalších materiálů. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na to jak speciální pedagogové hodnotí možnosti uplatnění canisterapie u žáků s kombinovaným postižením;
- na zjištění, ve kterých oblastech ( ve smyslové výchově, u tělesné a pohybové dovednosti, při regulaci tělesného napětí, u kognitivních procesů, v komunikaci, v emoční a sociální oblasti) vidí speciální pedagogové silné a slabé stránky canisterapie.
Součástí práce bude empirické šetření ( kvalitativní výzkum - rozhovor) zaměřený na hodnocení a názory speciálních pedagogů, ve kterých oblastech lze canisterapii uplatňovat při rozvoji dětí s kombinovaným postižením.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v SR UTB ve Zlíně č. 7/2014, včetně příloh, případně podle dalších materiálů. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na to jak speciální pedagogové hodnotí možnosti uplatnění canisterapie u žáků s kombinovaným postižením;
- na zjištění, ve kterých oblastech ( ve smyslové výchově, u tělesné a pohybové dovednosti, při regulaci tělesného napětí, u kognitivních procesů, v komunikaci, v emoční a sociální oblasti) vidí speciální pedagogové silné a slabé stránky canisterapie.
Součástí práce bude empirické šetření ( kvalitativní výzkum - rozhovor) zaměřený na hodnocení a názory speciálních pedagogů, ve kterých oblastech lze canisterapii uplatňovat při rozvoji dětí s kombinovaným postižením.
Seznam doporučené literatury
Galajdová L., Galajdová Z. Canisterapie, pes lékařem lidské duše. Praha: Portál, 2011.
Jankovský J. Ucelená rehabilitace dětí s tělesným a kombinovaným postižením. Praha: Triton, 2006.
Naradžič Z. Animoterapie aneb jak nás zvířata umí léčit. Praha: Albatros Plus, 2006.
Müller O. Terapie ve speciální pedagogice. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2007.
Slowík J. Speciální pedagogika. Praha: Grada Publishing a.s., 2007.
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Seznam doporučené literatury
Galajdová L., Galajdová Z. Canisterapie, pes lékařem lidské duše. Praha: Portál, 2011.
Jankovský J. Ucelená rehabilitace dětí s tělesným a kombinovaným postižením. Praha: Triton, 2006.
Naradžič Z. Animoterapie aneb jak nás zvířata umí léčit. Praha: Albatros Plus, 2006.
Müller O. Terapie ve speciální pedagogice. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2007.
Slowík J. Speciální pedagogika. Praha: Grada Publishing a.s., 2007.
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studenta
2. Otázky vedoucího a oponenta bakalářské práce - viz posudky
- odpověděla vyčerpávajícím způsobem
3. dr. Palovčíková: Využíváte i jiný typ terapie?
- odpověděla vyčerpávajícím způsobem