Práce se zaměřuje především na komunikaci s dětmi s postižením. Ať už se jedná o mentální, fyzické, smyslové či kombinované postižení. V teoretické části se práce rozděluje na část věnovanou komunikaci, dále samotnému postižení. V praktické části se práce zaměřuje na sběr dat technikou snowball, pomocí rozhovorů. Rozhovory byly vedeny s rodiči dětí s postižením.
Anotace v angličtině
The Thesis is focused on communication with disabled children. It could be mental, physical, sensorial or combined disability. The theoretical part is divided into a section dedicated to communication, as well as disability itself. In the practical part is used the snowball technique for data collection by interviews. Interviews were conducted with parents of children with disabilities.
Klíčová slova
děti s postižením, komunikace, kombinované postižení
Práce se zaměřuje především na komunikaci s dětmi s postižením. Ať už se jedná o mentální, fyzické, smyslové či kombinované postižení. V teoretické části se práce rozděluje na část věnovanou komunikaci, dále samotnému postižení. V praktické části se práce zaměřuje na sběr dat technikou snowball, pomocí rozhovorů. Rozhovory byly vedeny s rodiči dětí s postižením.
Anotace v angličtině
The Thesis is focused on communication with disabled children. It could be mental, physical, sensorial or combined disability. The theoretical part is divided into a section dedicated to communication, as well as disability itself. In the practical part is used the snowball technique for data collection by interviews. Interviews were conducted with parents of children with disabilities.
Klíčová slova
děti s postižením, komunikace, kombinované postižení
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v SR UNB ve Zlíně č. 7/2014, včetně příloh, případně podle dalších materiálů. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkuu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na základní zásady a principy komunikace s dětmi s postižením
- na hledání odpovědi na otázku: Jaký typ komunikace je v dnešní praxi nejběžnější s dětmi s postižením?
- na hledání odpovědi na otázku: Kde vidí sami rodiče dětí s postižením chybnou komunikaci?
Součástí práce bude realizovaný kvalitativní výzkum zaměřený na zjištění faktu, jakým způsobem komunikovat nejefektivněji s dětmi s postižením.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v SR UNB ve Zlíně č. 7/2014, včetně příloh, případně podle dalších materiálů. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkuu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na základní zásady a principy komunikace s dětmi s postižením
- na hledání odpovědi na otázku: Jaký typ komunikace je v dnešní praxi nejběžnější s dětmi s postižením?
- na hledání odpovědi na otázku: Kde vidí sami rodiče dětí s postižením chybnou komunikaci?
Součástí práce bude realizovaný kvalitativní výzkum zaměřený na zjištění faktu, jakým způsobem komunikovat nejefektivněji s dětmi s postižením.
Seznam doporučené literatury
HENDL, J., Kvalitativní výzkum:základní metody a aplikace. Praha: Portál, 2005. ISBN: 80-7367-040-2.
JANOVCOVÁ, Z. Alternativní a augmentativní komunikace. Brno: MU v Brně, 2003. ISBN 80-210-3204-9.
PIPEKOVÁ, J., Kapitoly ze speciální pedagogiky. Brno: Paido, 1998. ISBN: 80 85931 65-6.
STŘEDOVÁ, Z., MARKOVÁ, L., Mentálně postižené dítě v rodině. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1987.
ŠVARCOVÁ, I., Mentální retardace vzdělání, výchova, sociální péče. Praha: Portál, 2000. ISBN: 80-7178-506-7.
ZIKL, P.,BENDOVÁ, P. Dítě s mentálním postižením ve škole. Praha: Grada, 2012. ISBN: 978-80-247-3854-3
Seznam doporučené literatury
HENDL, J., Kvalitativní výzkum:základní metody a aplikace. Praha: Portál, 2005. ISBN: 80-7367-040-2.
JANOVCOVÁ, Z. Alternativní a augmentativní komunikace. Brno: MU v Brně, 2003. ISBN 80-210-3204-9.
PIPEKOVÁ, J., Kapitoly ze speciální pedagogiky. Brno: Paido, 1998. ISBN: 80 85931 65-6.
STŘEDOVÁ, Z., MARKOVÁ, L., Mentálně postižené dítě v rodině. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1987.
ŠVARCOVÁ, I., Mentální retardace vzdělání, výchova, sociální péče. Praha: Portál, 2000. ISBN: 80-7178-506-7.
ZIKL, P.,BENDOVÁ, P. Dítě s mentálním postižením ve škole. Praha: Grada, 2012. ISBN: 978-80-247-3854-3
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studenta
2. Otázky vedoucího a oponenta bakalářské práce - viz posudky
- odpověděla vyčerpávajícím způsobem
3. doc. Jůzl: Dostale jste se při provádění výzkumu přímo do kontaktu s postiženými dětmi nebo jste komunikovala pouze s rodiči?