Ve své bakalářské práci se zabývám tématem integračních aktivit. Bakalářská práce přibližuje téma integračních aktivit mezi žáky základních škol a dětmi s postižením v dětském domově LILA Otnice. Cílem práce je posoudit vliv integračních aktivit na to, jak žáci ze základních škol vnímají postižené děti. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretickou část představuje vysvětlení pojmu integrace a integračních aktivit. Zabývá se také charakteristikou různých druhů postižení a charakteristikou organizací zapojených do tohoto projektu. Praktickou část uvádím vysvětlením metodologických pojmů a postupů, s přechodem k výsledkům kvalitativního šetření. Objasňuji, co bylo pro žáky prvním impulzem k realizaci integračních aktivit, jakou roli v nich hrají a jestli integrační aktivity změnili jejich postoj k dětem s postižením.
Anotace v angličtině
In my bachelor thesis i focused on the integration activities. Bachelor thesis approaches the topic of integration activities among primary school pupils and children with disabilities in an orphanage LILA Otnice. The goal is to evaluate the impact of integration activities on how pupils from primary schools perceive disabled children. The thesis is divided into theoretical and practical part. In the theoretical part is an explanation of the concept of integration and integration activities. I also discussed here the characteristics of various types of disabilities and characteristics of organizations involved in this project. In the practical part is methodological explanations of terms and procedures, with the transition to the results of a qualitative survey. I clarify what was the first impulse for students to implement integration activities, the role they play and if integration activities have changed their attitude towards children with disabilities.
Klíčová slova
Integrace, integrační aktivity, sociální terapie, druhy postižení, sociální kontakty
Klíčová slova v angličtině
Integration, integration activities, social therapy, types of disability, social contacts
Rozsah průvodní práce
57
Jazyk
CZ
Anotace
Ve své bakalářské práci se zabývám tématem integračních aktivit. Bakalářská práce přibližuje téma integračních aktivit mezi žáky základních škol a dětmi s postižením v dětském domově LILA Otnice. Cílem práce je posoudit vliv integračních aktivit na to, jak žáci ze základních škol vnímají postižené děti. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretickou část představuje vysvětlení pojmu integrace a integračních aktivit. Zabývá se také charakteristikou různých druhů postižení a charakteristikou organizací zapojených do tohoto projektu. Praktickou část uvádím vysvětlením metodologických pojmů a postupů, s přechodem k výsledkům kvalitativního šetření. Objasňuji, co bylo pro žáky prvním impulzem k realizaci integračních aktivit, jakou roli v nich hrají a jestli integrační aktivity změnili jejich postoj k dětem s postižením.
Anotace v angličtině
In my bachelor thesis i focused on the integration activities. Bachelor thesis approaches the topic of integration activities among primary school pupils and children with disabilities in an orphanage LILA Otnice. The goal is to evaluate the impact of integration activities on how pupils from primary schools perceive disabled children. The thesis is divided into theoretical and practical part. In the theoretical part is an explanation of the concept of integration and integration activities. I also discussed here the characteristics of various types of disabilities and characteristics of organizations involved in this project. In the practical part is methodological explanations of terms and procedures, with the transition to the results of a qualitative survey. I clarify what was the first impulse for students to implement integration activities, the role they play and if integration activities have changed their attitude towards children with disabilities.
Klíčová slova
Integrace, integrační aktivity, sociální terapie, druhy postižení, sociální kontakty
Klíčová slova v angličtině
Integration, integration activities, social therapy, types of disability, social contacts
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v SR UTB ve Zlíně č. 7/2014, včetně příloh, případně dalších materiálů. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na výpovědi dětí z běžných škol, které se účastní integračních aktivit s dětmi s postižením;
- na subjektivní hodnocení významu těchto integračních aktivit;
- na verbalizovaný přínos těchto aktivit pro děti z běžných škol.
Součástí práce bude kvalitativní empirické šetření. Budou provedeny rozhovory s dětmi ze základních škol, které se účastní integračních aktivit mezi dětmi z běžných škol a dětmi s postižením, které probíhají v rámci dětského domova LILA Otnice. Cílem bude zjištění, jak tyto děti vnímají přínos probíhajících integračních aktivit.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v SR UTB ve Zlíně č. 7/2014, včetně příloh, případně dalších materiálů. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na výpovědi dětí z běžných škol, které se účastní integračních aktivit s dětmi s postižením;
- na subjektivní hodnocení významu těchto integračních aktivit;
- na verbalizovaný přínos těchto aktivit pro děti z běžných škol.
Součástí práce bude kvalitativní empirické šetření. Budou provedeny rozhovory s dětmi ze základních škol, které se účastní integračních aktivit mezi dětmi z běžných škol a dětmi s postižením, které probíhají v rámci dětského domova LILA Otnice. Cílem bude zjištění, jak tyto děti vnímají přínos probíhajících integračních aktivit.
Seznam doporučené literatury
Časopis "Děti a my"
MUHLPACHR, Pavel. Sociální podmínky výchovy. Brno: Mikadapress, 2004, ISBN 80-210-3634-6.
PRUCHA, Jan, Eliška WALTEROVÁ a Jiří Mareš. Pedagogický slovník. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0403-9.
SHAPIRO, Lawrence E. Emoční inteligence dítěte a její rozvoj. Praha: Portál, 1998, ISBN 80-717-8238-6.
VÍTKOVÁ, Marie. Integrativní školní (speciální) pedagogika: základy, teorie, praxe. Brno MSD 2003, ISBN 80-866-3307-1.
Zpravodaj IPPP
Seznam doporučené literatury
Časopis "Děti a my"
MUHLPACHR, Pavel. Sociální podmínky výchovy. Brno: Mikadapress, 2004, ISBN 80-210-3634-6.
PRUCHA, Jan, Eliška WALTEROVÁ a Jiří Mareš. Pedagogický slovník. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0403-9.
SHAPIRO, Lawrence E. Emoční inteligence dítěte a její rozvoj. Praha: Portál, 1998, ISBN 80-717-8238-6.
VÍTKOVÁ, Marie. Integrativní školní (speciální) pedagogika: základy, teorie, praxe. Brno MSD 2003, ISBN 80-866-3307-1.
Zpravodaj IPPP
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studenta
2. Otázky vedoucího a oponenta bakalářské práce - viz posudky
- odpověděla vyčerpávajícím způsobem
3. dr. Kalivodová: Využijete poznatky z Vaší Bc. práce v praxi?