Bakalářská práce se zabývá problematikou muzejní pedagogiky. Cílem je zmapovat zájem o edukaci v muzeích.
V teoretické části je popsána historie vzniku muzeí a muzeopedagogiky, sociální
a edukační funkce muzea, didaktika podle Jana Amose Komenského a je nastíněn proces socializace.
Empirická část práce se zaměřuje na zjištění návštěvnosti a zájmu žáků o muzejní instituce formou kvantitativní metodologie.
Anotace v angličtině
Thebachelor thesis dealswiththetopicof museum pedagogics. Thegoalsis to tracetheinterest in education in museums.
In thetheorethical part thereisthehistoryoftheoriginsofmuseums and museum education, social and educationalfunctionof museum, didactics by Jan Amos Komenský and theprocessofsocializationdescribed.
Theempiric part ofthe thesis tries to identifytheattendance and theinterestofpupils in museum institutions in theformofquantitativemethodology.
Klíčová slova
muzeopedagogika, socializace, didaktika, historie, edukace, pedagogika, kulturní prostředí, muzeum.
Klíčová slova v angličtině
museum education, socialization, didactics, history, education, pedagogy, culturalenvironment, museum.
Rozsah průvodní práce
62 s. (81 596 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá problematikou muzejní pedagogiky. Cílem je zmapovat zájem o edukaci v muzeích.
V teoretické části je popsána historie vzniku muzeí a muzeopedagogiky, sociální
a edukační funkce muzea, didaktika podle Jana Amose Komenského a je nastíněn proces socializace.
Empirická část práce se zaměřuje na zjištění návštěvnosti a zájmu žáků o muzejní instituce formou kvantitativní metodologie.
Anotace v angličtině
Thebachelor thesis dealswiththetopicof museum pedagogics. Thegoalsis to tracetheinterest in education in museums.
In thetheorethical part thereisthehistoryoftheoriginsofmuseums and museum education, social and educationalfunctionof museum, didactics by Jan Amos Komenský and theprocessofsocializationdescribed.
Theempiric part ofthe thesis tries to identifytheattendance and theinterestofpupils in museum institutions in theformofquantitativemethodology.
Klíčová slova
muzeopedagogika, socializace, didaktika, historie, edukace, pedagogika, kulturní prostředí, muzeum.
Klíčová slova v angličtině
museum education, socialization, didactics, history, education, pedagogy, culturalenvironment, museum.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v SR UTB ve Zlíně č. 7/2014, včetně příloh, případně podle dalších materiálů. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžně výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na problematiku socializace jedince;
- na didaktiku podle Jana Amose Komenského;
- na muzeopedagogiku a její historii;
- na spolupráci muzea ve Slavkově u Brna a škol;
- na uvádění muzeopedagogiky do praxe.
Součástí práce bude vyvážený výzkum zaměřený na dané téma.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v SR UTB ve Zlíně č. 7/2014, včetně příloh, případně podle dalších materiálů. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžně výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na problematiku socializace jedince;
- na didaktiku podle Jana Amose Komenského;
- na muzeopedagogiku a její historii;
- na spolupráci muzea ve Slavkově u Brna a škol;
- na uvádění muzeopedagogiky do praxe.
Součástí práce bude vyvážený výzkum zaměřený na dané téma.
Seznam doporučené literatury
DOŇKOVÁ, Olga. Vývojová psychologie. Brno: Institut mezioborových studií, 2012.
JAGOŠOVÁ, Lucie, Vladimír JŮVA a Lenka MRÁZOVÁ KRAJÍČKOVÁ. Muzejní pedagogika: metodologické a didaktické aspekty muzejní edukace. 1. vyd. Brno: Paido, 2010.
JŮVA, Vladimír. Dětské muzeum: edukační fenomén pro 21. století. Brno: Paido, 2004.
JŮVA, Vladimír. Vývoj německé muzeopedagogiky. Brno: Paido, 1994.
KRAUS, Blahoslav, Miloslav JŮZL, Monika TANNENBERGEROVÁ. Teorie výchovy. Brno: Institut mezioborových studií, 2011.
MIOVSKÝ, Michal a Pavel BÁRTÍK. Primární prevence rizikového chování ve školství: monografie. Vyd. 1. Praha: Sdružení SCAN, 2010.
Seznam doporučené literatury
DOŇKOVÁ, Olga. Vývojová psychologie. Brno: Institut mezioborových studií, 2012.
JAGOŠOVÁ, Lucie, Vladimír JŮVA a Lenka MRÁZOVÁ KRAJÍČKOVÁ. Muzejní pedagogika: metodologické a didaktické aspekty muzejní edukace. 1. vyd. Brno: Paido, 2010.
JŮVA, Vladimír. Dětské muzeum: edukační fenomén pro 21. století. Brno: Paido, 2004.
JŮVA, Vladimír. Vývoj německé muzeopedagogiky. Brno: Paido, 1994.
KRAUS, Blahoslav, Miloslav JŮZL, Monika TANNENBERGEROVÁ. Teorie výchovy. Brno: Institut mezioborových studií, 2011.
MIOVSKÝ, Michal a Pavel BÁRTÍK. Primární prevence rizikového chování ve školství: monografie. Vyd. 1. Praha: Sdružení SCAN, 2010.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studenta
2. Otázky vedoucího a oponenta bakalářské práce - viz posudky
- odpověděla vyčerpávajícím způsobem
3. doc. Jůzl: Jaký přínos má Vaše Bc. práce pro sociální pedagogiku?