Tato bakalářská práce, která má název "Možnosti sociálního pedagoga při koncipování výchovně-vzdělávacího programu v Kopretině centru pro rodiče s dětmi", se zabývá v teoretické části vývojem výchovně-vzdělávacích programů se zaměřením na mateřská a rodinná centra v České republice. Dále je popsán sociální pedagog jako manažer a realizátor výchovně-vzdělávacích programů, který se zaměřuje se na sociálně-výchovnou činnost v rodinných a mateřských centrech.
Cílem v praktické části práce je analyzovat výchovně-vzdělávací program Kopretiny - centra pro rodiče s dětmi se zaměřením na jeho silné a slabé stránky v sociálně-výchovné oblasti.
Anotace v angličtině
This bachelor´s thesis, that has t he title Social pedagogue's possibilites with the drafting of pedagogical-educational programme of Kopretina centre for parents with children, deals with the development of pedagogical-educational programmes with the specialization on maternal and family centres in the Czech Republic in its theoretical part. Further a social pedagogue is described as a manager anpd a realizer of pedagogical-educational rogrammes who focuses on the social-pedagogical activity in family and maternal centres.
In its practical part the goal is to analyze the pedagogical - educational programme of Kopretina centre for parents with children with the specialization on its strengths and weaknesses in the pedagogical-educational sphere.
Klíčová slova
možnosti, sociální pedagog, koncipování, výchovně-vzdělávací program
Klíčová slova v angličtině
possibilities, social pedagogue, drafting, pedagogical-educational programme
Rozsah průvodní práce
63 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce, která má název "Možnosti sociálního pedagoga při koncipování výchovně-vzdělávacího programu v Kopretině centru pro rodiče s dětmi", se zabývá v teoretické části vývojem výchovně-vzdělávacích programů se zaměřením na mateřská a rodinná centra v České republice. Dále je popsán sociální pedagog jako manažer a realizátor výchovně-vzdělávacích programů, který se zaměřuje se na sociálně-výchovnou činnost v rodinných a mateřských centrech.
Cílem v praktické části práce je analyzovat výchovně-vzdělávací program Kopretiny - centra pro rodiče s dětmi se zaměřením na jeho silné a slabé stránky v sociálně-výchovné oblasti.
Anotace v angličtině
This bachelor´s thesis, that has t he title Social pedagogue's possibilites with the drafting of pedagogical-educational programme of Kopretina centre for parents with children, deals with the development of pedagogical-educational programmes with the specialization on maternal and family centres in the Czech Republic in its theoretical part. Further a social pedagogue is described as a manager anpd a realizer of pedagogical-educational rogrammes who focuses on the social-pedagogical activity in family and maternal centres.
In its practical part the goal is to analyze the pedagogical - educational programme of Kopretina centre for parents with children with the specialization on its strengths and weaknesses in the pedagogical-educational sphere.
Klíčová slova
možnosti, sociální pedagog, koncipování, výchovně-vzdělávací program
Klíčová slova v angličtině
possibilities, social pedagogue, drafting, pedagogical-educational programme
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v SR UTB ve Zlíně č. 7/2014, včetně příloh, případně podle dalších materiálů. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- popis vývoje výchovně-vzdělávacích programů v organizacích, ukázka jednotlivých výchovně vzdělávacích programů;
- na charakteristiku sociálního pedagoga a jeho možnosti při tvorbě programu Kopretiny - centra pro rodiče s dětmi;
- na sociálně výchovnou problematiku v rodinném centru;
- na tvorbu návrhu výchovně vzdělávacího programu rodinného centra Kopretina.
Součástí práce bude aplikační výstup - výchovně vzdělávací program v centru Kopretina.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v SR UTB ve Zlíně č. 7/2014, včetně příloh, případně podle dalších materiálů. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- popis vývoje výchovně-vzdělávacích programů v organizacích, ukázka jednotlivých výchovně vzdělávacích programů;
- na charakteristiku sociálního pedagoga a jeho možnosti při tvorbě programu Kopretiny - centra pro rodiče s dětmi;
- na sociálně výchovnou problematiku v rodinném centru;
- na tvorbu návrhu výchovně vzdělávacího programu rodinného centra Kopretina.
Součástí práce bude aplikační výstup - výchovně vzdělávací program v centru Kopretina.
Seznam doporučené literatury
BAKOŠOVÁ, Z. Teórie sociálnej pedagogiky. Bratislava: Slovenská pedagogická spoločnosť SAV, 2011,- 1.vydanie, ISBN 978-80-970675-0-2.
BAKOŠOVÁ, Z. Sociálna pedagogika ako životná pomoc. Bratislava: public promotion,s.r.o.,2008,ISBN 978-80-969944-0-3.
BAKOŠOVÁ, Z. Sociálny pedagog a jeho kompetencie. Pedagogické revue, 2008.
KLAPILOVÁ, S. Kapitoly ze sociální pedagogiky. Olomouc: PF UP, 2000.
KRAUS, B. Základy sociální pedagogiky.Praha: Portál,2008. - 216 s., ISBN 978-80-7367-383-3.
MATĚJČEK, Z. Rodiče a děti. Praha: Avicenum, 1986.
MATOUŠEK, O. Rodina jako instituce a vztahová síť. Praha: Slon, 1994.
Seznam doporučené literatury
BAKOŠOVÁ, Z. Teórie sociálnej pedagogiky. Bratislava: Slovenská pedagogická spoločnosť SAV, 2011,- 1.vydanie, ISBN 978-80-970675-0-2.
BAKOŠOVÁ, Z. Sociálna pedagogika ako životná pomoc. Bratislava: public promotion,s.r.o.,2008,ISBN 978-80-969944-0-3.
BAKOŠOVÁ, Z. Sociálny pedagog a jeho kompetencie. Pedagogické revue, 2008.
KLAPILOVÁ, S. Kapitoly ze sociální pedagogiky. Olomouc: PF UP, 2000.
KRAUS, B. Základy sociální pedagogiky.Praha: Portál,2008. - 216 s., ISBN 978-80-7367-383-3.
MATĚJČEK, Z. Rodiče a děti. Praha: Avicenum, 1986.
MATOUŠEK, O. Rodina jako instituce a vztahová síť. Praha: Slon, 1994.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studenta
2. Otázky vedoucího a oponenta bakalářské práce - viz posudky
- odpověděl vyčerpávajícím způsobem
3.dr. Haburajová Jaké má sociální pedagog kompetence při tvorbě výchovně-vzdělávacího programu?