- Následující požadované údaje nejsou u této VŠKP vyplněny: Název v angličtině
Hlavní téma
1. Teoretická část: Dokumentace přípravy, realizace bakalářské práce a rešerše
2. Praktická část: O nápad zakopnout - loutkový a kreslený animovaný film
Hlavní téma v angličtině
1. Theoretical Part: Documentation of the Preparation and Realization of the Bachelor's Thesis and Research
2. Practical Part: Stumble on an Idea - Puppet and Hand-drawn Animated Film
Název dle studenta
1. Teoretická část: Dokumentace přípravy, realizace bakalářské práce a rešerše
Jde o animovaný film oboru Klasické animované tvorby, vytvořený ve čtvrtém ročníku
bakalářského studia, pojatý animační technikou loutky, s kombinací kreslené 2D počítačové
animace, natáčeného reálného prostředí a s klasickými a softwarovými filmovými efekty.
Anotace v angličtině
It is a classical animation movie created mainly by puppet animation in combination with
hand drawn 2D computer animation, real action and classical and software special effects. It was
made in the forth year of my studies.
Klíčová slova
Klíčová slova: námět, inspirace, literární scénář, technický scénář, charaktery, loutkový film,
loutka, materiály, kulisy, filmové efekty, postprodukce, hudba, export filmu.
Klíčová slova v angličtině
Key words: theme, inspiration, literar script, technical script, characters, puppet animation, puppet,
matherials, props, special effects, postproduction, music, film export
Rozsah průvodní práce
47 s. (51 866 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Jde o animovaný film oboru Klasické animované tvorby, vytvořený ve čtvrtém ročníku
bakalářského studia, pojatý animační technikou loutky, s kombinací kreslené 2D počítačové
animace, natáčeného reálného prostředí a s klasickými a softwarovými filmovými efekty.
Anotace v angličtině
It is a classical animation movie created mainly by puppet animation in combination with
hand drawn 2D computer animation, real action and classical and software special effects. It was
made in the forth year of my studies.
Klíčová slova
Klíčová slova: námět, inspirace, literární scénář, technický scénář, charaktery, loutkový film,
loutka, materiály, kulisy, filmové efekty, postprodukce, hudba, export filmu.
Klíčová slova v angličtině
Key words: theme, inspiration, literar script, technical script, characters, puppet animation, puppet,
matherials, props, special effects, postproduction, music, film export
Zásady pro vypracování
1. teoretická část:
Cílem dokumentace přípravy je obeznámení čtenáře se všemi přípravnými a realizačními fázemi bakalářského filmu. Text odkrývá způsob a postup práce, může obsahovat také osobní postoje, a to s důrazem na potíže při realizace, hledání jejich řešení, nabyté zkušenosti. Toto se však musí vždy bezprostředně vztahovat k realizaci filmu a nesmí sklouznout k přílišné popisnosti nebo lehkovážnosti ("historkám z natáčení"). Podstatnou součástí explikace je výčet inspiračních zdrojů a nakládání s nimi. Hodnotí se jazyková úroveň textu (gramatika, stylistika), faktografický přínos a správnost odborné terminologie, také formální úprava textu. Bakalářská práce musí obsahovat alespoň 4 knižní tituly a 3 odborné články, s nimiž autor při přípravě a realizaci filmu pracoval (teorie i technologie).
Rozsah práce a pokyny k vypracování: Povinný minimální rozsah je 20 normostran, doporučené maximum 30 normostran textu (1 normostrana = 1800 znaků) + přílohy (vypracujte výtvarné návrhy, obrázkový a pracovní technický scénář audiovizuálního díla). Odevzdat v elektronické podobě 1 ks na CD nosiči ve formátu PDF; 1 ks pevné vazby v tisknuté podobě (barevně), 1 ks v kroužkové vazbě (čb).
2. praktická část:
Film realizujte v minimální délce 150 sekund animace bez titulků, není-li animace již v titulcích. Doporučená maximální stopáž je 300 sekund. Absolvent prokáže řemeslo animace (pohyb postavy, v prostoru, komunikace objektů, jejich stylizace, charakterová animace, timing...), stejně jako schopnost odvyprávět ucelený jednoduchý příběh, epizodu s pointou. Součástí hodnocení je kromě řemesla animace i výtvarné uchopení a dramaturgická výstavba filmu. Výsledná podoba musí být ve finálním (hotovém) tvaru.
Odevzdání 1ks videosoubor vypálený na DVD (export: velikost obrazu v bodech 1280 x 720 HDV 720p, poměr stran 16:9, počet snímků za sekundu 25, poměr stran obrazového bodu pixel aspect 1:1 square, vstupní format zvuku WAV, případně MP3, parametry zvuku 48000 kHz, 24Bit, Stereo, kodek H.264).
Součástí DVD s videosouborem je také výtvarný návrh plakátu (formát 70x100cm, digitální podoba PDF příprava pro tisk, rozlišení 300 dpi ve formátu PNG nebo JPEG, režim CMYK barva), 15 snímků výtvarných návrhů, 8 snímků filmu (obojí ve stejné velikosti jako video), titulková listina, soubor s anotací filmu. V samostatném textovém souboru napište anotaci filmu, uveďte jméno a příjmení, přesný název práce v češtině i angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Práci odevzdávejte také v 1ks ve formátu DVD pro stolní DVD přehrávač.
Pro přijetí práce je nutné odevzdat vyplněné formuláře pro OSA a NFA a licenční smlouva k audiovizuálnímu dílu.
Na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití publikací FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
1. teoretická část:
Cílem dokumentace přípravy je obeznámení čtenáře se všemi přípravnými a realizačními fázemi bakalářského filmu. Text odkrývá způsob a postup práce, může obsahovat také osobní postoje, a to s důrazem na potíže při realizace, hledání jejich řešení, nabyté zkušenosti. Toto se však musí vždy bezprostředně vztahovat k realizaci filmu a nesmí sklouznout k přílišné popisnosti nebo lehkovážnosti ("historkám z natáčení"). Podstatnou součástí explikace je výčet inspiračních zdrojů a nakládání s nimi. Hodnotí se jazyková úroveň textu (gramatika, stylistika), faktografický přínos a správnost odborné terminologie, také formální úprava textu. Bakalářská práce musí obsahovat alespoň 4 knižní tituly a 3 odborné články, s nimiž autor při přípravě a realizaci filmu pracoval (teorie i technologie).
Rozsah práce a pokyny k vypracování: Povinný minimální rozsah je 20 normostran, doporučené maximum 30 normostran textu (1 normostrana = 1800 znaků) + přílohy (vypracujte výtvarné návrhy, obrázkový a pracovní technický scénář audiovizuálního díla). Odevzdat v elektronické podobě 1 ks na CD nosiči ve formátu PDF; 1 ks pevné vazby v tisknuté podobě (barevně), 1 ks v kroužkové vazbě (čb).
2. praktická část:
Film realizujte v minimální délce 150 sekund animace bez titulků, není-li animace již v titulcích. Doporučená maximální stopáž je 300 sekund. Absolvent prokáže řemeslo animace (pohyb postavy, v prostoru, komunikace objektů, jejich stylizace, charakterová animace, timing...), stejně jako schopnost odvyprávět ucelený jednoduchý příběh, epizodu s pointou. Součástí hodnocení je kromě řemesla animace i výtvarné uchopení a dramaturgická výstavba filmu. Výsledná podoba musí být ve finálním (hotovém) tvaru.
Odevzdání 1ks videosoubor vypálený na DVD (export: velikost obrazu v bodech 1280 x 720 HDV 720p, poměr stran 16:9, počet snímků za sekundu 25, poměr stran obrazového bodu pixel aspect 1:1 square, vstupní format zvuku WAV, případně MP3, parametry zvuku 48000 kHz, 24Bit, Stereo, kodek H.264).
Součástí DVD s videosouborem je také výtvarný návrh plakátu (formát 70x100cm, digitální podoba PDF příprava pro tisk, rozlišení 300 dpi ve formátu PNG nebo JPEG, režim CMYK barva), 15 snímků výtvarných návrhů, 8 snímků filmu (obojí ve stejné velikosti jako video), titulková listina, soubor s anotací filmu. V samostatném textovém souboru napište anotaci filmu, uveďte jméno a příjmení, přesný název práce v češtině i angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Práci odevzdávejte také v 1ks ve formátu DVD pro stolní DVD přehrávač.
Pro přijetí práce je nutné odevzdat vyplněné formuláře pro OSA a NFA a licenční smlouva k audiovizuálnímu dílu.
Na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití publikací FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
Umění filmu. Česká republika: Akademie múzických umění, 2011. ISBN 978-80-7331-217-6.
Základy animace. Česká republika: Fraus, 2010. ISBN 978-80-7238-884-4.
Zvuková dramaturgie audiovizuálního díla. Česká republika: Akademie múzických umění, 2004. ISBN 80-7331-010-4.
Timing for Animation. United Kingdom: Focal Press, 2010. ISBN 978-0240521602.
Základy střihové skladby. Česká republika: Akademie múzických umění, 2012. ISBN 978-80-7331-230-5.
Seznam doporučené literatury
Umění filmu. Česká republika: Akademie múzických umění, 2011. ISBN 978-80-7331-217-6.
Základy animace. Česká republika: Fraus, 2010. ISBN 978-80-7238-884-4.
Zvuková dramaturgie audiovizuálního díla. Česká republika: Akademie múzických umění, 2004. ISBN 80-7331-010-4.
Timing for Animation. United Kingdom: Focal Press, 2010. ISBN 978-0240521602.
Základy střihové skladby. Česká republika: Akademie múzických umění, 2012. ISBN 978-80-7331-230-5.
Přílohy volně vložené
CD ROM, DVD ROM
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Hodnocení vedoucí praktická: C - dobře
Hodnocení oponent praktická: C - dobře
Komise ocenila především studentčinu snahu a schopnost experimentovat a zkoušet nové techniky, také práci s kamerou. Za slabší prvek filmu je považována nedostatečná postprodukce, nečitelnost příběhu a výtvarná podoba piktogramů.