Obsahem a cílem bakalářské práce je podat informace o současném stavu vzdělá-vání mimořádně nadaných dětí, protože i v této oblasti vzdělávání došlo k postup-nému ověřování a zavádění výstupů z různých provedených výzkumů, které byly uskutečněny a zaměřovaly se na danou problematiku. Tyto výstupy umožnily vý-voj a postup k vytváření nového učebního kurikula. Bakalářská práce si tak dává za úkol zjistit současný stav na našich školách a ukázat, že relativně nové alterna-tivní techniky a postupy používané ve vzdělávání mimořádně nadaných dětí mají své místo při zkvalitňování vyučování nejenom nadaných dětí, ale zároveň ukazují, jak si váží společnost svého tzv. "zlata", které společnosti pomůže obstát v konkurenci. Bakalářská práce chce také ukázat, že alternativní formy vzdělávání pomáhají i učitelům zorientovat se v přístupech k mimořádně nadaným žákům a rozvinout tak jejich kognitivní schopnosti na maximum. Že je nutné a možné ne-měřit všechny stejným metrem, ale používat individuální přístup, i když je ve třídě více dětí. Cílovou skupinou výzkumu budou děti integrováni v běžné třídě, ale s IVP pro nadané a děti ve třídě, kde jsou jen nadaní. Metoda, kterou jsme použily, je dotazník. Data, které získáme, budou zpracovány pomocí grafů, a odborné publikace.
Anotace v angličtině
The content and aim of the thesis is to provide information about the current state of education of gifted children , because the field of education has gradually vali-dated and evolved using outcomes of the various studies that have been carried out, focusing on the issue . These outputs allowed the development and a process to creating a new learning curriculum. Bachelor thesis aims find out the current state of our schools and show that a relatively new alternative techniques and pro-cedures used in the education of exceptionally gifted pupils have their place not only in improving teaching of gifted students, but also shows how the society va-lues their company called. "gold", which will help the society compete. Bachelor thesis also wants to show that alternative forms of education help not only pupils but also teachers with orienting on the approaches to the exceptionally gifted pupils and to develop their cognitive abilities to the maximum. That it is not only necessary but possible to measure all not by the same standards, but to use indivi-dual approach, although there are more pupils in class. The target group of research will be students integrated into the regular classroom, but with an individual education plan (enrichment) and pupils with individual educational plan but in the classroom, where they are just gifted children (acceleration). The method we used is questionnaire. The data we collected will be handled using graphs, and professional publications.
Klíčová slova
Nadání, integrace, formy vzdělávání (frontální, skupinové, individualizované), třída s integrovaným vyučováním, akcelerace (segregace), obohacování učiva (enrichment), individuální vzdělávací plán.
Klíčová slova v angličtině
Talent, integration, education forms (frontal, group and individualized) class of inte-grated teaching, acceleration (segregation) curriculum enrichment (enrichment), in-dividual education plan.
Rozsah průvodní práce
83 s. (17 494 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Obsahem a cílem bakalářské práce je podat informace o současném stavu vzdělá-vání mimořádně nadaných dětí, protože i v této oblasti vzdělávání došlo k postup-nému ověřování a zavádění výstupů z různých provedených výzkumů, které byly uskutečněny a zaměřovaly se na danou problematiku. Tyto výstupy umožnily vý-voj a postup k vytváření nového učebního kurikula. Bakalářská práce si tak dává za úkol zjistit současný stav na našich školách a ukázat, že relativně nové alterna-tivní techniky a postupy používané ve vzdělávání mimořádně nadaných dětí mají své místo při zkvalitňování vyučování nejenom nadaných dětí, ale zároveň ukazují, jak si váží společnost svého tzv. "zlata", které společnosti pomůže obstát v konkurenci. Bakalářská práce chce také ukázat, že alternativní formy vzdělávání pomáhají i učitelům zorientovat se v přístupech k mimořádně nadaným žákům a rozvinout tak jejich kognitivní schopnosti na maximum. Že je nutné a možné ne-měřit všechny stejným metrem, ale používat individuální přístup, i když je ve třídě více dětí. Cílovou skupinou výzkumu budou děti integrováni v běžné třídě, ale s IVP pro nadané a děti ve třídě, kde jsou jen nadaní. Metoda, kterou jsme použily, je dotazník. Data, které získáme, budou zpracovány pomocí grafů, a odborné publikace.
Anotace v angličtině
The content and aim of the thesis is to provide information about the current state of education of gifted children , because the field of education has gradually vali-dated and evolved using outcomes of the various studies that have been carried out, focusing on the issue . These outputs allowed the development and a process to creating a new learning curriculum. Bachelor thesis aims find out the current state of our schools and show that a relatively new alternative techniques and pro-cedures used in the education of exceptionally gifted pupils have their place not only in improving teaching of gifted students, but also shows how the society va-lues their company called. "gold", which will help the society compete. Bachelor thesis also wants to show that alternative forms of education help not only pupils but also teachers with orienting on the approaches to the exceptionally gifted pupils and to develop their cognitive abilities to the maximum. That it is not only necessary but possible to measure all not by the same standards, but to use indivi-dual approach, although there are more pupils in class. The target group of research will be students integrated into the regular classroom, but with an individual education plan (enrichment) and pupils with individual educational plan but in the classroom, where they are just gifted children (acceleration). The method we used is questionnaire. The data we collected will be handled using graphs, and professional publications.
Klíčová slova
Nadání, integrace, formy vzdělávání (frontální, skupinové, individualizované), třída s integrovaným vyučováním, akcelerace (segregace), obohacování učiva (enrichment), individuální vzdělávací plán.
Klíčová slova v angličtině
Talent, integration, education forms (frontal, group and individualized) class of inte-grated teaching, acceleration (segregation) curriculum enrichment (enrichment), in-dividual education plan.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti problematiky nadání, edukačních potřeb nadaných dětí a forem vzdělávání nadaných dětí.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti problematiky nadání, edukačních potřeb nadaných dětí a forem vzdělávání nadaných dětí.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
KOPŘIVA, Karel. Lidský vztah jako součást profese: Praha: Portál, 2006. ISBN 8073671816.
KRAUS, Blahoslav a Věra POLÁČKOVÁ. Člověk - prostředí - výchova: K otázkám sociální pedagogiky. Brno: Paido,2001. ISBN 80-7315-004-2.
MATOUŠEK, Oldřich. Slovník sociální práce. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-368-0.
MLČÁK, Zdeněk. Profesní kompetence sociálních pracovníků a jejich hodnocení klienty. Ostrava: Repronis, 2005. ISBN 80-7368-129-3.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
Seznam doporučené literatury
KOPŘIVA, Karel. Lidský vztah jako součást profese: Praha: Portál, 2006. ISBN 8073671816.
KRAUS, Blahoslav a Věra POLÁČKOVÁ. Člověk - prostředí - výchova: K otázkám sociální pedagogiky. Brno: Paido,2001. ISBN 80-7315-004-2.
MATOUŠEK, Oldřich. Slovník sociální práce. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-368-0.
MLČÁK, Zdeněk. Profesní kompetence sociálních pracovníků a jejich hodnocení klienty. Ostrava: Repronis, 2005. ISBN 80-7368-129-3.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
Přílohy volně vložené
dotazník, CD ROM
Přílohy vázané v práci
grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila téma bakalářské práce, její hlavní cíle a výzkumnou metodologii. Následně prezentovala nejdůležitější výsledky výzkumného šetření. Proběhla diskuse.