Bakalářská práce se zabývá komparací vybraných faktorů univerzity třetího věku ve Zlínském kraji s ostatními univerzitami v krajích České republiky. Práce je zaměřena pře-devším na obory, zájem o studium a pohlaví studujících. Teoretická část popisuje kompa-rativní analýzu, dále možnosti aktivního stárnutí, vzdělání seniorů a historii vzdělávání seniorů. Závěr teoretické části se věnuje univerzitám třetího věku a motivací ke studiu. Na teoretickou část navazuje část praktická. Zde se formou komparativní analýzy zkoumá, jaká specifika vykazují studenti univerzity třetího věku ve Zlínském kraji ve srovnání s ostatními kraji v České republice.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis is dealing with chosen factors of the university of third agein Zlín region in compare with other universities in the regions of the Czech Republic. Thesis is focused on the subjects, interest of study and gender. Theoretical part describes comparati-ve analysis, possible of active aging, education of retired people and history. Conlusion of the theoretical part is dedicated the universities of third age and motivation to study. The theoretical part is followed by practical part. Comparative analysis analyzes what specifics the students of third age have in Zlín region in compare with other regions in the Czech republic.
Bakalářská práce se zabývá komparací vybraných faktorů univerzity třetího věku ve Zlínském kraji s ostatními univerzitami v krajích České republiky. Práce je zaměřena pře-devším na obory, zájem o studium a pohlaví studujících. Teoretická část popisuje kompa-rativní analýzu, dále možnosti aktivního stárnutí, vzdělání seniorů a historii vzdělávání seniorů. Závěr teoretické části se věnuje univerzitám třetího věku a motivací ke studiu. Na teoretickou část navazuje část praktická. Zde se formou komparativní analýzy zkoumá, jaká specifika vykazují studenti univerzity třetího věku ve Zlínském kraji ve srovnání s ostatními kraji v České republice.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis is dealing with chosen factors of the university of third agein Zlín region in compare with other universities in the regions of the Czech Republic. Thesis is focused on the subjects, interest of study and gender. Theoretical part describes comparati-ve analysis, possible of active aging, education of retired people and history. Conlusion of the theoretical part is dedicated the universities of third age and motivation to study. The theoretical part is followed by practical part. Comparative analysis analyzes what specifics the students of third age have in Zlín region in compare with other regions in the Czech republic.
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických hledisek z oblasti vzdělávání seniorů.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvalitativního výzkumu v oblasti vzdělání seniorů metodou komparativní analýzy.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických hledisek z oblasti vzdělávání seniorů.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvalitativního výzkumu v oblasti vzdělání seniorů metodou komparativní analýzy.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
NOVÁK, Miroslav. Úvod do studia politiky. Praha: Slon, 2011. ISBN 978-807419-052-0.
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-485-4.
BARTÁK, Jan. Profesní vzdělávání dospělých. Praha: Univerzita Jana Ámose Komenského Praha, 2007. ISBN 978-80-86723-34-1.
BOČKOVÁ, L., Š. HASTRMANOVÁ a E. HAVRDOVÁ. 50+Aktivně: Fakta, inspirace a rady do druhé poloviny života. Praha: Amos, 2011. ISBN 978-80-904453-2-4.
DANEK, Ján. Výchova jako súčasť života teória a prax. Trnava: Michal Vaško-Vydavateľstvo, 2007. ISBN 978-80-89220-72-4.
MUŽÍK, Jaroslav. Didaktika vzdělávání dospělých. Plzeň: Fraus, 2005. ISBN 80-7238-220-9.
Seznam doporučené literatury
NOVÁK, Miroslav. Úvod do studia politiky. Praha: Slon, 2011. ISBN 978-807419-052-0.
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-485-4.
BARTÁK, Jan. Profesní vzdělávání dospělých. Praha: Univerzita Jana Ámose Komenského Praha, 2007. ISBN 978-80-86723-34-1.
BOČKOVÁ, L., Š. HASTRMANOVÁ a E. HAVRDOVÁ. 50+Aktivně: Fakta, inspirace a rady do druhé poloviny života. Praha: Amos, 2011. ISBN 978-80-904453-2-4.
DANEK, Ján. Výchova jako súčasť života teória a prax. Trnava: Michal Vaško-Vydavateľstvo, 2007. ISBN 978-80-89220-72-4.
MUŽÍK, Jaroslav. Didaktika vzdělávání dospělých. Plzeň: Fraus, 2005. ISBN 80-7238-220-9.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
mapy, grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka seznámila zkušební komisi s cílem bakalářské práce a základními pojmy. Dr. Krausová poukázala na chybnou interpretaci dat. Jak jste sbírala data? Studentka nejasně odpověděla. Dr. Krausová a Dr. Suchánková upozornily na chybnost výzkumného nástroje a jeho špatné použití.
Dr. Suchánková upozornila na diskutabilnost položek v dotazníku. Dr. Krausová: Na základě čeho jste stanovovala věkové hranice? Tak jsem si řekla, sama jsem si to stanovila. Zkušební komise: Jedná se o špatné stanovení. Musíte postupovat dle vývojových teorií. Dr. Krausová: Pojem zájem je velmi relevantní. Co je to tedy zájem? Studentka: Poptávka. Dr. Suchánková: V čem je váš výzkum rozšířený oproti o předcházející práci? Doplnila jsem do příloh dotazník a zjistila jsem způsob financování U3V. Dr. Suchánková: Váš dotazník není dotazníkem. Dále poukázala na metodologickou chybnost celé bakalářské práce. Mgr. Šalenová upozornila na alternativy sběru dat a chybnost bakalářské práce. Studentka se pokusila zodpovědět otázky od oponenta. Zkušební komise polemizovala nad správností odpovědí. Zkušební komise hlasovala 3:2 pro závěrečné hodnocení E.