Cílem práce je realizovat demonstrační výuková simulací pro předmět Zpracování signálů v systému MATLAB. V teoretické části je popsán systém MATLAB, ve kterém je realizována praktická část, a vysvětlen pojem signál a jeho vlastnosti. V praktické části je popsána tvorba a funkce výukových simulací.
Anotace v angličtině
The aim of this thesis is to design of demonstrative educational simulations for subject Signal Processing in MATLAB enviroment. The theoretical part describes enviroment MATLAB, in which is implemented a practical part, and the concept of signal and his properties. The practical part describes the creation process and function of educational simulations.
Cílem práce je realizovat demonstrační výuková simulací pro předmět Zpracování signálů v systému MATLAB. V teoretické části je popsán systém MATLAB, ve kterém je realizována praktická část, a vysvětlen pojem signál a jeho vlastnosti. V praktické části je popsána tvorba a funkce výukových simulací.
Anotace v angličtině
The aim of this thesis is to design of demonstrative educational simulations for subject Signal Processing in MATLAB enviroment. The theoretical part describes enviroment MATLAB, in which is implemented a practical part, and the concept of signal and his properties. The practical part describes the creation process and function of educational simulations.
Realizujte demonstrační simulace pro přednášky z předmětu zpracování signálů.
Vytvořte prostředí pro demonstraci analýzy generovaných signálů v časové oblasti (charakteristiky signálů, výpočet konvoluce, korelační analýza).
Vytvořte prostředí pro demonstraci analýzy generovaných signálů ve frekvenční oblasti.
Vypracujte v systému Matlab/Simulink.
Zásady pro vypracování
Realizujte demonstrační simulace pro přednášky z předmětu zpracování signálů.
Vytvořte prostředí pro demonstraci analýzy generovaných signálů v časové oblasti (charakteristiky signálů, výpočet konvoluce, korelační analýza).
Vytvořte prostředí pro demonstraci analýzy generovaných signálů ve frekvenční oblasti.
Vypracujte v systému Matlab/Simulink.
Seznam doporučené literatury
Zaplatílek K., Doňar B.: Matlab, začínáme se signály, BEN,2006.
Oppenheim A., Willsky A.: Signals and Systems, N.J. USA: Prentice-Hall, Englewood Cliffs, 1997.
Vích R., Smejkal Z.: Číslicové filtry, Academia, 2000.
Hlaváč V., Sedláček M.: Zpracování signálů a obrazů, Praha, ČVUT 2000.
Davídek V., Laipert M., Vlček M.: Analogové a číslicové filtry, ČVUT, 2006.
Seznam doporučené literatury
Zaplatílek K., Doňar B.: Matlab, začínáme se signály, BEN,2006.
Oppenheim A., Willsky A.: Signals and Systems, N.J. USA: Prentice-Hall, Englewood Cliffs, 1997.
Vích R., Smejkal Z.: Číslicové filtry, Academia, 2000.
Hlaváč V., Sedláček M.: Zpracování signálů a obrazů, Praha, ČVUT 2000.
Davídek V., Laipert M., Vlček M.: Analogové a číslicové filtry, ČVUT, 2006.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student prezentoval výsledky své práce. Poté byla komise seznámena s posudky práce a následně byla vedena rozprava nad prací, ve které byly položeny tyto dotazy:
1. Jak by podle Vás měla vypadat ideální demonstrační výuková simulace? Jaké by měla mít klíčové vlastnosti a co by měla umožňovat? 2. Proč není v demonstračních simulacích ani zmínka o mohutnosti, energii či výkonu signálů, přestože tyto charakteristiky popisujete v teoretické části? 3. U obrázků v teoretické části nemáte uveden zdroj, jsou všechny Vaše vlastní? (dr. Navrátil Milan) Konzultace proběhly pouze v minimální míře, student pracoval z větší části samostatně. Praktická část tak není správně logicky členěná. Jsou zde navíc popsána témata, kterými se praktická část nezabývá. Naopak některá témata, které se v praktické části vyskytují v teoretické části popsány nejsou. Přesto jejich vytvořením student prokázal, že se v řešené problematice zorientoval a je schopen samostatné tvůrčí práce. (doc. Kubalčík) Jak jste definoval váhovací Hannovo okénko a výsledkem je spektrum okénka nebo signálu? Z realizace plyne že jste asi práci málo komunikoval se vedoucím práce. (doc. Křesálek) Zaráží mne, že děláte podporu předmětu, který jste neabsolvoval a tudíž dle obsahu textu práce máte hodně nepřesností. Jak se změní korelační funkce při průchodu systémem spojitým nebo diskrétním. Co znamená pojem stacionární, vysvětlete laicky. Čemu se říká bílý šum? Komunikaci pro realizaci tohoto typu zadání považuji za klíčovou. (prof. Prokop) Měl jste stejné zadání i dříve? Jak jste přepracoval a rozšířil realizaci práce? (prof. Vašek) Kolik jste měli schůzek s vedoucím? (doc. Jašek) Práci jsem konzultoval jen jednou. (doc. Kubalčík)
Student všechny dotazy zodpověděl.