Cílem bakalářské práce je analýza příležitosti pro založení pobočky maloobchodu TETA. Teoretická část se zabývá konkurencí, financemi, personální politikou, SWOT a PORTER analýzou. V praktické části je představena společnost TETA a charakteristika drogistického subodvětví. V následujícím bodě je rozebráno okolí prodejny, které se hodnotí podle demografické analýzy, která je pro všechny regiony stejná a poté je definována konkurence u zbylých dvou měst. Následně je vytvořena Porterova a SWOT analýza. Ve stěžejní části je rozebráno město, ve kterém bude prodejna založena a doplněna o finanční analýzu. V závěru práce je vytvořená návratnost vložených financí.
Anotace v angličtině
The main goal of this bachelor thesis is analysis of opportunities for establishing branch retail TETA. The theoretical part deals with competition, finances, personal politics, and SWOT and PORTER analysis. In the practical part is introduced company TETA and there is characteristic of chemist's subindustry. In following point there is analyzed store surroundings which is judged due to demographic analysis which is made the same for all regions and then there is definition of competition for other two cities. Afterwards in the thesis is made Porter and SWOT analysis. In the core part of thesis examine city in which shop will be established and also the core part will be complemented with a financial analysis. In the closing part is made finance payback.
Klíčová slova
Finanční analýza, marketingové analýzy, maloobchod, finanční návratnost, personální politika
Klíčová slova v angličtině
Financial analysis, marketing analysis, retail, financial return, personal policy
Rozsah průvodní práce
61 s. (72 634 znaků).
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem bakalářské práce je analýza příležitosti pro založení pobočky maloobchodu TETA. Teoretická část se zabývá konkurencí, financemi, personální politikou, SWOT a PORTER analýzou. V praktické části je představena společnost TETA a charakteristika drogistického subodvětví. V následujícím bodě je rozebráno okolí prodejny, které se hodnotí podle demografické analýzy, která je pro všechny regiony stejná a poté je definována konkurence u zbylých dvou měst. Následně je vytvořena Porterova a SWOT analýza. Ve stěžejní části je rozebráno město, ve kterém bude prodejna založena a doplněna o finanční analýzu. V závěru práce je vytvořená návratnost vložených financí.
Anotace v angličtině
The main goal of this bachelor thesis is analysis of opportunities for establishing branch retail TETA. The theoretical part deals with competition, finances, personal politics, and SWOT and PORTER analysis. In the practical part is introduced company TETA and there is characteristic of chemist's subindustry. In following point there is analyzed store surroundings which is judged due to demographic analysis which is made the same for all regions and then there is definition of competition for other two cities. Afterwards in the thesis is made Porter and SWOT analysis. In the core part of thesis examine city in which shop will be established and also the core part will be complemented with a financial analysis. In the closing part is made finance payback.
Klíčová slova
Finanční analýza, marketingové analýzy, maloobchod, finanční návratnost, personální politika
Klíčová slova v angličtině
Financial analysis, marketing analysis, retail, financial return, personal policy
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Zpracujte teoretické poznatky v oblasti mikrookolí podniku a jeho části s bližším zaměřením na umístění a konkurenci podniku.
II. Praktická část
Popište firmu TETA.
Analyzujte vhodnými metodami potenciál pro založení nové pobočky maloobchodu TETA.
Navrhněte nejvhodnější umístění pro novou pobočku.
Vyhodnoťte očekávaný ekonomický účinek této navrhované obchodní příležitosti.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Zpracujte teoretické poznatky v oblasti mikrookolí podniku a jeho části s bližším zaměřením na umístění a konkurenci podniku.
II. Praktická část
Popište firmu TETA.
Analyzujte vhodnými metodami potenciál pro založení nové pobočky maloobchodu TETA.
Navrhněte nejvhodnější umístění pro novou pobočku.
Vyhodnoťte očekávaný ekonomický účinek této navrhované obchodní příležitosti.
Závěr
Seznam doporučené literatury
KINCL, Jan. Marketing podle trhů. 1. vyd. Praha: Alfa Publishing, 2004, 172 s. ISBN 8086851028.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. 12th ed. Upper Saddle River, NJ: Pearson Prentice Hall, c2006, xxxix, 733 [45] s. ISBN 0-13-145757-8.
SEDLÁČKOVÁ, Helena a Karel BUCHTA. Strategická analýza. 2., přeprac. a dopl. vyd. Praha: C. H. Beck, 2006, xi, 121 s. ISBN 8071793671.
STROUHAL, Jiří. Ekonomika podniku. 1. vyd. Praha: Institut certifikace účetních, c2012, 176 s. ISBN 978-80-86716-83-1.
VEBER, Jaromír a Jitka SRPOVÁ. Podnikání malé a střední firmy: pro všechny podnikatele a manažery: od podnikatelského záměru k zahájení podnikání: jak úspěšně řídit malou i větší firmu: programy podpory podnikání. 1. vyd. Praha: Grada, 2005, 304 s. ISBN 80-247-1069-2.
Seznam doporučené literatury
KINCL, Jan. Marketing podle trhů. 1. vyd. Praha: Alfa Publishing, 2004, 172 s. ISBN 8086851028.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. 12th ed. Upper Saddle River, NJ: Pearson Prentice Hall, c2006, xxxix, 733 [45] s. ISBN 0-13-145757-8.
SEDLÁČKOVÁ, Helena a Karel BUCHTA. Strategická analýza. 2., přeprac. a dopl. vyd. Praha: C. H. Beck, 2006, xi, 121 s. ISBN 8071793671.
STROUHAL, Jiří. Ekonomika podniku. 1. vyd. Praha: Institut certifikace účetních, c2012, 176 s. ISBN 978-80-86716-83-1.
VEBER, Jaromír a Jitka SRPOVÁ. Podnikání malé a střední firmy: pro všechny podnikatele a manažery: od podnikatelského záměru k zahájení podnikání: jak úspěšně řídit malou i větší firmu: programy podpory podnikání. 1. vyd. Praha: Grada, 2005, 304 s. ISBN 80-247-1069-2.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, mapy, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí BP: 53 bodů
Oponent BP: 42 bodů
Ing. Petra Hanáková:
1. Autorka uvádí, že v rámci sítě Drogerie Teta existují 3 typy poboček. Jak a proč byl zvolen uváděný typ a v čem autorka vidí jeho výhody? odpověděla zcela
2. Jakým způsobem bylo stanoveno vnitřní vybavení prodejny? Je pouze 1 pokladna pro prodejnu dostačující? odpověděla zcela
3. Jaká je průměrná výše tržeb 2 existujících poboček? Je potřebná výše tržeb v dané lokalitě reálně dosažitelná? odpověděla zcela
Ing. Miloslava Kubíčková,Ph.D.
Jaká vzdálenost od prodejny je považována za potencialní oblast? odpověděla zcela