V této diplomové práci je navržen projekt implementace systému řízení do hotelového a ubytovacího zařízení na bázi norem ISO. Jsou zde porovnány a diskutovány technické normy ISO 9001 - Systémy managementu jakosti, ISO 22 000 - Systémy managementu bezpečnosti potravin - požadavky na organizaci v potravinovém řetězci a ISO 18 513 - Služby cestovního ruchu - Hotely a ostatní turistická zařízení - terminologie, a dále pak předpis HACCP - Systém kritických bodů. Na základě těchto norem je pak navržen systém řízení pro Hotel Paulíny a Slovenskou restauraci.
Anotace v angličtině
This thesis proposes the project of implementation ISO-based management system into ac-commodation and food services. There are compared and discussed these technical standards: ISO 9001 - Quality management systems - Requirements, ISO 22 000 - Food safety management systems - Organisational requirements in the food chain, ISO 18 513 - Tourism services - Hotels and other types of tourist accommodation - Terminology and HACCP - Hazard analysis and critical control points. Based on these standards, the management system of Hotel Pauliny and Slovak restaurant is proposed.
Klíčová slova
norma, ISO 9001, ISO 22 000, ISO 18 513, HACCP, procesní přístup, proces, služba, systém managementu jakosti (QMS), spokojenost zákazníků
Klíčová slova v angličtině
standard, ISO 9001, ISO 22 000, ISO 18 513, HACCP, process approach, process, service, quality management system, customer satisfaction
Rozsah průvodní práce
86 s., 6 s. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
V této diplomové práci je navržen projekt implementace systému řízení do hotelového a ubytovacího zařízení na bázi norem ISO. Jsou zde porovnány a diskutovány technické normy ISO 9001 - Systémy managementu jakosti, ISO 22 000 - Systémy managementu bezpečnosti potravin - požadavky na organizaci v potravinovém řetězci a ISO 18 513 - Služby cestovního ruchu - Hotely a ostatní turistická zařízení - terminologie, a dále pak předpis HACCP - Systém kritických bodů. Na základě těchto norem je pak navržen systém řízení pro Hotel Paulíny a Slovenskou restauraci.
Anotace v angličtině
This thesis proposes the project of implementation ISO-based management system into ac-commodation and food services. There are compared and discussed these technical standards: ISO 9001 - Quality management systems - Requirements, ISO 22 000 - Food safety management systems - Organisational requirements in the food chain, ISO 18 513 - Tourism services - Hotels and other types of tourist accommodation - Terminology and HACCP - Hazard analysis and critical control points. Based on these standards, the management system of Hotel Pauliny and Slovak restaurant is proposed.
Klíčová slova
norma, ISO 9001, ISO 22 000, ISO 18 513, HACCP, procesní přístup, proces, služba, systém managementu jakosti (QMS), spokojenost zákazníků
Klíčová slova v angličtině
standard, ISO 9001, ISO 22 000, ISO 18 513, HACCP, process approach, process, service, quality management system, customer satisfaction
Zásady pro vypracování
Úvod - stanovení cíle
I. Teoretická část
Zpracujte literární rešerši z dané oblasti.
Formulujte teoretická východiska pro zpracování a návrh projektu.
II. Praktická část
Proveďte analýzu současného stavu systému řízení Hotelu Paulíny a Slovenské restaurace.
Zhodnoťte výsledky analýzy a navrhněte zlepšení systému řízení na základě požadavků norem ISO.
Propracujte projektové řešení optimalizovaného systému řízení.
Zhodnoťte navrhovaná řešení.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod - stanovení cíle
I. Teoretická část
Zpracujte literární rešerši z dané oblasti.
Formulujte teoretická východiska pro zpracování a návrh projektu.
II. Praktická část
Proveďte analýzu současného stavu systému řízení Hotelu Paulíny a Slovenské restaurace.
Zhodnoťte výsledky analýzy a navrhněte zlepšení systému řízení na základě požadavků norem ISO.
Propracujte projektové řešení optimalizovaného systému řízení.
Zhodnoťte navrhovaná řešení.
Závěr
Seznam doporučené literatury
[1] ROLKOVÁ, D. a kol. Komentované vydání ISO/FDIS 22000:2005. 1. vydání. Praha: Národní informační středisko pro podporu kvality, 2005. 146 stran. ISBN 80-7283-185-2
[2] SLÁDEK, G. Podnikanie v pohostinstve a hotelierstve I. časť. 1. vydání. Bratislava: EPOS, 2003. 558 stran. ISBN 80-8057-523-1
[3] SLÁDEK, G. Podnikanie v pohostinstve a hotelierstve II. časť. 1. vydání. Bratislava: EPOS, 2003. 541 stran. ISBN 80-8057-524-X
[4] VOLDŘICH, M., JECHOVÁ, M. Bezpečnost pokrmů v gastronomii. 1. vydání. Praha: České a slovenské odborné nakladatelství, 2004. 183 stran. ISBN 80-903401-0-5
[5] ZAJÍC, J., VESELÝ, J. Jak zavést systém managementu kvality - příručka pro zavádění ČSN EN ISO 9001:2001 v malých a středních organizacích. 1. vydání. Praha: Národní informační středisko pro podporu kvality, 2005. 146 stran. ISBN 80-7283-178-X
Seznam doporučené literatury
[1] ROLKOVÁ, D. a kol. Komentované vydání ISO/FDIS 22000:2005. 1. vydání. Praha: Národní informační středisko pro podporu kvality, 2005. 146 stran. ISBN 80-7283-185-2
[2] SLÁDEK, G. Podnikanie v pohostinstve a hotelierstve I. časť. 1. vydání. Bratislava: EPOS, 2003. 558 stran. ISBN 80-8057-523-1
[3] SLÁDEK, G. Podnikanie v pohostinstve a hotelierstve II. časť. 1. vydání. Bratislava: EPOS, 2003. 541 stran. ISBN 80-8057-524-X
[4] VOLDŘICH, M., JECHOVÁ, M. Bezpečnost pokrmů v gastronomii. 1. vydání. Praha: České a slovenské odborné nakladatelství, 2004. 183 stran. ISBN 80-903401-0-5
[5] ZAJÍC, J., VESELÝ, J. Jak zavést systém managementu kvality - příručka pro zavádění ČSN EN ISO 9001:2001 v malých a středních organizacích. 1. vydání. Praha: Národní informační středisko pro podporu kvality, 2005. 146 stran. ISBN 80-7283-178-X