Hledání hranice mezi racionalitou a absurdnem.
Teoretická část obsahuje otázky, na které hledám odpovědi ve své mysli a v kulisách mého absurdního světa. Práce je výsledkem toho, co vše může způsobit jedna jediná otázka, která skrývá miliony dalších. Co je absurdno? Co je normální? Co je mezi tím? Je to bod, přímka, nebo jen vzduch, nebo co to je? Neptá se malé dítě, ale já. Absurdno je nekonečné téma. Ale proč?
Praktická část této práce je založena na zpracování obuvi, které reflektuje mé absurdno. Vybírám si zde techniky zpracování jako je například háčkování a tkaní, kde dodržuji svou tradici ruční práce.
Téma absurdna je promítnuto do tří párů obuvi, zakomponovaných do botníku, který díky své variabilitě hledá onu hranici mezi racionalitou a absurdnem.
Anotace v angličtině
Looking for the borders between reality and absurdity.
The ambition of the theoretical part are the questions. Which I trying to looking for the answers in my mind and in the coulisses of mine absurdity world. The work is the result of what can reacted one question, which hides million other questions. What is absurdity? What is normal? What is between then? Is it a point, is it a line or is it the air or what is that? Doesn´t ask small child, but me. Absurdity is infinitive theme. But why?
The practical part of this work is based on craftmenship of shoe, which reacted on absurdi-ty in the way of myself. I´ve choosen the technics of crafting like for insteans: crochet and weaving, where I keep my way of working with traditional handmade technics
The topic of Absurdity is reflected to three pairs of shoe, which are instaled in shoe box, which due to they variability looking for the border between reality and absurdity.
Hledání hranice mezi racionalitou a absurdnem.
Teoretická část obsahuje otázky, na které hledám odpovědi ve své mysli a v kulisách mého absurdního světa. Práce je výsledkem toho, co vše může způsobit jedna jediná otázka, která skrývá miliony dalších. Co je absurdno? Co je normální? Co je mezi tím? Je to bod, přímka, nebo jen vzduch, nebo co to je? Neptá se malé dítě, ale já. Absurdno je nekonečné téma. Ale proč?
Praktická část této práce je založena na zpracování obuvi, které reflektuje mé absurdno. Vybírám si zde techniky zpracování jako je například háčkování a tkaní, kde dodržuji svou tradici ruční práce.
Téma absurdna je promítnuto do tří párů obuvi, zakomponovaných do botníku, který díky své variabilitě hledá onu hranici mezi racionalitou a absurdnem.
Anotace v angličtině
Looking for the borders between reality and absurdity.
The ambition of the theoretical part are the questions. Which I trying to looking for the answers in my mind and in the coulisses of mine absurdity world. The work is the result of what can reacted one question, which hides million other questions. What is absurdity? What is normal? What is between then? Is it a point, is it a line or is it the air or what is that? Doesn´t ask small child, but me. Absurdity is infinitive theme. But why?
The practical part of this work is based on craftmenship of shoe, which reacted on absurdi-ty in the way of myself. I´ve choosen the technics of crafting like for insteans: crochet and weaving, where I keep my way of working with traditional handmade technics
The topic of Absurdity is reflected to three pairs of shoe, which are instaled in shoe box, which due to they variability looking for the border between reality and absurdity.
Navrhněte výtvarné řešení kolekce obuvi vycházející z tématu Absurdita,
autorská výpověd- hledání vlastní tváře. Výtvořte autorskou nositelnou
kolekci 3 párů a dvou drobných dolňků, které reflektuje téma. V písemné
zprávě se zamyslete nad přínosem autorské kolekce, a na příkladech
dokumentujte vhodnost tohoto přístupu. Řešení dokumentujte kresebnými a
grafickými návrhy v rozsahu min. 10 stran, písemnou zprávou o rozsahu min.
20 normostran + obrazové přílohy, doložte střihové řešení i technický
popis.
Předložte vytištěný poster 100 x 70 cm, CD-ROM s bakalářskou prací, posterem,
prezentaci a obrazovou přílohou dokumentující vaše řešení v minimálním
počtu 10 kusů.
Na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou
dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK.
Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300
dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty
v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login
do Portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině a
angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou
osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
Navrhněte výtvarné řešení kolekce obuvi vycházející z tématu Absurdita,
autorská výpověd- hledání vlastní tváře. Výtvořte autorskou nositelnou
kolekci 3 párů a dvou drobných dolňků, které reflektuje téma. V písemné
zprávě se zamyslete nad přínosem autorské kolekce, a na příkladech
dokumentujte vhodnost tohoto přístupu. Řešení dokumentujte kresebnými a
grafickými návrhy v rozsahu min. 10 stran, písemnou zprávou o rozsahu min.
20 normostran + obrazové přílohy, doložte střihové řešení i technický
popis.
Předložte vytištěný poster 100 x 70 cm, CD-ROM s bakalářskou prací, posterem,
prezentaci a obrazovou přílohou dokumentující vaše řešení v minimálním
počtu 10 kusů.
Na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou
dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK.
Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300
dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty
v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login
do Portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině a
angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou
osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
CAMUS, Albert. Člověk revoltující. Vydání druhé. Praha: garamond, 2007.
ISBN 978-80-86955-55-1.
CAMUS, Albert. Mýtus o Sysifovi. Vydání druhé. Praha: garamond, 2006.
ISBN 80-86955-08-7.
VLADISLAV, Jan. Výpravy bez konce. Praha: Mladá fronta, 1964. ISBN 23-044-64.
DVOŘÁK, Max. Umění jako projev duše. Praha: Jan Laichter, 1936.
Seznam doporučené literatury
CAMUS, Albert. Člověk revoltující. Vydání druhé. Praha: garamond, 2007.
ISBN 978-80-86955-55-1.
CAMUS, Albert. Mýtus o Sysifovi. Vydání druhé. Praha: garamond, 2006.
ISBN 80-86955-08-7.
VLADISLAV, Jan. Výpravy bez konce. Praha: Mladá fronta, 1964. ISBN 23-044-64.
DVOŘÁK, Max. Umění jako projev duše. Praha: Jan Laichter, 1936.
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Otázka doc. Titora: Uvažovala jste v přípravné části o užití jiných střihů? Odpověď - zvolení střihu bylo plně intuitivní.
Argumentace solidní, podložena okamžitou reakcí.