Moje bakalářská práce je inspirována obaly produktů a jejich zavíráním a otevíráním, které je hravě přeneseno do oděvu. Vzniká tedy inovace v přístupu k zapínání a střihového řeše-ní. V teoretické části se zabývám marketingovým vlivem obalů na prodej produktů a mírou ovlivnění na prodej oděvů. V této kolekci je promítnuta také má fascinace a záliba ve vyrábění krabiček, balení dárků a obalů, které zároveň vnáší určité tajemství a skrývají to, co je uvnitř.
Anotace v angličtině
My bachelor thesis is inspired by products packaging and the way they open and close, , which is then playfully transferred into clothing. Thus, a new innovative approach to fas-tening and cut solution is being created.
The first theoretical part deals with the marketing impact of packaging on the sale of the products, and to what extent it influences the sale of clothes.
The collection also expresses my fascination for box manufacturing, wrapping presents and various wrappings, which creates a specific kind of secret and conceals the content inside.
Klíčová slova
obal, zapínání, inovace střihu
Klíčová slova v angličtině
packaging, closing, cut innovation
Rozsah průvodní práce
63 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Moje bakalářská práce je inspirována obaly produktů a jejich zavíráním a otevíráním, které je hravě přeneseno do oděvu. Vzniká tedy inovace v přístupu k zapínání a střihového řeše-ní. V teoretické části se zabývám marketingovým vlivem obalů na prodej produktů a mírou ovlivnění na prodej oděvů. V této kolekci je promítnuta také má fascinace a záliba ve vyrábění krabiček, balení dárků a obalů, které zároveň vnáší určité tajemství a skrývají to, co je uvnitř.
Anotace v angličtině
My bachelor thesis is inspired by products packaging and the way they open and close, , which is then playfully transferred into clothing. Thus, a new innovative approach to fas-tening and cut solution is being created.
The first theoretical part deals with the marketing impact of packaging on the sale of the products, and to what extent it influences the sale of clothes.
The collection also expresses my fascination for box manufacturing, wrapping presents and various wrappings, which creates a specific kind of secret and conceals the content inside.
Klíčová slova
obal, zapínání, inovace střihu
Klíčová slova v angličtině
packaging, closing, cut innovation
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část
Prostudování a analýza dostupných materiálů a informací, obrazová příloha,
vlastní závěry v minimálním rozsahu 15 normostran.
Konkrétní problematika: Marketingový vliv obalů na prodej produktů s propojením
do oděvu. Historický vývoj obalu
2. Praktická část
Výtvarné zpracování a realizace finálních návrhů v počtu 5 - 7 modelů.
Konkretizace kolekce: Dámská kolekce inspirovaná principy skládání obalů
a jejich zavírání v oděvu, inovace střihu.
Teoretická a technická příprava projektu, sběr potřebných informací, dokumentace
realizace dle zadaných parametrů (moodboard, storyboard, skici s naznačením
siluety, barevnost, popis materiálů, technické nákresy modelů, technické opisy,
střihové řešení, postprodukce).
Práce musí být doplněná o dokumentační fotografie z procesu tvorby, módními
fotografiemi, popřípadě krátkým promo videem.
Rozsah práce: cca 30 stran formát A4
Odevzdejte ve 2 stejnopisech v pevné vazbě. Součástí předané písemné práce jsou
i 2 vyhotovení na CD-ROM. Na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte v minimálním
počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití
v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB,
rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF.
Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení,
login do Portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině
i v angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou
osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část
Prostudování a analýza dostupných materiálů a informací, obrazová příloha,
vlastní závěry v minimálním rozsahu 15 normostran.
Konkrétní problematika: Marketingový vliv obalů na prodej produktů s propojením
do oděvu. Historický vývoj obalu
2. Praktická část
Výtvarné zpracování a realizace finálních návrhů v počtu 5 - 7 modelů.
Konkretizace kolekce: Dámská kolekce inspirovaná principy skládání obalů
a jejich zavírání v oděvu, inovace střihu.
Teoretická a technická příprava projektu, sběr potřebných informací, dokumentace
realizace dle zadaných parametrů (moodboard, storyboard, skici s naznačením
siluety, barevnost, popis materiálů, technické nákresy modelů, technické opisy,
střihové řešení, postprodukce).
Práce musí být doplněná o dokumentační fotografie z procesu tvorby, módními
fotografiemi, popřípadě krátkým promo videem.
Rozsah práce: cca 30 stran formát A4
Odevzdejte ve 2 stejnopisech v pevné vazbě. Součástí předané písemné práce jsou
i 2 vyhotovení na CD-ROM. Na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte v minimálním
počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití
v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB,
rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF.
Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení,
login do Portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině
i v angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou
osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
KLIMCHUK, Marianne Rosner a Sandra A KRASOVEC. Packaging design: successful
product branding from concept to shelf. 2nd ed. Hoboken: John Wiley & Sons,
c2012, viii, 246 s. ISBN 978-1-118-02706-6.
Experimental formats & packaging: creative solutions for inspiring graphic
design. Mies: RotoVision, c2007, 301 s. ISBN 978-2-940361-89-2.
The designer's packaging bible: creative solutions for outstanding design.
Mies: RotoVision, 2007, 304 s. ISBN 978-2-88893-170-6.
KLANTEN, Robert a Shonquis MORENO. Boxed and labelled: new approaches
to packaging design. Berlin: Gestalten, 2009, 224 s. ISBN 978-3-89955-252-2.
ROOJEN, Pepin van. Basic packaging. Amsterdam: Pepin Press, c2010, 431 s.
ISBN 978-90-5768-143-1.
Seznam doporučené literatury
KLIMCHUK, Marianne Rosner a Sandra A KRASOVEC. Packaging design: successful
product branding from concept to shelf. 2nd ed. Hoboken: John Wiley & Sons,
c2012, viii, 246 s. ISBN 978-1-118-02706-6.
Experimental formats & packaging: creative solutions for inspiring graphic
design. Mies: RotoVision, c2007, 301 s. ISBN 978-2-940361-89-2.
The designer's packaging bible: creative solutions for outstanding design.
Mies: RotoVision, 2007, 304 s. ISBN 978-2-88893-170-6.
KLANTEN, Robert a Shonquis MORENO. Boxed and labelled: new approaches
to packaging design. Berlin: Gestalten, 2009, 224 s. ISBN 978-3-89955-252-2.
ROOJEN, Pepin van. Basic packaging. Amsterdam: Pepin Press, c2010, 431 s.
ISBN 978-90-5768-143-1.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila svoji praktickou práci, také vysvětlila teoretický základ, poukázala na téma, zvolený materiál, střih. Kolekci obhájila. Otázky:
Prof. Sabová: Proč tato barevnost? Konfrontace materiálů.
Studentka na dané otázky odpověděla.