Bakalářská práce s názvem Herní aktivizace dětí předškolního věku v nemocničním zařízení se v teoretické části zabývá vymezením pojmu herní specialista, jeho roli a kompetence. Dále vysvětluji, jak konkrétně dětský pacient prožívá nemoc a hospitalizaci v nemocničním zařízení a průběh herní aktivizace u dlouhodobě či závažně nemocných dětí. V praktické části se soustředím na podrobný popis samotné realizace herní aktivizace, reflexi ze strany rodinných příslušníků a vlastní sebereflexi.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis titled Game activation of preschool children in a hospital in the theoretical part deals with the definition gaming specialist, his role and competence. It further explains specifically how the child patient experiencing illness and hospitalization and the course of the game activation in long-term or seriously ill children. In the practical part I will focus on a detailed description of the actual implementation gaming activation, reflection on the part of family members and their own perception.
Klíčová slova
Dítě, nemoc, bolest, hra, herní specialista
Klíčová slova v angličtině
The child, illness, game, game specialist
Rozsah průvodní práce
54 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce s názvem Herní aktivizace dětí předškolního věku v nemocničním zařízení se v teoretické části zabývá vymezením pojmu herní specialista, jeho roli a kompetence. Dále vysvětluji, jak konkrétně dětský pacient prožívá nemoc a hospitalizaci v nemocničním zařízení a průběh herní aktivizace u dlouhodobě či závažně nemocných dětí. V praktické části se soustředím na podrobný popis samotné realizace herní aktivizace, reflexi ze strany rodinných příslušníků a vlastní sebereflexi.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis titled Game activation of preschool children in a hospital in the theoretical part deals with the definition gaming specialist, his role and competence. It further explains specifically how the child patient experiencing illness and hospitalization and the course of the game activation in long-term or seriously ill children. In the practical part I will focus on a detailed description of the actual implementation gaming activation, reflection on the part of family members and their own perception.
Klíčová slova
Dítě, nemoc, bolest, hra, herní specialista
Klíčová slova v angličtině
The child, illness, game, game specialist
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury o pediatrii, hře a herní aktivizaci a také o nemocničních zařízeních pro děti.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti pediatrie, hospitalizace dětských pacientů.
Příprava a popis realizace námětů na herní aktivizace dětí předškolního věku v nemocničním zařízení.
Ověření námětů na herní aktivizace a pedagogická reflexe získaných zkušeností.
Zpracování a vyhodnocení výsledků.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury o pediatrii, hře a herní aktivizaci a také o nemocničních zařízeních pro děti.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti pediatrie, hospitalizace dětských pacientů.
Příprava a popis realizace námětů na herní aktivizace dětí předškolního věku v nemocničním zařízení.
Ověření námětů na herní aktivizace a pedagogická reflexe získaných zkušeností.
Zpracování a vyhodnocení výsledků.
Seznam doporučené literatury
DAVIDO, Roseline. Kresba jako nástroj poznání dítěte. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-449-4.
MAREŠ, Jiří. Dítě a bolest. Praha: Grada, 1997. ISBN 80-7169-267-0.
MATĚJČEK, Zdeněk. Rodiče a děti, Praha: Avicenum, 1989.
MATĚJČEK, Zdeněk. Psychologické eseje, Praha: Karolinum, 2004. ISBN 80-246-0892-8.
NELEŠOVSKÁ, Alena. Jak se děti učí hrou. Praha: Grada, 2004. ISBN 80-247-0815-9.
PLEVOVÁ, Marie. Dítě v nemocnici. Brno: MU, 1997. ISBN 80-210-1551-9.
ROGGE, J. W. Dětské strachy a úzkosti. Praha: Portál, 1999. 216 s. ISBN 80-7178-237-8.
ŘÍČAN, Pavel. Cesta životem. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-829-5.
ŠAGÁT, Tibor. Pediatrie. Praha: Avicenum, 1989. 08-019-89.
VALENTA, Milan a kol. Herní specialista. Olomouc: UP, 2001. ISBN 80-244-0345-5.
Seznam doporučené literatury
DAVIDO, Roseline. Kresba jako nástroj poznání dítěte. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-449-4.
MAREŠ, Jiří. Dítě a bolest. Praha: Grada, 1997. ISBN 80-7169-267-0.
MATĚJČEK, Zdeněk. Rodiče a děti, Praha: Avicenum, 1989.
MATĚJČEK, Zdeněk. Psychologické eseje, Praha: Karolinum, 2004. ISBN 80-246-0892-8.
NELEŠOVSKÁ, Alena. Jak se děti učí hrou. Praha: Grada, 2004. ISBN 80-247-0815-9.
PLEVOVÁ, Marie. Dítě v nemocnici. Brno: MU, 1997. ISBN 80-210-1551-9.
ROGGE, J. W. Dětské strachy a úzkosti. Praha: Portál, 1999. 216 s. ISBN 80-7178-237-8.
ŘÍČAN, Pavel. Cesta životem. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-829-5.
ŠAGÁT, Tibor. Pediatrie. Praha: Avicenum, 1989. 08-019-89.
VALENTA, Milan a kol. Herní specialista. Olomouc: UP, 2001. ISBN 80-244-0345-5.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka měla špatně připravenou prezentaci, která neobsahovala ani výzkumnou část práce, pouze téma a několik ilustračních fotografií. Prof. lukášová a prof. Gavora shrnuli hlavní body jejich hodnocení práce, vyzdvihli volbu tématu, deskriptivní část práce a zaujetí pro práci s dětmi v nemocničním prostředí. Nedostatky práce však spočívají jak v nepropracované teoretické části, tak i nedostatečné evaluaci.