Předmětem bakalářské práce "Analýza konkurenční schopnosti Hotelu Třinec" je problematika konkurenceschopnosti ubytovacího zařízení. Teoretická část se zaměřuje na konkurenci a konkurenční schopnost podniku. Následovně je zde vysvětlen rozšířený marketingový mix služeb v cestovním ruchu, SWOT analýza a nakonec definice a druhy marketingového výzkumu. V teoretické části jsou podnik a jeho hlavní konkurenti podrobně analyzováni pomocí marketingového mixu a poté je pouze podnik Hotel Třinec podroben SWOT analýze. Pro účely zjištění spokojenosti a názorů zákazníků je provedeno dotazníkové šetření. Na závěr jsou výsledky průzkumu a analýz vyhodnoceny a jsou navrženy adekvátní návrhy a doporučení pro zvýšení konkurenceschopnosti tohoto ubytovacího zařízení.
Anotace v angličtině
Subject of the Bachelor thesis "Analysis of competitive ability of the Hotel Třinec" is the issue of competitiveness of the facility. The theoretical part focuses on competition and competitive ability of the company. Subsequently is explained extended marketing mix of services in tourism and SWOT analysis, and finally the definition and types of marketing research. In the theoretical part the firm and its main competitors are analysed in detail using the marketing mix, and then only Hotel Třinec is subjected SWOT analysis. The questionnaire survey is organized for the purposes of determining satisfaction and customer feedback. In conclusion, the results of research and analysis are evaluated and designed appropriate suggestions and recommendations to improve the competitiveness of the facility.
Klíčová slova
služba, konkurence, marketingový mix, SWOT analýza, výzkum
Klíčová slova v angličtině
service, competition, marketing mix, SWOT analysis, research
Rozsah průvodní práce
66 s. (89 012 znaků).
Jazyk
CZ
Anotace
Předmětem bakalářské práce "Analýza konkurenční schopnosti Hotelu Třinec" je problematika konkurenceschopnosti ubytovacího zařízení. Teoretická část se zaměřuje na konkurenci a konkurenční schopnost podniku. Následovně je zde vysvětlen rozšířený marketingový mix služeb v cestovním ruchu, SWOT analýza a nakonec definice a druhy marketingového výzkumu. V teoretické části jsou podnik a jeho hlavní konkurenti podrobně analyzováni pomocí marketingového mixu a poté je pouze podnik Hotel Třinec podroben SWOT analýze. Pro účely zjištění spokojenosti a názorů zákazníků je provedeno dotazníkové šetření. Na závěr jsou výsledky průzkumu a analýz vyhodnoceny a jsou navrženy adekvátní návrhy a doporučení pro zvýšení konkurenceschopnosti tohoto ubytovacího zařízení.
Anotace v angličtině
Subject of the Bachelor thesis "Analysis of competitive ability of the Hotel Třinec" is the issue of competitiveness of the facility. The theoretical part focuses on competition and competitive ability of the company. Subsequently is explained extended marketing mix of services in tourism and SWOT analysis, and finally the definition and types of marketing research. In the theoretical part the firm and its main competitors are analysed in detail using the marketing mix, and then only Hotel Třinec is subjected SWOT analysis. The questionnaire survey is organized for the purposes of determining satisfaction and customer feedback. In conclusion, the results of research and analysis are evaluated and designed appropriate suggestions and recommendations to improve the competitiveness of the facility.
Klíčová slova
služba, konkurence, marketingový mix, SWOT analýza, výzkum
Klíčová slova v angličtině
service, competition, marketing mix, SWOT analysis, research
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Proveďte průzkum dostupných odborných literárních pramenů týkajících se konkurenční schopnosti podniku.
II. Praktická část
Charakterizujte konkurenční schopnost Hotelu Třinec vhodně zvolenou metodou a identifikujte konkurenční zařízení v Třinci.
Identifikujte konkurenční výhody vybraného podniku na základě analýzy podniku.
Navrhněte možnosti pro zvýšení konkurenceschopnosti podniku.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Proveďte průzkum dostupných odborných literárních pramenů týkajících se konkurenční schopnosti podniku.
II. Praktická část
Charakterizujte konkurenční schopnost Hotelu Třinec vhodně zvolenou metodou a identifikujte konkurenční zařízení v Třinci.
Identifikujte konkurenční výhody vybraného podniku na základě analýzy podniku.
Navrhněte možnosti pro zvýšení konkurenceschopnosti podniku.
Závěr
Seznam doporučené literatury
BERÁNEK, Jaromír. Provozujeme pohostinství a ubytování. 1. vyd. Praha: Grada, 2004, 180 s. ISBN 8086724026.
HADRABA, Jaroslav. Marketing: produktový mix - tvorba inovací produktů. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, 2004, 215 s. ISBN 80-86473-89-9.
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Marketing v cestovním ruchu: jak uspět v domácí i světové konkurenci. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2012, 313 s. ISBN 978-80-247-4209-0.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. 4. vyd. Praha: Grada, 2013, 814 s. ISBN 978-80-247-4150-5.
KOTLER, Philip, John T BOWEN a James C MAKENS. Marketing for hospitality and tourism. 5th ed. Boston: Pearson, 2010, xxiii, 683 s. ISBN 978-0-13-245313-4.
Seznam doporučené literatury
BERÁNEK, Jaromír. Provozujeme pohostinství a ubytování. 1. vyd. Praha: Grada, 2004, 180 s. ISBN 8086724026.
HADRABA, Jaroslav. Marketing: produktový mix - tvorba inovací produktů. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, 2004, 215 s. ISBN 80-86473-89-9.
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Marketing v cestovním ruchu: jak uspět v domácí i světové konkurenci. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2012, 313 s. ISBN 978-80-247-4209-0.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. 4. vyd. Praha: Grada, 2013, 814 s. ISBN 978-80-247-4150-5.
KOTLER, Philip, John T BOWEN a James C MAKENS. Marketing for hospitality and tourism. 5th ed. Boston: Pearson, 2010, xxiii, 683 s. ISBN 978-0-13-245313-4.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí BP: 38 bodů
Oponent BP: 45 bodů
Ing. Miloslava Kubíčková, Ph.D.:
1. Jakým způsobem jste ověřovala chování personálu konkurenčních ubytovacích zařízení? (odpověděla zcela)
2. Navrhujete umístění bilboardu ze směru od Slovenska. Kolik Kč stojí zhotovení? (odpověděla částečně)
3. Kdo bude kontrolovat kamerový systém? (odpověděla zcela)
4. Jakým způsobem by se dal vyřešit zájem ubytovaných o nabídku základních drogistických potřeb? (odpověděla zcela)
Ing. Petra Hanáková:
1. Autorka zkoumala hotel. Vzhledem k uvedeným údajům o skladbě hostů se ale patrně jedná spíše o hotelový dům, případně ubytovnu. Jaké je přesné zařazení zkoumaného zařízení a přímé konkurence? Změnilo by se nějak porovnání konkurentů v tomto případě? (odpověděla zcela)
2. Autorka v dotazníkovém šetření zjistila, že ubytovací zařízení užívají pracovníci firem, kterým je ubytování v tomto zařízení nařízeno. Proč autorka pro zjištění důvodů pro rozhodnutí o výběru ubytování nekontaktovala i firmy, které o využití ubytování rozhodují? (odpověděla zcela)
3. Jakým způsobem firma sleduje a vyhodnocuje využití ubytovacích kapacit v průběhu roku a jakým způsobem je nabízí v období, kdy je útlum hostů s dlouhodobým pobytem? (odpověděla zcela)