ABSTRAKT
Tato bakalářská práce je zaměřena na hledání možnosti potenciálního vstupu nové firmy na trh s fotografickými službami. Zabývá se analyzováním tržního prostředí a zjišťováním mezer na trhu, kterých by bylo možno využít k podnikání. V teoretické části je popsáno mikro a makroprostředí organizace, PEST analýza, Porterova analýza, spotřební chování, segmentace, základní odlišnosti marketingu služeb a marketingový mix služeb. V části praktické je rozebrána současná situace na trhu s fotografickými službami. Je v ní provedena zejména analýza konkurence a zákazníků, které jsou shrnuty následně v Porterově analýze. Dále je provedena PEST analýza. Závěrem je na zjištěné mezery na trhu sestaven marketingový mix.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is aimed at finding a possibility of a potential enterance of a new company to the photographic services market. It deals with analysing the market environment and seeking a market gap, which could be used for business. In the theoretical part, there is explained micro and macro environment of an organization, PEST analysis, Porter analysis, consumer behavior, segmentation, basic differences of services marketing and marketing mix of services. In the practical part, there is explained the present situation of the photographic services market. There are mainly carried out analyses of competition and customers, which are followingly summarized in Porter's analysis. There is also carried out a PEST analysis. Concluding is a marketing mix fit on the discovered market gap.
Keywords: PEST Analysis, Marketing Mix, Services Differences, Competition Analysis, Analysis of Customers, Market Analysis, Porter's Analysis
Rozsah průvodní práce
79 s. (119 020 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
ABSTRAKT
Tato bakalářská práce je zaměřena na hledání možnosti potenciálního vstupu nové firmy na trh s fotografickými službami. Zabývá se analyzováním tržního prostředí a zjišťováním mezer na trhu, kterých by bylo možno využít k podnikání. V teoretické části je popsáno mikro a makroprostředí organizace, PEST analýza, Porterova analýza, spotřební chování, segmentace, základní odlišnosti marketingu služeb a marketingový mix služeb. V části praktické je rozebrána současná situace na trhu s fotografickými službami. Je v ní provedena zejména analýza konkurence a zákazníků, které jsou shrnuty následně v Porterově analýze. Dále je provedena PEST analýza. Závěrem je na zjištěné mezery na trhu sestaven marketingový mix.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is aimed at finding a possibility of a potential enterance of a new company to the photographic services market. It deals with analysing the market environment and seeking a market gap, which could be used for business. In the theoretical part, there is explained micro and macro environment of an organization, PEST analysis, Porter analysis, consumer behavior, segmentation, basic differences of services marketing and marketing mix of services. In the practical part, there is explained the present situation of the photographic services market. There are mainly carried out analyses of competition and customers, which are followingly summarized in Porter's analysis. There is also carried out a PEST analysis. Concluding is a marketing mix fit on the discovered market gap.
Vytvořte stručný marketingový mix vhodný pro vyplnění zjištěných mezer na trhu.
Závěr
Seznam doporučené literatury
KINCL, Jan. Marketing podle trhů. 1. vyd. Praha: Alfa Publishing, 2004, 172 s. ISBN 8086851028.
KOTLER, Philip a Fernando TRÍAS DE BES MINGOT. Inovativní marketing: jak kreativním myšlením vítězit u zákazníků. 1. vyd. Praha: Grada, 2005, 199 s. ISBN 80-247-0921-x.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. 14. vyd. Praha: Grada, 2013, 814 s. ISBN 978-80-247-4150-5.
KUMAR, Nirmalya. Marketing jako strategie vedoucí k úspěchu. 1. vyd. Praha: Grada, 2008, 236 s. ISBN 978-80-247-2439-3.
SHARP, Byron. Marketing: theory, evidence, practice. 1st pub. South Melbourne: Oxford University Press, 2013, 609 s. ISBN 978-0-19-557355-8.
Seznam doporučené literatury
KINCL, Jan. Marketing podle trhů. 1. vyd. Praha: Alfa Publishing, 2004, 172 s. ISBN 8086851028.
KOTLER, Philip a Fernando TRÍAS DE BES MINGOT. Inovativní marketing: jak kreativním myšlením vítězit u zákazníků. 1. vyd. Praha: Grada, 2005, 199 s. ISBN 80-247-0921-x.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. 14. vyd. Praha: Grada, 2013, 814 s. ISBN 978-80-247-4150-5.
KUMAR, Nirmalya. Marketing jako strategie vedoucí k úspěchu. 1. vyd. Praha: Grada, 2008, 236 s. ISBN 978-80-247-2439-3.
SHARP, Byron. Marketing: theory, evidence, practice. 1st pub. South Melbourne: Oxford University Press, 2013, 609 s. ISBN 978-0-19-557355-8.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
portréty
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí BP: 49 bodů
Oponent BP: 40 bodů
Ing. Kristián Palich:
Jaký odhadujete počet zakázek na maturitní tabla a ročníkové fotky? (odpověděl zcela)
S jakým ročním hrubým příjmem počítáte? (odpověděl zcela)
Ing. Petra Hanáková:
1. Autor při zkoumání konkurence zcela opomenul možnost konkurentů z oblastí sousedících se zkoumaným regionem. Vnímá autor potencionální hrozbu i ze strany takových konkurentů a v jaké oblasti nejvíce? (odpověděl zcela)
2. Autor neuvedl v práci náklady spojené s navrženou propagací. V jaké výši by je pro realizaci daných opatření odhadnul, a ve kterém z návrhů vidí největší potenciál pro získání zákazníků? (odpověděl zcela)
3. Jaké jsou dle autora největší překážky pro vstup nového subjektu do zkoumaného tržního segmentu? (odpověděl zcela)