Tato bakalářská práce se zabývá analýzou marketingového mixu cestovní kanceláře IC Tour. Teoretická část popisuje základní pojmy v cestovním ruchu, marketingový mix, SWOT analýzu a konkurenci. Praktická část se zabývá charakteristikou cestovní kanceláře a analýzou marketingového mixu. Další kapitola podrobně popisuje SWOT analýzu cestovní kanceláře. Na základě analýzy bylo provedeno dotazníkové šetření. Součástí práce je i identifikace konkurence v Uherském Hradišti. V závěru práce jsou doporučeny návrhy na zlepšení marketingového mixu cestovní kanceláře IC Tour.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the analysis of the marketing mix of travel agency IC Tour s.r.o. The theoretical part describes the basic concepts in tourism, marketing mix, the SWOT analysis and competitors. The practical part deals with the characteristics of the travel agency and the analysis of the marketing mix. The next chapter contains the SWOT analysis of travel agency in detail. Based on the analysis the questionnaire survey was done. The identification of the competitors in Uherské Hradiště is individual part of this thesis. At the conclusion of the thesis proposals for improvement of the marketing mix travel agency IC Tour are recommended.
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou marketingového mixu cestovní kanceláře IC Tour. Teoretická část popisuje základní pojmy v cestovním ruchu, marketingový mix, SWOT analýzu a konkurenci. Praktická část se zabývá charakteristikou cestovní kanceláře a analýzou marketingového mixu. Další kapitola podrobně popisuje SWOT analýzu cestovní kanceláře. Na základě analýzy bylo provedeno dotazníkové šetření. Součástí práce je i identifikace konkurence v Uherském Hradišti. V závěru práce jsou doporučeny návrhy na zlepšení marketingového mixu cestovní kanceláře IC Tour.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the analysis of the marketing mix of travel agency IC Tour s.r.o. The theoretical part describes the basic concepts in tourism, marketing mix, the SWOT analysis and competitors. The practical part deals with the characteristics of the travel agency and the analysis of the marketing mix. The next chapter contains the SWOT analysis of travel agency in detail. Based on the analysis the questionnaire survey was done. The identification of the competitors in Uherské Hradiště is individual part of this thesis. At the conclusion of the thesis proposals for improvement of the marketing mix travel agency IC Tour are recommended.
Prostudujte odbornou literaturu týkající se zvoleného tématu.
II. Praktická část
Charakterizujte cestovní kancelář IC Tour.
Analyzujte jednotlivé části marketingového mixu.
Proveďte SWOT analýzu cestovní kanceláře.
Proveďte dotazníkové šetření.
Analyzujte konkurenci v Uherském Hradišti.
Doporučte návrhy na zlepšení marketingového mixu.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Prostudujte odbornou literaturu týkající se zvoleného tématu.
II. Praktická část
Charakterizujte cestovní kancelář IC Tour.
Analyzujte jednotlivé části marketingového mixu.
Proveďte SWOT analýzu cestovní kanceláře.
Proveďte dotazníkové šetření.
Analyzujte konkurenci v Uherském Hradišti.
Doporučte návrhy na zlepšení marketingového mixu.
Závěr
Seznam doporučené literatury
DROBNÁ, Daniela a Eva MORÁVKOVÁ. Cestovní ruch: pro střední školy a pro veřejnost. 1. vyd. Praha: Fortuna, 2004, 208 s. ISBN 80-7168-901-7.
HESKOVÁ, Marie. Cestovní ruch: pro vyšší odborné školy a vysoké školy. 1. vyd. Praha: Fortuna, 2006, 223 s. ISBN 80-7168-948-3.
MIDDLETON, Victor T. C. a Jackie CLARKE. Marketing in travel and tourism. 3rd ed. Boston: Butterworth-Heinemann, 2001, 487 p. ISBN 07-506-4471-0.
PETRŮ, Zdenka. Základy ekonomiky cestovního ruchu. 2. upr. vyd. Praha: Idea Servis, 2007, 124 s. ISBN 978-808-5970-555.
RYGLOVÁ, Kateřina, Michal BURIAN a Ida VAJČNEROVÁ. Cestovní ruch - podnikatelské principy a příležitosti v praxi. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 213 s. ISBN 978-80-247-4039-3.
ZELENKA, Josef. Marketing cestovního ruchu. 1. vyd. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského Praha, 2010, 240 s. ISBN 978-80-86723-95-2.
Seznam doporučené literatury
DROBNÁ, Daniela a Eva MORÁVKOVÁ. Cestovní ruch: pro střední školy a pro veřejnost. 1. vyd. Praha: Fortuna, 2004, 208 s. ISBN 80-7168-901-7.
HESKOVÁ, Marie. Cestovní ruch: pro vyšší odborné školy a vysoké školy. 1. vyd. Praha: Fortuna, 2006, 223 s. ISBN 80-7168-948-3.
MIDDLETON, Victor T. C. a Jackie CLARKE. Marketing in travel and tourism. 3rd ed. Boston: Butterworth-Heinemann, 2001, 487 p. ISBN 07-506-4471-0.
PETRŮ, Zdenka. Základy ekonomiky cestovního ruchu. 2. upr. vyd. Praha: Idea Servis, 2007, 124 s. ISBN 978-808-5970-555.
RYGLOVÁ, Kateřina, Michal BURIAN a Ida VAJČNEROVÁ. Cestovní ruch - podnikatelské principy a příležitosti v praxi. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 213 s. ISBN 978-80-247-4039-3.
ZELENKA, Josef. Marketing cestovního ruchu. 1. vyd. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského Praha, 2010, 240 s. ISBN 978-80-86723-95-2.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí BP: 44 bodů
Oponent BP: 50 bodů
Ing. Ivan Chrástek:
1. Jaké konkrétní výsledky vyplynuly z dotazníkového šetření? (Odpověděla částečně)
2. Jak si představujete konkrétní případ internetové propagace? (Odpověděla částečně)
Mgr. Irena Světlíková:
1. Kdo vypracoval SWOT analýzu a jak byla zabezpečena její objektivita? Odpověděla částečně
2. Doporučujete firmě v rámci distribuce otevřít pobočky v Praze, Plzni, Brně. Proč? Vysvětlete komisi, jaké příležitosti a hrozby představuje tento návrh pro firmu. (Odpověděla částečně)
3. V práci jste využila dotazníkového šetření. Neprovedla jste však jeho statistické vyhodnocení. Jak byste ověřila validitu a reliabilitu Vašeho dotazníku. Co tyto pojmy znamenají? (Odpověděla částečně)
4. V textu konstatujete, že firmy odstoupily od reklamy PPC. Můžete vysvětlit o co konkrétně šlo a proč firmy od této formy reklamy na internetu odstoupily? (Odpověděla částečně)