V bakalářské práci je prováděn průzkum spokojenosti zákazníků ve společnosti XYZ, a.s., která se zabývá výrobou obalových materiálů. Teoretická část se zaměřuje na B-2-B trhy, nákupní chování zákazníka, reklamace a podrobný rozbor marketingového průzkumu. Praktická část obsahuje představení společnosti a vyhodnocení průzkumu dle otázek z oblastí cenové politiky, produktů a jejich kvality, dodávek a logistiky a taktéž otázky směřující ke komunikaci s obchodním týmem, k vývoji a inovacím. V práci jsou zmíněny i nejběžnější důvody reklamací, jejich počty. Na závěr práce jsou přijata opatření pro skupiny, jejichž výsledky jsou vyhodnoceny jako nedostačující a dále jsou navrženy možnosti vedoucí ke zlepšení kvality zboží a služeb, tudíž ke zvýšení spokojenosti zákazníků dané společnosti.
Anotace v angličtině
In my bachelor thesis is a customer satisfaction survey at company XYZ, a.s. which is producing packaging materials. The theoretical part focuses on B-2-B markets, customer buying behaviour, claims and detailed analysis of marketing research. The practical part includes introduction of company and the evaluation of survey by question from the areas of pricing policies, products and their quality, supply and logistics, and also questions designed to communication with business team, development and innovation. In the thesis are also mentioned the most common reasons for complaints, their numbers. In conclusion measures are taken which results are evaluated as insufficient and further options are designed to improve the quality of goods and services therefore to increase customer satisfaction the company.
V bakalářské práci je prováděn průzkum spokojenosti zákazníků ve společnosti XYZ, a.s., která se zabývá výrobou obalových materiálů. Teoretická část se zaměřuje na B-2-B trhy, nákupní chování zákazníka, reklamace a podrobný rozbor marketingového průzkumu. Praktická část obsahuje představení společnosti a vyhodnocení průzkumu dle otázek z oblastí cenové politiky, produktů a jejich kvality, dodávek a logistiky a taktéž otázky směřující ke komunikaci s obchodním týmem, k vývoji a inovacím. V práci jsou zmíněny i nejběžnější důvody reklamací, jejich počty. Na závěr práce jsou přijata opatření pro skupiny, jejichž výsledky jsou vyhodnoceny jako nedostačující a dále jsou navrženy možnosti vedoucí ke zlepšení kvality zboží a služeb, tudíž ke zvýšení spokojenosti zákazníků dané společnosti.
Anotace v angličtině
In my bachelor thesis is a customer satisfaction survey at company XYZ, a.s. which is producing packaging materials. The theoretical part focuses on B-2-B markets, customer buying behaviour, claims and detailed analysis of marketing research. The practical part includes introduction of company and the evaluation of survey by question from the areas of pricing policies, products and their quality, supply and logistics, and also questions designed to communication with business team, development and innovation. In the thesis are also mentioned the most common reasons for complaints, their numbers. In conclusion measures are taken which results are evaluated as insufficient and further options are designed to improve the quality of goods and services therefore to increase customer satisfaction the company.
Prostudujte odbornou literaturu týkající se marketingového výzkumu se zaměřením na B-2-B trh.
II. Praktická část
Vyhodnoťte průzkum spokojenosti zákazníků s dodávkami zboží ve společnosti XYZ, z oblastí cenové politiky, produktů a jejich kvality, dodávek a logistiky, komumunikace s obchodním týmem, vývoji a inovacím.
Proveďte analýzu počtu reklamací a opakovaných nákupů ve společnosti XYZ.
Doporučte marketingovému oddělení společnosti návrhy na zlepšení oblastí, které budou vyhodnoceny slabě.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Prostudujte odbornou literaturu týkající se marketingového výzkumu se zaměřením na B-2-B trh.
II. Praktická část
Vyhodnoťte průzkum spokojenosti zákazníků s dodávkami zboží ve společnosti XYZ, z oblastí cenové politiky, produktů a jejich kvality, dodávek a logistiky, komumunikace s obchodním týmem, vývoji a inovacím.
Proveďte analýzu počtu reklamací a opakovaných nákupů ve společnosti XYZ.
Doporučte marketingovému oddělení společnosti návrhy na zlepšení oblastí, které budou vyhodnoceny slabě.
Závěr
Seznam doporučené literatury
CHLEBOVSKÝ, Vít. Marketing pro B-2-B trhy. 1. vyd. Brno: Akademické nakladatelství CERM, 2010. ISBN 978-80-214-4129-3.
MACHKOVÁ, Hana. Mezinárodní marketing. 2., rozš. a přeprac. vyd. Praha: Grada, 2006. ISBN 80-247-1678-X.
MALÝ, Václav. Marketingový výzkum: teorie a praxe. 2. vyd. Praha: Oeconomica, 2008. ISBN 978-80-245-1326-3.
PILÍK, Michal, Andrea KRAUSOVÁ a Jan KOUDELKA. Business-to-business marketing. 1.vyd. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2006. ISBN 80-731-8452-4.
STRNAD, Pavel a Světlana MYSLIVCOVÁ. Průmyslový marketing. 2. vyd. Liberec: Technická univerzita v Liberci, 2007. ISBN 978-80-7372-254-8.
SVĚTLÍK, Jaroslav. Marketing pro evropský trh. 1. vyd. Praha: Grada, 2003. ISBN 80-247-0422-6.
Seznam doporučené literatury
CHLEBOVSKÝ, Vít. Marketing pro B-2-B trhy. 1. vyd. Brno: Akademické nakladatelství CERM, 2010. ISBN 978-80-214-4129-3.
MACHKOVÁ, Hana. Mezinárodní marketing. 2., rozš. a přeprac. vyd. Praha: Grada, 2006. ISBN 80-247-1678-X.
MALÝ, Václav. Marketingový výzkum: teorie a praxe. 2. vyd. Praha: Oeconomica, 2008. ISBN 978-80-245-1326-3.
PILÍK, Michal, Andrea KRAUSOVÁ a Jan KOUDELKA. Business-to-business marketing. 1.vyd. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2006. ISBN 80-731-8452-4.
STRNAD, Pavel a Světlana MYSLIVCOVÁ. Průmyslový marketing. 2. vyd. Liberec: Technická univerzita v Liberci, 2007. ISBN 978-80-7372-254-8.
SVĚTLÍK, Jaroslav. Marketing pro evropský trh. 1. vyd. Praha: Grada, 2003. ISBN 80-247-0422-6.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí BP: 47 bodů
Oponent BP: 52 bodů
Ing. Ivo Kravar:
1. S ohledem na rozsah Dotazníku, které z otázek/odpovědí považujete za rozhodující sdělení a proč. (odpověděla zcela)
Ing. Hana Brišová:
1. Jaký podíl společnosti XYZ tvoří odběratelé na českém trhu? (odpověděla zcela)
2. Proč jste analýzu spokojenosti odběratelů společnosti neprovedla i na českém trhu? (odpověděla zcela)