Cílem této bakalářské práce je analýza motivačních prostředků využívaných u řadových i vedoucích pracovníku společnosti CENTROPROJEKT GROUP, a. s. Analýza bude vedoucí ke zmapování jejich spokojenosti a hlavně ke zjištění efektivnosti motivačních metod. První, teoretická část práce obsahuje poznatky vztahující se k motivaci vnitřní a vnější a s tím související teorie motivace. Dále se bude zabývat motivačním programem podniku. Praktická část bakalářské práce vychází z teoretické části a bude se zabývat společností CENTROPROJEKT GROUP, a. s. Jsou zde uvedeny základní informace. Na základě dotazníkového šetření a rozhovorů bude provedena analýza současné motivace pracovníků. V závěru praktické části nalezneme výstup analýzy, návrhy a určitá doporučení motivačních metod, které by měly napomoci ke zlepšení motivace obou skupin pracovníků společnosti CENTROPROJEKT GROUP, a. s.
Anotace v angličtině
The aim of this work is to analyse motivational resources used by the rank-and-file employees and company executives in CENTROPROJEKT GROUP, a. s. The analysis will lead to the mapping of the staff satisfaction and will especially determine the efficiency of motivational methods. The first theoretical part contains information related to intrinsic and extrinsic motivation and the theory of motivation related hereto. It will further include the motivation program of the company. The practical part, based on the theoretical one, will deal with CENTROPROJEKT GROUP, a. s. It introduces basic details. An analyse will be conducted, based on questionnaires and interviews, to examine the current staff motivation. In conclusion, the practical part contains the output analysis, proposals and recommendations for specific motivational methods that should help to improve the motivation of both groups of staff in CENTROPROJEKT GROUP, a. s.
Klíčová slova
vnitřní motivace, vnější motivace, motivační teorie, motivační faktory, dotazník
Cílem této bakalářské práce je analýza motivačních prostředků využívaných u řadových i vedoucích pracovníku společnosti CENTROPROJEKT GROUP, a. s. Analýza bude vedoucí ke zmapování jejich spokojenosti a hlavně ke zjištění efektivnosti motivačních metod. První, teoretická část práce obsahuje poznatky vztahující se k motivaci vnitřní a vnější a s tím související teorie motivace. Dále se bude zabývat motivačním programem podniku. Praktická část bakalářské práce vychází z teoretické části a bude se zabývat společností CENTROPROJEKT GROUP, a. s. Jsou zde uvedeny základní informace. Na základě dotazníkového šetření a rozhovorů bude provedena analýza současné motivace pracovníků. V závěru praktické části nalezneme výstup analýzy, návrhy a určitá doporučení motivačních metod, které by měly napomoci ke zlepšení motivace obou skupin pracovníků společnosti CENTROPROJEKT GROUP, a. s.
Anotace v angličtině
The aim of this work is to analyse motivational resources used by the rank-and-file employees and company executives in CENTROPROJEKT GROUP, a. s. The analysis will lead to the mapping of the staff satisfaction and will especially determine the efficiency of motivational methods. The first theoretical part contains information related to intrinsic and extrinsic motivation and the theory of motivation related hereto. It will further include the motivation program of the company. The practical part, based on the theoretical one, will deal with CENTROPROJEKT GROUP, a. s. It introduces basic details. An analyse will be conducted, based on questionnaires and interviews, to examine the current staff motivation. In conclusion, the practical part contains the output analysis, proposals and recommendations for specific motivational methods that should help to improve the motivation of both groups of staff in CENTROPROJEKT GROUP, a. s.
Klíčová slova
vnitřní motivace, vnější motivace, motivační teorie, motivační faktory, dotazník
Prostudujte a zpracujte odborné poznatky z oblasti motivace.
II. Praktická část
Charakterizujte společnost CENTROPROJEKT GROUP a. s.
Analyzujte současný stav motivace pracovníků.
Vyhodnoťte výsledky analýz a doporučte varianty pro zlepšení.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Prostudujte a zpracujte odborné poznatky z oblasti motivace.
II. Praktická část
Charakterizujte společnost CENTROPROJEKT GROUP a. s.
Analyzujte současný stav motivace pracovníků.
Vyhodnoťte výsledky analýz a doporučte varianty pro zlepšení.
Závěr
Seznam doporučené literatury
ARMSTRONG, Michael. Řízení lidských zdrojů: nejnovější trendy a postupy. Vyd. 1 české. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1407-3.
BEDRNOVÁ, Eva a Ivan NOVÝ. Psychologie a sociologie řízení. Rozš. a dopl. vyd 3. Praha: Management Press, 2007. ISBN 978-80-7261-169-0.
DEMBO, Myron H a Helena SELI. Motivation and learning strategies for college success: a focus on self-regulated learning. 4th ed. New York: Routledge, 2013. ISBN 978-0-415-89419-7.
FORSYTH, Patrick. Jak motivovat svůj tým. Vyd. 1. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2128-6.
STUCHLÍK, Robert. Tým snů. Vyd. 1. Praha: Alfa Publishing, 2004. ISBN 978-80-247-1776-0.
URBAN, Jan. 10 nejdražších manažerských chyb. Vyd. 1. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3176-6.
Seznam doporučené literatury
ARMSTRONG, Michael. Řízení lidských zdrojů: nejnovější trendy a postupy. Vyd. 1 české. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1407-3.
BEDRNOVÁ, Eva a Ivan NOVÝ. Psychologie a sociologie řízení. Rozš. a dopl. vyd 3. Praha: Management Press, 2007. ISBN 978-80-7261-169-0.
DEMBO, Myron H a Helena SELI. Motivation and learning strategies for college success: a focus on self-regulated learning. 4th ed. New York: Routledge, 2013. ISBN 978-0-415-89419-7.
FORSYTH, Patrick. Jak motivovat svůj tým. Vyd. 1. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2128-6.
STUCHLÍK, Robert. Tým snů. Vyd. 1. Praha: Alfa Publishing, 2004. ISBN 978-80-247-1776-0.
URBAN, Jan. 10 nejdražších manažerských chyb. Vyd. 1. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3176-6.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí BP: 56 bodů
Oponent BP: 47 bodů
Mgr. Dana Hudecová:
1. Vysvětlete pojem benchmark (uvedeno v doporučení na str. 101 práce). (Neodpověděl)
2. V práci zmiňujete vnitřní x vnější motivaci - která z nich má podle Vašeho názoru dlouhodobější efekt? (Neodpověděl)
Ing. Jana Šilhánová:
1. Ve své práci uvádíte návratnost v rámci dotazníkového šetření 39 %. Nebylo ve Vašich silách zajistit návratnost vyšší? (Odpověděl zcela)
2. Je pro společnost CENTROPROJEKT GROUP, a. s. ekonomicky výhodná spolupráce s firmou Sodexo v porovnání s jinými firmami prodávajícími stravenky pro zaměstnance? (Odpověděl částečně)
3. Jako jednu z možností finanční složky motivace uvádíte možnost nabídky dovolené nad zákonný rámec. V čem vidíte výhody a nevýhody tohoto druhu motivace? (Odpověděl částečně)