Bakalářská práce se zabývá oblastí propagace ve školském zařízení Obchodní akademie Tomáše Bati a Vyšší odborné školy ekonomické Zlín. Jedním z úkolů teoretické části je objasnit současnou situaci panující v českém školství. Rozebrána je i důležitost využití marketingu ve školách, přínos a role marketingové komunikace a komunikačního mixu neziskových organizací, jako prostředků při kontaktu s veřejností. Praktická část je zaměřena na seznámení se s organizací, analyzování stávajících forem marketingové komunikace a základní profilaci cílových skupin. Součástí dané oblasti je i SWOT analýza a v navazující kapitole jsou rozebrány jednotlivé prvky stávajícího komunikačního mixu. Cílem práce je poskytnutí návrhu pro inovaci současné propagace, změnu a rozšíření portfolia současných komunikačních aktivit školy ve vztahu vytvoření si konkurenční výhody. V konečném závěru je organizaci doporučen směr z hlediska marketingu, komunikace a propagace, kterým by se škola měla ubírat v budoucnu.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis deals with area of promotion at educational institution of Tomas Bata Business Academy and Higher Professional School of Business in Zlin. One aim of the theoretical part is to clarify current situation in which the Czech educational system is. It analyses the importance of using marketing at schools, the contribution and the role of marketing communication and communication mix of non-profitable organizations, as an instrument to be in contact with public. The practical part is focused on the introduction of organization, analysing current forms of marketing communication and the basic description of target groups. In addition, this part contains the SWOT analysis and in the following chapter are single elements of contemporary communication mix analysed. The target of this work is to provide the proposal for innovation of current promotion, the modification and extension of actual portfolio of communication activities in order to make competitive advantage. In conclusion there is recommended direction from the point of view of marketing, communication and promotion, which should the school, follow in future.
Promotion, marketing, school, marketing communication, communication mix, SWOT analysis.
Rozsah průvodní práce
102 s. (142 239 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá oblastí propagace ve školském zařízení Obchodní akademie Tomáše Bati a Vyšší odborné školy ekonomické Zlín. Jedním z úkolů teoretické části je objasnit současnou situaci panující v českém školství. Rozebrána je i důležitost využití marketingu ve školách, přínos a role marketingové komunikace a komunikačního mixu neziskových organizací, jako prostředků při kontaktu s veřejností. Praktická část je zaměřena na seznámení se s organizací, analyzování stávajících forem marketingové komunikace a základní profilaci cílových skupin. Součástí dané oblasti je i SWOT analýza a v navazující kapitole jsou rozebrány jednotlivé prvky stávajícího komunikačního mixu. Cílem práce je poskytnutí návrhu pro inovaci současné propagace, změnu a rozšíření portfolia současných komunikačních aktivit školy ve vztahu vytvoření si konkurenční výhody. V konečném závěru je organizaci doporučen směr z hlediska marketingu, komunikace a propagace, kterým by se škola měla ubírat v budoucnu.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis deals with area of promotion at educational institution of Tomas Bata Business Academy and Higher Professional School of Business in Zlin. One aim of the theoretical part is to clarify current situation in which the Czech educational system is. It analyses the importance of using marketing at schools, the contribution and the role of marketing communication and communication mix of non-profitable organizations, as an instrument to be in contact with public. The practical part is focused on the introduction of organization, analysing current forms of marketing communication and the basic description of target groups. In addition, this part contains the SWOT analysis and in the following chapter are single elements of contemporary communication mix analysed. The target of this work is to provide the proposal for innovation of current promotion, the modification and extension of actual portfolio of communication activities in order to make competitive advantage. In conclusion there is recommended direction from the point of view of marketing, communication and promotion, which should the school, follow in future.
Doporučte směr z hlediska marketingu a komunikace, kterým by se měla organizace do budoucna řídit.
Závěr
Seznam doporučené literatury
FILL, Chris. Marketing communications: brands, experiences and participation. 6. vyd. Harlow: Pearson Education Limited, 2013, 820 s. ISBN 978-0-273-77054-1.
HORŇÁK, Pavel. Reklama: teoreticko-historické aspekty reklamy a marketingovej komunikácie. 1. vyd. Zlín: VeRBuM, 2010, 320 s. ISBN 978-80-904273-3-4.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. 14. vyd. Praha: Grada Publishing, a. s., 2013, 816 s. ISBN 978-80-247-4150-5.
PŘIKRYLOVÁ, Jana a Hana JAHODOVÁ. Moderní marketingová komunikace. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, a. s., 2010, 320 s. ISBN 978-80-247-3622-8.
SVĚTLÍK, Jaroslav. Marketingové řízení školy. 2. vyd. Praha: Wolters Kluwer ČR, 2009, 328 s. ISBN 978-80-7357-494-9.
VYSEKALOVÁ, Jitka et al. Psychologie reklamy. 4. vyd. Praha: Grada Publishing, a. s., 2012, 324 s. ISBN 978-80-247-4005-8.
Seznam doporučené literatury
FILL, Chris. Marketing communications: brands, experiences and participation. 6. vyd. Harlow: Pearson Education Limited, 2013, 820 s. ISBN 978-0-273-77054-1.
HORŇÁK, Pavel. Reklama: teoreticko-historické aspekty reklamy a marketingovej komunikácie. 1. vyd. Zlín: VeRBuM, 2010, 320 s. ISBN 978-80-904273-3-4.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. 14. vyd. Praha: Grada Publishing, a. s., 2013, 816 s. ISBN 978-80-247-4150-5.
PŘIKRYLOVÁ, Jana a Hana JAHODOVÁ. Moderní marketingová komunikace. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, a. s., 2010, 320 s. ISBN 978-80-247-3622-8.
SVĚTLÍK, Jaroslav. Marketingové řízení školy. 2. vyd. Praha: Wolters Kluwer ČR, 2009, 328 s. ISBN 978-80-7357-494-9.
VYSEKALOVÁ, Jitka et al. Psychologie reklamy. 4. vyd. Praha: Grada Publishing, a. s., 2012, 324 s. ISBN 978-80-247-4005-8.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí BP: 54 bod
Oponent BP: 52 bod
Ing. Miloslava Kubíčková, Ph.D.
1. Co považujete v současné době za největší nedostatek při propagaci školy (Odpověděl zcela)
2. Která část současného komunikačního mixu je při srovnání s konkurencí na vyšší úrovni (Odpověděl zcela)
Ing. Růžena Vorlová
1. Pokuste se navrhnout stručný akční plán propagace školy pro následující školní rok - tzn. návrh výběru konkrétních inovací včetně konkrétního časového postupu zavedení a finanční náročnosti
2. Jakou a jak důležitou úlohu v komunikaci přikládáte studijnímu oddělení školy