Hlavním cíle bakalářské práce je popis nových marketingových aktivit, které by mohlo hokejové mužstvo HC PSG Zlín použít během svých zápasů pro zkvalitnění nabídky pro sponzory, oblasti PR i své marketingové pozice.
Bakalářská práce je složena ze dvou hlavních částí. V teoretické části je řešena problematika sportovního marketingu, marketingové komunikace ve sportu, sponzoringu, merchandisingu, sportovní reklamy a také marketingového výzkumu.
V praktické části je představeno marketingové oddělení marylandské univerzity. Navazuje detailní vysvětlení marketingových aktivit, které univerzita používá při komunikaci s diváky. Součástí je popis hokejového mužstva PSG, hlavních sponzorů a používaných komunikačních aktivit. V rámci práce je realizován marketingový průzkum mezi sponzory klubu, který vede ke konečnému stanovení nových marketingových a komunikačních aktivit.
Anotace v angličtině
The purpose of this bachelor thesis is to describe new marketing activities, which could be implemented by HC PSG Zlin during ice hockey games to offer more attractive ideas to their sponsors and to strengthen their position and PR.
Bachelor thesis is composed of two main parts. In theoretical part several issues are elaborated on, including sports marketing, marketing communications in sports, sponsoring, merchandising, commercials in sports as well as marketing research.
In practical part of the thesis, the marketing department of the University of Maryland is introduced. Then follows detailed description of marketing activities that the University uses to communicate with spectators. Included is characterization of the PSG hockey team, their main sponsors and marketing activities currently in place. A part of the thesis is marketing research focused on the sponsors, which leads to final recommendations of new marketing and communication activities.
Klíčová slova
sportovní marketing, marketingová komunikace, sponzoring, menchandising, marketingový výzkum, dotazník
Hlavním cíle bakalářské práce je popis nových marketingových aktivit, které by mohlo hokejové mužstvo HC PSG Zlín použít během svých zápasů pro zkvalitnění nabídky pro sponzory, oblasti PR i své marketingové pozice.
Bakalářská práce je složena ze dvou hlavních částí. V teoretické části je řešena problematika sportovního marketingu, marketingové komunikace ve sportu, sponzoringu, merchandisingu, sportovní reklamy a také marketingového výzkumu.
V praktické části je představeno marketingové oddělení marylandské univerzity. Navazuje detailní vysvětlení marketingových aktivit, které univerzita používá při komunikaci s diváky. Součástí je popis hokejového mužstva PSG, hlavních sponzorů a používaných komunikačních aktivit. V rámci práce je realizován marketingový průzkum mezi sponzory klubu, který vede ke konečnému stanovení nových marketingových a komunikačních aktivit.
Anotace v angličtině
The purpose of this bachelor thesis is to describe new marketing activities, which could be implemented by HC PSG Zlin during ice hockey games to offer more attractive ideas to their sponsors and to strengthen their position and PR.
Bachelor thesis is composed of two main parts. In theoretical part several issues are elaborated on, including sports marketing, marketing communications in sports, sponsoring, merchandising, commercials in sports as well as marketing research.
In practical part of the thesis, the marketing department of the University of Maryland is introduced. Then follows detailed description of marketing activities that the University uses to communicate with spectators. Included is characterization of the PSG hockey team, their main sponsors and marketing activities currently in place. A part of the thesis is marketing research focused on the sponsors, which leads to final recommendations of new marketing and communication activities.
Klíčová slova
sportovní marketing, marketingová komunikace, sponzoring, menchandising, marketingový výzkum, dotazník
Prostudujte odbornou literaturu vztahující se k tématu a na základě toho zpracujte teoretické poznatky.
II. Praktická část
Popište a vysvětlete marketingové aktivity v průběhu zápasů vykonávané marketingovým oddělením Marylandské univerzity.
Analyzujte současný stav marketingových aktivit hokejového klubu a navrhněte úpravu pro jejich větší efektivitu.
Zhodnoťte potenciální možnosti využití nových trendů v oblasti sportovního marketingu pro hokejový klub PSG Zlín.
Proveďte dotazníkové šetření ohledně nových marketingových aktivit v průběhu zápasů pro sponzory a vyvoďte z něj závěry.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Prostudujte odbornou literaturu vztahující se k tématu a na základě toho zpracujte teoretické poznatky.
II. Praktická část
Popište a vysvětlete marketingové aktivity v průběhu zápasů vykonávané marketingovým oddělením Marylandské univerzity.
Analyzujte současný stav marketingových aktivit hokejového klubu a navrhněte úpravu pro jejich větší efektivitu.
Zhodnoťte potenciální možnosti využití nových trendů v oblasti sportovního marketingu pro hokejový klub PSG Zlín.
Proveďte dotazníkové šetření ohledně nových marketingových aktivit v průběhu zápasů pro sponzory a vyvoďte z něj závěry.
Závěr
Seznam doporučené literatury
ČÁSLAVOVÁ, Eva. Management a marketing sportu. Praha: Olympia. 240 s. 2009. ISBN-13: 978-80-7376-150-9.
HUGHES, Mark. Buzzmarketing: přimějte lidi, aby o vás mluvili. Praha: Management Press. 215 s. 2006. ISBN 80-7261-153-4.
KOZEL, R., L. MYNÁŘOVÁ a H. SVOBODOVÁ. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. Praha: Grada Publishing, a.s.. 304 s. 2011. ISBN 978-80-247-3527-6.
LAMB, HAIR, MCDANIEL. MKTG 7. 7th ed. South-Western. 386 s. 2013. ISBN-13: 978-1-285-09186-0.
Maryland Terrapins Athletics [online]. 2014 [cit. 2014-02-01]. Dostupný z: http://www.umterps.com/
Office of the Bursar [online]. 2014 [cit. 2014-02-01]. Dostupné z http://bursar.umd.edu/index.php
POSPÍŠIL, Pavel. Efektivní Public Relations a media relations. Praha: Computer Press. 153 s. 2002. ISBN 80-7226-823-6.
SAUNDERS, J., KOTLER, P., G. ARMSTRONG a V. WONG. Moderní marketing. 4. vyd. Praha: Grada Publishing, a.s.. 1048 s. 2007. ISBN 978-80-247-1545-2.
University of Maryland [online]. 2014 [cit. 2014-02-01]. Dostupný z: http://www.umd.edu/
Seznam doporučené literatury
ČÁSLAVOVÁ, Eva. Management a marketing sportu. Praha: Olympia. 240 s. 2009. ISBN-13: 978-80-7376-150-9.
HUGHES, Mark. Buzzmarketing: přimějte lidi, aby o vás mluvili. Praha: Management Press. 215 s. 2006. ISBN 80-7261-153-4.
KOZEL, R., L. MYNÁŘOVÁ a H. SVOBODOVÁ. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. Praha: Grada Publishing, a.s.. 304 s. 2011. ISBN 978-80-247-3527-6.
LAMB, HAIR, MCDANIEL. MKTG 7. 7th ed. South-Western. 386 s. 2013. ISBN-13: 978-1-285-09186-0.
Maryland Terrapins Athletics [online]. 2014 [cit. 2014-02-01]. Dostupný z: http://www.umterps.com/
Office of the Bursar [online]. 2014 [cit. 2014-02-01]. Dostupné z http://bursar.umd.edu/index.php
POSPÍŠIL, Pavel. Efektivní Public Relations a media relations. Praha: Computer Press. 153 s. 2002. ISBN 80-7226-823-6.
SAUNDERS, J., KOTLER, P., G. ARMSTRONG a V. WONG. Moderní marketing. 4. vyd. Praha: Grada Publishing, a.s.. 1048 s. 2007. ISBN 978-80-247-1545-2.
University of Maryland [online]. 2014 [cit. 2014-02-01]. Dostupný z: http://www.umd.edu/
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí BP: 52 bodů
Oponent BP: 51 bodů
Ing. Růžena Vorlová:
1. Jak vidíte možnosti využití mediálních partnerů klubu (konkrétně vybraného regionálního rádia) přímo při akcích na zápasech? (odpověděla částečně)