Cílem této diplomové práce je zjistit úroveň všeobecného povědomí obyvatel České republiky o platebních kartách a o ostatních souvislostech vyplývajících z držení a užívání platební karty. Teoretická část je rozdělena na dvě části. V první části se práce zabývá postavením spotřebitele v dnešní společnosti. Druhá část je stručně věnována problematice platebních karet. V analytické části je provedena analýza trhu platebních karet v České republice a v Evropě. V praktické části je proveden samotný výzkum, jehož závěry slouží k tvorbě manuálu pro uživatele platebních karet a vytvoření samotné publikace.
Anotace v angličtině
The aim of this diploma thesis is to find out the level of the general knowledge about payment cards and about other links connected with holding and using payment cards among inhabitants of the Czech republic. The theory part of the thesis is divided into two parts. The first one is dealing with consumer situation in today´s society. The second part briefly refers to payment cards. In analytical part is made an analysis of the payment cards market in the Czech republic and also in Europe. In practical part is made the research and its conclusions will be used for creating manual book for payment card users and also creating the publication.
Consumer, comsumer policy, payment card, payment card user
Rozsah průvodní práce
72 s., 19 s. obr. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem této diplomové práce je zjistit úroveň všeobecného povědomí obyvatel České republiky o platebních kartách a o ostatních souvislostech vyplývajících z držení a užívání platební karty. Teoretická část je rozdělena na dvě části. V první části se práce zabývá postavením spotřebitele v dnešní společnosti. Druhá část je stručně věnována problematice platebních karet. V analytické části je provedena analýza trhu platebních karet v České republice a v Evropě. V praktické části je proveden samotný výzkum, jehož závěry slouží k tvorbě manuálu pro uživatele platebních karet a vytvoření samotné publikace.
Anotace v angličtině
The aim of this diploma thesis is to find out the level of the general knowledge about payment cards and about other links connected with holding and using payment cards among inhabitants of the Czech republic. The theory part of the thesis is divided into two parts. The first one is dealing with consumer situation in today´s society. The second part briefly refers to payment cards. In analytical part is made an analysis of the payment cards market in the Czech republic and also in Europe. In practical part is made the research and its conclusions will be used for creating manual book for payment card users and also creating the publication.
Consumer, comsumer policy, payment card, payment card user
Zásady pro vypracování
Úvod - stanovte cíle řešení a vypracujte plán diplomového projektu
I. Teoretická část
Zpracujte literární rešerši z oblasti používání platebních karet a informovanosti spotřebitelů a formulujte teoretická východiska pro zpracování analýzy a návrhu projektu.
II. Analytická část
Proveďte výzkum a analýzu výsledků současného stavu informovanosti spotřebitelů o užívání platebních karet.
Zhodnoťte výsledky analýzy a navrhněte východiska pro zlepšení.
III. Projektová část
Zpracujte projekt tvorby informačního manuálu pro uživatele platebních karet.
Zpracujte informační manuál pro uživatele platebních karet.
Závěr - zhodnoťte navrhované řešení
Zásady pro vypracování
Úvod - stanovte cíle řešení a vypracujte plán diplomového projektu
I. Teoretická část
Zpracujte literární rešerši z oblasti používání platebních karet a informovanosti spotřebitelů a formulujte teoretická východiska pro zpracování analýzy a návrhu projektu.
II. Analytická část
Proveďte výzkum a analýzu výsledků současného stavu informovanosti spotřebitelů o užívání platebních karet.
Zhodnoťte výsledky analýzy a navrhněte východiska pro zlepšení.
III. Projektová část
Zpracujte projekt tvorby informačního manuálu pro uživatele platebních karet.
Zpracujte informační manuál pro uživatele platebních karet.
Závěr - zhodnoťte navrhované řešení
Seznam doporučené literatury
[1] JUŘÍK, P. Encyklopedie platebních karet: historie, současnost a budoucnost peněz a platebních karet. 1. vyd. Praha: Grada, 2003. ISBN: 80-247-0685-7
[2] JUŘÍK, P. Svět platebních a identifikačních karet. 1. vyd. Praha Grada Publishing, 1999. ISBN 80-7169-759-1
[3] KLABUSAYOVÁ, N. Vybrané aspekty ochrany spotřebitele. ISBN 80-902159-7-1
[4] HRAŠKO, P. Spotřebitelelské teorie a realie. Ekonom, 1996. ISBN 80-225-0832-2
[5] TOMÁŠEK, M. Evropský system ochrany bankovního klienta. 1. vyd. Praha: Karolinum, 2001. ISBN 80-246-0263-6
Seznam doporučené literatury
[1] JUŘÍK, P. Encyklopedie platebních karet: historie, současnost a budoucnost peněz a platebních karet. 1. vyd. Praha: Grada, 2003. ISBN: 80-247-0685-7
[2] JUŘÍK, P. Svět platebních a identifikačních karet. 1. vyd. Praha Grada Publishing, 1999. ISBN 80-7169-759-1
[3] KLABUSAYOVÁ, N. Vybrané aspekty ochrany spotřebitele. ISBN 80-902159-7-1
[4] HRAŠKO, P. Spotřebitelelské teorie a realie. Ekonom, 1996. ISBN 80-225-0832-2
[5] TOMÁŠEK, M. Evropský system ochrany bankovního klienta. 1. vyd. Praha: Karolinum, 2001. ISBN 80-246-0263-6
Přílohy volně vložené
informační brožura
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Jak se má spotřebitel bránit před bankou? Jaká byla návratnost dotazníků?