Cílem bakalářské práce je analýza cen přepravy ve firmě Geis, jejich kalkulace a následné porovnání s konkurencí na trhu přepravy kusových zásilek. Teoretická část je orientována na problematiku týkající se přepravy, zasílatelství, kalkulací a členění nákladů. Praktická část obsahuje představení firmy Geis, jejich služeb a konkurenční společnosti na trhu. Dále je zpracována analýza cen přepravy firmy Geis, jejich kalkulace a porovnání s cenami konkurence, které vede k samotné analýze konkurenceschopnosti firmy na trhu zasílatelských společností. V závěru této práce jsou navržena doporučení a možnosti na zlepšení a zvýšení konkurenceschopnosti na základě zpracované analýzy.
Anotace v angličtině
The aim of the bachelor thesis is the analyses of prices of transportation in Geis Company, their calculation and subsequent comparism with competitors on the unit shipments market. The theoretical part is focused on the issues of transportation, dispatch services, calculation and breakdown of costs. The practical part includes the Geis Company performance, its services and competitive companies on the market. Then there are the analyses of prices of transportation of Geis Company, calculation of the prices and comparism with the competitors' prices that leads to the analyses of the competitiveness of the company on the forwarding companies market. Finally there are suggested some advice and possibilities of improvement and increase of competitiveness on the basis of proceeded analyses.
Transportation, Calculation, Prices, Analyses, Competitiveness, Unit shipments
Rozsah průvodní práce
78 s. (82 788 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem bakalářské práce je analýza cen přepravy ve firmě Geis, jejich kalkulace a následné porovnání s konkurencí na trhu přepravy kusových zásilek. Teoretická část je orientována na problematiku týkající se přepravy, zasílatelství, kalkulací a členění nákladů. Praktická část obsahuje představení firmy Geis, jejich služeb a konkurenční společnosti na trhu. Dále je zpracována analýza cen přepravy firmy Geis, jejich kalkulace a porovnání s cenami konkurence, které vede k samotné analýze konkurenceschopnosti firmy na trhu zasílatelských společností. V závěru této práce jsou navržena doporučení a možnosti na zlepšení a zvýšení konkurenceschopnosti na základě zpracované analýzy.
Anotace v angličtině
The aim of the bachelor thesis is the analyses of prices of transportation in Geis Company, their calculation and subsequent comparism with competitors on the unit shipments market. The theoretical part is focused on the issues of transportation, dispatch services, calculation and breakdown of costs. The practical part includes the Geis Company performance, its services and competitive companies on the market. Then there are the analyses of prices of transportation of Geis Company, calculation of the prices and comparism with the competitors' prices that leads to the analyses of the competitiveness of the company on the forwarding companies market. Finally there are suggested some advice and possibilities of improvement and increase of competitiveness on the basis of proceeded analyses.
Transportation, Calculation, Prices, Analyses, Competitiveness, Unit shipments
Zásady pro vypracování
Úvod
I.Teoretická část
Prostudujte odbornou literaturu týkající logistiky přepravy kusových zásilek a problematice kalkulací a stanovení cen
II.Praktická část
Charakterizujte společnost Geis
Charakterizujte konkurenční prostředí v oboru přepravy kusových zásilek
Porovnejte cenové nabídky firmy s konkurencí a proveďte kalkulaci na přepravu kusových zásilek ve společnoti Geis
Navrhněte možnosti na zvýšení konkurenceschopnosti společnosti
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I.Teoretická část
Prostudujte odbornou literaturu týkající logistiky přepravy kusových zásilek a problematice kalkulací a stanovení cen
II.Praktická část
Charakterizujte společnost Geis
Charakterizujte konkurenční prostředí v oboru přepravy kusových zásilek
Porovnejte cenové nabídky firmy s konkurencí a proveďte kalkulaci na přepravu kusových zásilek ve společnoti Geis
Navrhněte možnosti na zvýšení konkurenceschopnosti společnosti
Závěr
Seznam doporučené literatury
ČECHOVÁ, Alena. Manažerské účetnictví. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Brno: Computer Press, 2011, vi, 194 s. ISBN 978-80-251-2831-2.
KRÁL, Bohumil. Manažerské účetnictví. 3., dopl. a aktualiz. vyd. Praha: Management Press, 2010, 660 s. ISBN 978-80-7261-217-8.
MANGAN, John. Global logistics and supply chain management. 2nd ed. Chichester: John Wiley & Sons, 2012, xix, 421 s. ISBN 978-1-119-99884-6.
NOVÁK, Radek. Přepravní, zasílatelské a logistické služby. Vyd. 1. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2011, 391 s., [13] s. obr. příl. ISBN 978-80-7357-735-3.
NOVÁK, Radek. Nákladní doprava a zasílatelství. 2., přeprac. vyd. Praha: ASPI, 2005, 412 s., [20] s. barev. obr. příl. ISBN 80-7357-086-6.
PERNICA, Petr. Logistika (supply chain management) pro 21. století. Vyd. 1. Praha: Radix, 2005, 569 s. ISBN 8086031594.
Seznam doporučené literatury
ČECHOVÁ, Alena. Manažerské účetnictví. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Brno: Computer Press, 2011, vi, 194 s. ISBN 978-80-251-2831-2.
KRÁL, Bohumil. Manažerské účetnictví. 3., dopl. a aktualiz. vyd. Praha: Management Press, 2010, 660 s. ISBN 978-80-7261-217-8.
MANGAN, John. Global logistics and supply chain management. 2nd ed. Chichester: John Wiley & Sons, 2012, xix, 421 s. ISBN 978-1-119-99884-6.
NOVÁK, Radek. Přepravní, zasílatelské a logistické služby. Vyd. 1. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2011, 391 s., [13] s. obr. příl. ISBN 978-80-7357-735-3.
NOVÁK, Radek. Nákladní doprava a zasílatelství. 2., přeprac. vyd. Praha: ASPI, 2005, 412 s., [20] s. barev. obr. příl. ISBN 80-7357-086-6.
PERNICA, Petr. Logistika (supply chain management) pro 21. století. Vyd. 1. Praha: Radix, 2005, 569 s. ISBN 8086031594.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí BP: 51 bodů
Oponent BP: 29 bodů
Ing. Jana Šilhánová:
1. Ve své práci uvádíte, že společnost Geis nabízí slevy přepravného při pravidelné spolupráci. Jedná se pouze o slevy nebo lze se společností dohodnout smluvní ceny pro své zákazníky (např. velkoobchody, které dodávají zboží v rámci ČR)? Pokud ano, jaká kritéria musí tento zákazník pro získání této smluvní ceny splnit? (odpověděl zcela)
2. Máte vlastní zkušenosti s výběrem služeb přepravních společností? (odpověděl zcela)
Ing. Eva Heczková, Ph.D.:
1. Doplňte str. 66 - Jak si představujete rozšíření spolupráce, zvýšení prodejnosti služeb nebo právě zvýšení konkurenceschopnosti? (odpověděl zcela)
2. Doplňte str. 68 - Jak si představujete posílení dobrého jména? (odpověděl zcela)
3. Doplňte str. 69 - Uvádíte zařazení nových aut, uniforem atd. - domníváte se, že tím bude poskytování služeb na vyšší úrovni? (odpověděl zcela)