Diplomová práce se zabývá problematikou nákupního chování pražských seniorů v oblasti služeb. Teoretická část zpracovává témata, jako jsou marketingové komunikace, klasifikace služeb, role seniorů ve společnosti a v neposlední řadě marketingový výzkum. Praktická část obsahuje primární a sekundární výzkumy, které slouží jako podklad pro projektovou část. Zde je naplněn hlavní cíl diplomové práce, a to návrh centra pro seniory nabízející komerční i nekomerční aktivity "pod jednou střechou" včetně komunikace k oslovení nových klientů.
Anotace v angličtině
This diploma thesis examines Prague seniors´ shopping behaviour in services. The theore-tical part presents topics such as marketing communication, classification of services, the role of seniors in society and market research. The practical part contains primary and se-condary researches, which are used as a background for the project. And in this part, there is achieved a main objective of the thesis design proposal of a center for seniors that of-fers commercial and non-commercial activities "under one roof", including the communi-cation to reach new clients.
Klíčová slova
Senior, nákupní chování, služba, volnočasové aktivity, focus group, marketingové komunikace
Diplomová práce se zabývá problematikou nákupního chování pražských seniorů v oblasti služeb. Teoretická část zpracovává témata, jako jsou marketingové komunikace, klasifikace služeb, role seniorů ve společnosti a v neposlední řadě marketingový výzkum. Praktická část obsahuje primární a sekundární výzkumy, které slouží jako podklad pro projektovou část. Zde je naplněn hlavní cíl diplomové práce, a to návrh centra pro seniory nabízející komerční i nekomerční aktivity "pod jednou střechou" včetně komunikace k oslovení nových klientů.
Anotace v angličtině
This diploma thesis examines Prague seniors´ shopping behaviour in services. The theore-tical part presents topics such as marketing communication, classification of services, the role of seniors in society and market research. The practical part contains primary and se-condary researches, which are used as a background for the project. And in this part, there is achieved a main objective of the thesis design proposal of a center for seniors that of-fers commercial and non-commercial activities "under one roof", including the communi-cation to reach new clients.
Klíčová slova
Senior, nákupní chování, služba, volnočasové aktivity, focus group, marketingové komunikace
1. Proveďte rešerši literatury k danému tématu: senioři a jejich role ve společnosti, nákupní chování českých seniorů, segmentace trhu, marketingový výzkum, marketingový a komunikační mix, marketing služeb.
2. Stanovte metodologii a výzkumné otázky diplomové práce
3. V praktické části proveďte kvantitativní a kvalitativní výzkum zaměřený na seniory a jejich vztah k využívání služeb. Určete cílový trh, stanovte konkurenční výhodu a doporučení. Vymezte rizika projektu.
4. V projektové části aplikujte marketingový a komunikační mix při návrhu centra pro seniory.
5. Proveďte závěrečné zhodnocení celkového dopadu projektu.
Zásady pro vypracování
1. Proveďte rešerši literatury k danému tématu: senioři a jejich role ve společnosti, nákupní chování českých seniorů, segmentace trhu, marketingový výzkum, marketingový a komunikační mix, marketing služeb.
2. Stanovte metodologii a výzkumné otázky diplomové práce
3. V praktické části proveďte kvantitativní a kvalitativní výzkum zaměřený na seniory a jejich vztah k využívání služeb. Určete cílový trh, stanovte konkurenční výhodu a doporučení. Vymezte rizika projektu.
4. V projektové části aplikujte marketingový a komunikační mix při návrhu centra pro seniory.
5. Proveďte závěrečné zhodnocení celkového dopadu projektu.
Seznam doporučené literatury
HAŠKOVCOVÁ, H. Fenomén stáří. Havlíček Brain Team, 2010. 368 s. ISBN 978-80-87109-19-9.
KOTLER, P. Marketing Management. Praha: Grada Publishing, 2001. 719. s. ISBN 80-247-0016-6.
KOUDELKA, J. Segmentujeme spotřební trhy. Praha: Professional Publishing, 2005. ISBN 80-86419-76-2
VAŠTÍKOVÁ, M. Marketing služeb: efektivně a moderně. Grada Publishing, a. s., 2008. ISBN 80-247-2721-8.
VYSEKALOVÁ, J. Chování spotřebitele. Praha: Grada, 2004. ISBN 80-247-0393-9.
Seznam doporučené literatury
HAŠKOVCOVÁ, H. Fenomén stáří. Havlíček Brain Team, 2010. 368 s. ISBN 978-80-87109-19-9.
KOTLER, P. Marketing Management. Praha: Grada Publishing, 2001. 719. s. ISBN 80-247-0016-6.
KOUDELKA, J. Segmentujeme spotřební trhy. Praha: Professional Publishing, 2005. ISBN 80-86419-76-2
VAŠTÍKOVÁ, M. Marketing služeb: efektivně a moderně. Grada Publishing, a. s., 2008. ISBN 80-247-2721-8.
VYSEKALOVÁ, J. Chování spotřebitele. Praha: Grada, 2004. ISBN 80-247-0393-9.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1. Str. 19: Odvětvové třídění služeb a Typy služeb. Mohla by autorka stručně komentovat vlastní názor?
2. Str. 26: Tabulka segmentace generace 50+. Bylo by možné odhadnout, který "segment" je nejpočetnější? Jistě to hrálo při úvahách nad navrhovaným projektem určitou roli.
3. Mohla by autorka při obhajobě stručně shrnout, v čem především spočívá "výjimečnost" navrhovaného projektu?
Studentka odpověděla na všechny položené otázky.
Otázky vedoucí práce:
- Specifikujte rizika vašeho projektu.
- Jak zajistíte kvalitu služeb poskytovanou dobrovolníky?
- Jak reálné je získat finanční zdroje na vybudování Centra?
Studentka odpověděla na otázky vedoucí práce.