Diplomová práce se věnuje výskytu emocí v marketingové komunikaci v oblasti sociální- ho, kulturního a ekologického marketingu
Konkrétně se zaměřuje na zkoumání efektivních kampaní úspěšných v dané kategorii. Kampaně analyzuje, zejména se snaží poodhalit emocionální působení na rozhodování stanovené cílové skupiny. Analýza se soustředí především na použití emocionálních apelů a emocionálních modelů přesvědčování. Získané poznatky jsou potom uplatněny v projektové části, která se věnuje nástinem fiktivní kampaně neziskového projektu. Práce si klade za cíl mapovat použití emocí u efektivních kampaní sociálního, kulturního a eko- logického marketingu.
Anotace v angličtině
The diploma theses covers use of emotions in marketing communication. It focuses on social, cultural and ecological marketing environment, especially on its effective cam- paigns. The analysis is trying to uncover emotional influence on decisionmaking. Effecti- ve campaigns are analyzed mainly with regards to emotional appeals and the role of emoti- on in persuasion. Subsequently these acquired knowledge are applied in a project part part of the theses.The project part focuses on creative and communication strategy of a non profit project. The work aim of the theses is to reveal use of emotion in effective social, cultural and ecological marketing.
Diplomová práce se věnuje výskytu emocí v marketingové komunikaci v oblasti sociální- ho, kulturního a ekologického marketingu
Konkrétně se zaměřuje na zkoumání efektivních kampaní úspěšných v dané kategorii. Kampaně analyzuje, zejména se snaží poodhalit emocionální působení na rozhodování stanovené cílové skupiny. Analýza se soustředí především na použití emocionálních apelů a emocionálních modelů přesvědčování. Získané poznatky jsou potom uplatněny v projektové části, která se věnuje nástinem fiktivní kampaně neziskového projektu. Práce si klade za cíl mapovat použití emocí u efektivních kampaní sociálního, kulturního a eko- logického marketingu.
Anotace v angličtině
The diploma theses covers use of emotions in marketing communication. It focuses on social, cultural and ecological marketing environment, especially on its effective cam- paigns. The analysis is trying to uncover emotional influence on decisionmaking. Effecti- ve campaigns are analyzed mainly with regards to emotional appeals and the role of emoti- on in persuasion. Subsequently these acquired knowledge are applied in a project part part of the theses.The project part focuses on creative and communication strategy of a non profit project. The work aim of the theses is to reveal use of emotion in effective social, cultural and ecological marketing.
1. V teoretické části zpracujte literární zdroje, které se zabývají vymezením pojmu emoce a věnují se užitím emocí v kontextu marketingové komunikace. Nalezněte souvislosti, které budou mít vliv na část praktickou.
2. V praktické části se zaměřte na vliv emocí na efektivitu kampaní z okruhu sociální, ekologický a kulturní marketing. K demonstraci použijte kampaně úspěšné při EFFIE Awards.
3. V projektové části navrhněte komunikační strategii pro fiktivní kampaň. Vycházejte z poznatků nabytých v praktické části.
4. V závěrečné části shrňte nejdůležitější poznatky a zhodnoťte, zda se podařilo potvrdit stanovené hypotézy a naplnit cíl práce.
Zásady pro vypracování
1. V teoretické části zpracujte literární zdroje, které se zabývají vymezením pojmu emoce a věnují se užitím emocí v kontextu marketingové komunikace. Nalezněte souvislosti, které budou mít vliv na část praktickou.
2. V praktické části se zaměřte na vliv emocí na efektivitu kampaní z okruhu sociální, ekologický a kulturní marketing. K demonstraci použijte kampaně úspěšné při EFFIE Awards.
3. V projektové části navrhněte komunikační strategii pro fiktivní kampaň. Vycházejte z poznatků nabytých v praktické části.
4. V závěrečné části shrňte nejdůležitější poznatky a zhodnoťte, zda se podařilo potvrdit stanovené hypotézy a naplnit cíl práce.
Seznam doporučené literatury
TELLIS, Gerard J. Reklama a podpora prodeje. 1. vyd. Praha: Grada, 2000, 602 s. ISBN 8071699977.
PELSMACKER, Patrick de, Joeri van den BERGH a Maggie GEUENS. Marketingová komunikace. Praha: Grada, 2003, 581 s.ISBN 80-247-0254-1.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie reklamy. 4., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2012, 324 s. ISBN 978-80-247-4005-8.
PLHÁKOVÁ, Alena. Učebnice obecné psychologie. Vyd. 1. Praha: Academia, 2004, 472 s. ISBN 8020010866.
NAKONEČNÝ, Milan. Lidské emoce. Vyd. 1. Praha: Academia, 2000, 335 s. ISBN 8020007636.
NAKONEČNÝ, Milan. Motivace lidského chování. Vyd. 1. Praha: Academia, 1996, 270 s. ISBN 8020005927.
STUCHLÍKOVÁ, Iva. Základy psychologie emocí. Vyd. 2. Praha: Portál, 2007, 227 s. ISBN 978-80-7367-282-9.
Seznam doporučené literatury
TELLIS, Gerard J. Reklama a podpora prodeje. 1. vyd. Praha: Grada, 2000, 602 s. ISBN 8071699977.
PELSMACKER, Patrick de, Joeri van den BERGH a Maggie GEUENS. Marketingová komunikace. Praha: Grada, 2003, 581 s.ISBN 80-247-0254-1.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie reklamy. 4., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2012, 324 s. ISBN 978-80-247-4005-8.
PLHÁKOVÁ, Alena. Učebnice obecné psychologie. Vyd. 1. Praha: Academia, 2004, 472 s. ISBN 8020010866.
NAKONEČNÝ, Milan. Lidské emoce. Vyd. 1. Praha: Academia, 2000, 335 s. ISBN 8020007636.
NAKONEČNÝ, Milan. Motivace lidského chování. Vyd. 1. Praha: Academia, 1996, 270 s. ISBN 8020005927.
STUCHLÍKOVÁ, Iva. Základy psychologie emocí. Vyd. 2. Praha: Portál, 2007, 227 s. ISBN 978-80-7367-282-9.
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student představil zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
Môžete uviesť orientačný rozpočet vami navrhovanej kampane?
Ktoré z analyzovaných kampaní vzbudili najviac ambivalentných emócií u publika, t.j. ktoré z nich môžeme označiť ako kontroverzné?
Student plně odpověděl na položené otázky.