Diplomová práce na téma Město jako značka pojednává o stále stoupajícím trendu "city branding" tedy budování značky města. Stejně jako pro obchodní značku znamená její budování a positioning zvýšený zisk peněz, lehčí zapamatovatelnost, kladné asociace a loajální chování při nákupu, tak stejně tyto hodnoty poslouží městu. Ač si to mnozí ne-musejí uvědomit, města mají spoustu konkurence bojují mezi sebou o obyvatele, investory či turisty. Vytvoření jedinečné značky města a její správné umístění v mysli příjemce se městu mnohonásobně vrátí.
Anotace v angličtině
This diploma thesis discuss the topic of city branding as it is increasing trend nowadays. Same as for the corporate brand, branding and positioning mean increased profits, easier memorability, positive associations and loyal purchasing behavior. We can apply same values for the city. While many people do not realize, cities also have a lot of competition they are fighting among themselves for residents, investors and tourists. Creating a unique brand and its correct positioning in the mind of recipient will return to the city many times..
Klíčová slova
značka, brand, budování značky, branding, město, city branding, poziční strategie
Klíčová slova v angličtině
brand, branding, city branding, positioning, brand promise
Rozsah průvodní práce
82 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce na téma Město jako značka pojednává o stále stoupajícím trendu "city branding" tedy budování značky města. Stejně jako pro obchodní značku znamená její budování a positioning zvýšený zisk peněz, lehčí zapamatovatelnost, kladné asociace a loajální chování při nákupu, tak stejně tyto hodnoty poslouží městu. Ač si to mnozí ne-musejí uvědomit, města mají spoustu konkurence bojují mezi sebou o obyvatele, investory či turisty. Vytvoření jedinečné značky města a její správné umístění v mysli příjemce se městu mnohonásobně vrátí.
Anotace v angličtině
This diploma thesis discuss the topic of city branding as it is increasing trend nowadays. Same as for the corporate brand, branding and positioning mean increased profits, easier memorability, positive associations and loyal purchasing behavior. We can apply same values for the city. While many people do not realize, cities also have a lot of competition they are fighting among themselves for residents, investors and tourists. Creating a unique brand and its correct positioning in the mind of recipient will return to the city many times..
Klíčová slova
značka, brand, budování značky, branding, město, city branding, poziční strategie
Klíčová slova v angličtině
brand, branding, city branding, positioning, brand promise
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o značce, brandingu
a city brandingu. Na základě teoretického poznání formulujte cíle práce a výzkumné otázky.
2. Zpracujte analýzu současného stavu budování značky města.
Konfrontujte komunikační aktivity města a úroveň povědomí o instituci u
cílových skupin. Uveďte příklady úspěšných značek měst a srovnejte s daným městem.
Formulujte silné a slabé stránky současného stavu brandingu a marketingové komunikace
města.
3. Na základě výsledků analýzy zpracujte projekt s návrhem nového
brandingu či vylepšení stávajícího a online komunikační strategii města. Naznačte možnosti implementace v praxi, vymezte možné budoucí
pokračování práce na tomto tématu.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o značce, brandingu
a city brandingu. Na základě teoretického poznání formulujte cíle práce a výzkumné otázky.
2. Zpracujte analýzu současného stavu budování značky města.
Konfrontujte komunikační aktivity města a úroveň povědomí o instituci u
cílových skupin. Uveďte příklady úspěšných značek měst a srovnejte s daným městem.
Formulujte silné a slabé stránky současného stavu brandingu a marketingové komunikace
města.
3. Na základě výsledků analýzy zpracujte projekt s návrhem nového
brandingu či vylepšení stávajícího a online komunikační strategii města. Naznačte možnosti implementace v praxi, vymezte možné budoucí
pokračování práce na tomto tématu.
Seznam doporučené literatury
DINNIE, Keith. City branding: theory and cases. New York: Palgrave Macmillan, 2011. ISBN 9780230241855.
KOTLER, Philip, Veronica WONG, John SAUNDERS a Gary ARMSTRONG.Moderní marketing. 4. Praha: Grada Publishing a.s, 2007, s. 1041. ISBN 9788024715452
KOTLER, Philip ; H. HAIDER, Donald; REIN, Irving J. . Marketing Places, 2002. 400 s. ISBN 9780743236362.
RIES, Al; TROUT, Jack . Positioning : The Battle for Your Mind. [s.l.] : [s.n.], 2001. 213 s. ISBN 9780071373586
KELLER, Kevin Lane. Strategické řízení značky. Praha: Grada Publishing a.s, 2007. ISBN 9788024714813.
Seznam doporučené literatury
DINNIE, Keith. City branding: theory and cases. New York: Palgrave Macmillan, 2011. ISBN 9780230241855.
KOTLER, Philip, Veronica WONG, John SAUNDERS a Gary ARMSTRONG.Moderní marketing. 4. Praha: Grada Publishing a.s, 2007, s. 1041. ISBN 9788024715452
KOTLER, Philip ; H. HAIDER, Donald; REIN, Irving J. . Marketing Places, 2002. 400 s. ISBN 9780743236362.
RIES, Al; TROUT, Jack . Positioning : The Battle for Your Mind. [s.l.] : [s.n.], 2001. 213 s. ISBN 9780071373586
KELLER, Kevin Lane. Strategické řízení značky. Praha: Grada Publishing a.s, 2007. ISBN 9788024714813.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1. Vysvetlite ako súvisí on-line komunikácia mesta (na ktorú ste sa zamerali v praktickej časti záverečnej práce) so značkou (brand)?
Otázky vedoucí práce:
1. Můžete porovnat proces brandingu ve městech Barcelona, New York, Lyon jako východisko k brandingu Brna?
2. Ke kterému městu se vztahuje obrázek na s. 49? Týká se toto rozložení i Brna?
Studentka v rámci obhajoby nedokázala adekvátně argumentovat, neměla připravené odpovědi na otázky a nebyla schopna vysvětlit podstatu problémů, které se v diplomové práci objevovaly.