Diplomová práce se zabývá mediálním obrazem sociálního podnikání v České republice. Jejím hlavním cílem je na teoretickém základu posoudit současný stav problematiky prezentovaný veřejnosti i odborníkům prostřednictvím masových médií. Výsledky výzkumu přináší řadu kvantitativních dat, která objektivně reflektují specifika národní ekonomiky i přístup novinářů k vybranému tématu, identifikují možné cesty, jak se v rámci podpory společensky prospěšného podnikání ubírat dále. Doporučení vyplývající z interpretace dat posloužily jako principiální východiska pro tvorbu komunikační strategie, jejímž hlavním záměrem je mediální obraz zlepšit, a tím aktivizovat dlouhodobou změnu ve vnímání podnikání jako nástroje společenské změny.
Anotace v angličtině
Diploma thesis deals with media image of social entrepreneurship in the Czech Republic. Its main aim is to asses current state of this issue presented by media both to public and professionals. Research results bring a series of quantitative data which objectively reflect specifics of national economy and attitude of journalists to the selected topic. They also identify possible ways how to move supporting social business further. Recommendations based on data interpretation are used as fundamental basis for creating a communication strategy aimed to make the media image better and activate a long term change of seeing business as an instrument of social change by that.
Klíčová slova
sociální podnikání, obsahová analýza, media relations, mediální obraz, komunikační strategie, Impact Hub Praha
Klíčová slova v angličtině
social enterpreneurship, content analysis, media relations, media image, communication strategy, Impact Hub Praha
Rozsah průvodní práce
126
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá mediálním obrazem sociálního podnikání v České republice. Jejím hlavním cílem je na teoretickém základu posoudit současný stav problematiky prezentovaný veřejnosti i odborníkům prostřednictvím masových médií. Výsledky výzkumu přináší řadu kvantitativních dat, která objektivně reflektují specifika národní ekonomiky i přístup novinářů k vybranému tématu, identifikují možné cesty, jak se v rámci podpory společensky prospěšného podnikání ubírat dále. Doporučení vyplývající z interpretace dat posloužily jako principiální východiska pro tvorbu komunikační strategie, jejímž hlavním záměrem je mediální obraz zlepšit, a tím aktivizovat dlouhodobou změnu ve vnímání podnikání jako nástroje společenské změny.
Anotace v angličtině
Diploma thesis deals with media image of social entrepreneurship in the Czech Republic. Its main aim is to asses current state of this issue presented by media both to public and professionals. Research results bring a series of quantitative data which objectively reflect specifics of national economy and attitude of journalists to the selected topic. They also identify possible ways how to move supporting social business further. Recommendations based on data interpretation are used as fundamental basis for creating a communication strategy aimed to make the media image better and activate a long term change of seeing business as an instrument of social change by that.
Klíčová slova
sociální podnikání, obsahová analýza, media relations, mediální obraz, komunikační strategie, Impact Hub Praha
Klíčová slova v angličtině
social enterpreneurship, content analysis, media relations, media image, communication strategy, Impact Hub Praha
Zásady pro vypracování
1. Vypracujte rešerši odborné literatury pro zajištění dostatečně komplexních teoretických východisek tématu sociální podnikání.
2. Definujte teoretická východiska v globálním i lokálním kontextu.
3. Stanovte výzkumné otázky.
4. Proveďte obsahovou analýzu vybraných médií.
5. Na základě výsledků výzkumu stanovte komunikační strategii s cílem změny či upevnění mediálního obrazu tématu sociálního podnikání v České republice.
Zásady pro vypracování
1. Vypracujte rešerši odborné literatury pro zajištění dostatečně komplexních teoretických východisek tématu sociální podnikání.
2. Definujte teoretická východiska v globálním i lokálním kontextu.
3. Stanovte výzkumné otázky.
4. Proveďte obsahovou analýzu vybraných médií.
5. Na základě výsledků výzkumu stanovte komunikační strategii s cílem změny či upevnění mediálního obrazu tématu sociálního podnikání v České republice.
Seznam doporučené literatury
YUNUS, Muhammad. Creating a World Without Poverty: Social Business and the Future of Capitalism. New York: Public Affairs, 2007. ISBN 978-1586486679.
DOHNALOVÁ, Marie. Sociální ekonomika v evropském kontextu. Brno: Akademické nakladatelství CERM, 2006. ISBN 80-7204-428-1.
MAREŠ, Jakub. Rozjeď to: Jak začít společensky prospěšné podnikání. Praha: Innovation Tank o. s., 2011.
SCHULZ, Winfried, Irena REIFOVÁ, Jakub KONČELÍK, Lutz HAGEN a Helmut SCHERER. Analýza obsahu mediálních sdělení. Praha: Karolinum, 2004. ISBN 80-246-0827-8.
Seznam doporučené literatury
YUNUS, Muhammad. Creating a World Without Poverty: Social Business and the Future of Capitalism. New York: Public Affairs, 2007. ISBN 978-1586486679.
DOHNALOVÁ, Marie. Sociální ekonomika v evropském kontextu. Brno: Akademické nakladatelství CERM, 2006. ISBN 80-7204-428-1.
MAREŠ, Jakub. Rozjeď to: Jak začít společensky prospěšné podnikání. Praha: Innovation Tank o. s., 2011.
SCHULZ, Winfried, Irena REIFOVÁ, Jakub KONČELÍK, Lutz HAGEN a Helmut SCHERER. Analýza obsahu mediálních sdělení. Praha: Karolinum, 2004. ISBN 80-246-0827-8.
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1. Na str. 21, obr.1 "Komunikační proces" autorka uvádza, že ide o "vlastný zdroj" - je autorkou daného modelu?
2.Podľa čoho ste si stanovili VO1 - konkrétne 1/3-tinový predpoklad. Prečo nie napr.1/4?
3. Aký typ kódovania bol použitý?
Studentka zodpověděla položené otázky.