Diplomová práce se zabývá artvertisingem, novým trendem v oblasti marketingových ko- munikacích. Vzhledem k tomu, ţe pojem artvertising doposud nebyl jednotně teoreticky zpracován, je teoretická část zaměřena na vyplnění této mezery. Zahrnuje zmapovaní pů- vodu tohoto pojmu, opodstatňuje jeho vnitřní funkční princip prostřednictvím dílčích mar- ketingových přístupů a navrhuje definici tohoto pojmu. Praktická část je věnována rozboru značky Absolut a vybraných kampaní naplňujících podstatu artvertisingu. Výzkumná část se zabývá předprojektovým výzkumem české umělecké scény a vyhodnocením východisek pro vypracováni části projektové.
Anotace v angličtině
This thesis deals with artvertising, a new trend in marketing communication. Due the fact that the term artvertising has not yet been processed to uniformly theory, the theoretical part is aimed at filling this gap. Includes searching for origin of this term. Set ups functio- nal principle through new marketing approaches and the definition of this term. The practi- cal part is devoted to the analysis of brand Absolut and selected campaigns fulfilling nature of artvertising. The research section deals with Czech art scene and their attitudes to colla- boation with commercial brands and than evaluating the bases for the elaboration of the project.
Klíčová slova
Artvertising, postmoderní marketing, značka, CRUSH, Generace Y, kultura
Klíčová slova v angličtině
Artvertising, postmodern marketing, CRUSH, Generation Y, culture
Rozsah průvodní práce
93 (151 160 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá artvertisingem, novým trendem v oblasti marketingových ko- munikacích. Vzhledem k tomu, ţe pojem artvertising doposud nebyl jednotně teoreticky zpracován, je teoretická část zaměřena na vyplnění této mezery. Zahrnuje zmapovaní pů- vodu tohoto pojmu, opodstatňuje jeho vnitřní funkční princip prostřednictvím dílčích mar- ketingových přístupů a navrhuje definici tohoto pojmu. Praktická část je věnována rozboru značky Absolut a vybraných kampaní naplňujících podstatu artvertisingu. Výzkumná část se zabývá předprojektovým výzkumem české umělecké scény a vyhodnocením východisek pro vypracováni části projektové.
Anotace v angličtině
This thesis deals with artvertising, a new trend in marketing communication. Due the fact that the term artvertising has not yet been processed to uniformly theory, the theoretical part is aimed at filling this gap. Includes searching for origin of this term. Set ups functio- nal principle through new marketing approaches and the definition of this term. The practi- cal part is devoted to the analysis of brand Absolut and selected campaigns fulfilling nature of artvertising. The research section deals with Czech art scene and their attitudes to colla- boation with commercial brands and than evaluating the bases for the elaboration of the project.
Klíčová slova
Artvertising, postmoderní marketing, značka, CRUSH, Generace Y, kultura
Klíčová slova v angličtině
Artvertising, postmodern marketing, CRUSH, Generation Y, culture
Zásady pro vypracování
1. Vypracujte rešerši literatury a dostupných zdrojů zabývajících se problematikou aplikace umění v marketingových komunikacích.
2. Definujte teoretická východiska pojmu artvertising.
3. Zakomponujte artvertising do schématu marketingových komunikací. Určete nástroje a faktory ovlivňující podobu artvertisingu.
4. Doložte a interpretujte výzkumy dokládající příčiny vzniku artvertisingu.
5. Analyzujte případové studie ke kampaním jejichž komunikace, kampaně, vykazují prvky artvertisingu.
6. Aplikujte poznatky na vlastní projekt.
Zásady pro vypracování
1. Vypracujte rešerši literatury a dostupných zdrojů zabývajících se problematikou aplikace umění v marketingových komunikacích.
2. Definujte teoretická východiska pojmu artvertising.
3. Zakomponujte artvertising do schématu marketingových komunikací. Určete nástroje a faktory ovlivňující podobu artvertisingu.
4. Doložte a interpretujte výzkumy dokládající příčiny vzniku artvertisingu.
5. Analyzujte případové studie ke kampaním jejichž komunikace, kampaně, vykazují prvky artvertisingu.
6. Aplikujte poznatky na vlastní projekt.
Seznam doporučené literatury
AAKER, David A. Brand building: budování obchodní značky : vytvoření silné značky a její úspěšné zavedení na trh. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2003, 306 s. ISBN 80-7226-885-6.
BERGH, Joeri van den a Mattias BEHRER. Jak cool značky zůstávají hot: marketing zaměřený na mladou "generaci Y". 1. vyd. Brno: BizBooks, 2012, 248 s. ISBN 978-80-265-0002-5.
DE CHERNATONY, Leslie. Značka: od vize k vyšším ziskům. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2009, xiii, 315 s. ISBN 978-80-251-2007-1.
HESKOVÁ, Marie a Peter ŠTARCHOŇ. Marketingová komunikace a moderní trendy v marketingu. 1. vyd. Praha: Oeconomica, 2009, 180 s. ISBN 978-80-245-1520-5.
KOTLER, Philip. Moderní marketing. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 1041 s. ISBN 978-80-247-1545-2.
PELSMACKER, Patrick de, Joeri van den BERGH a Maggie GEUENS. Marketingová komunikace. Praha: Grada, 2003, 581 s., [16] s. barev. obr. příl. ISBN 80-247-0254-1.
STURKEN, Marita a Lisa CARTWRIGHT. Studia vizuální kultury. Vyd. 1. Praha: Portál, 2009, 471 s. ISBN 978-80-7367-556-1.
Seznam doporučené literatury
AAKER, David A. Brand building: budování obchodní značky : vytvoření silné značky a její úspěšné zavedení na trh. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2003, 306 s. ISBN 80-7226-885-6.
BERGH, Joeri van den a Mattias BEHRER. Jak cool značky zůstávají hot: marketing zaměřený na mladou "generaci Y". 1. vyd. Brno: BizBooks, 2012, 248 s. ISBN 978-80-265-0002-5.
DE CHERNATONY, Leslie. Značka: od vize k vyšším ziskům. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2009, xiii, 315 s. ISBN 978-80-251-2007-1.
HESKOVÁ, Marie a Peter ŠTARCHOŇ. Marketingová komunikace a moderní trendy v marketingu. 1. vyd. Praha: Oeconomica, 2009, 180 s. ISBN 978-80-245-1520-5.
KOTLER, Philip. Moderní marketing. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 1041 s. ISBN 978-80-247-1545-2.
PELSMACKER, Patrick de, Joeri van den BERGH a Maggie GEUENS. Marketingová komunikace. Praha: Grada, 2003, 581 s., [16] s. barev. obr. příl. ISBN 80-247-0254-1.
STURKEN, Marita a Lisa CARTWRIGHT. Studia vizuální kultury. Vyd. 1. Praha: Portál, 2009, 471 s. ISBN 978-80-7367-556-1.
Přílohy volně vložené
CD
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1. Kde lze hovořit o artvertisingu jako konceptu komunikace a kde je to pouhé využití motivů z uměleckých děl? Pro komparaci prosím uveďte příklad.
2. Dokážete říci, jaké značky se odklonily od klasických způsobů budování značky k modelu CRUSH?
3. Jaký dopad by měla mít realizace akce, kterou navrhujete v projektové části práce, na hard sellové výsledky značky Red Bull v ČR? Můžete kvantifikovat?