Tato diplomová práce se zabývá stanovením konkurenční strategie firmy Rubena, a. s., oddělení klínových řemenů, na trhu západní Evropy. Práce analyzuje současnou pozici a strategii firmy na tomto trhu, dále obsahuje analýzu konkurenčního prostředí na trhu s klínovými řemeny a analýzu hlavních konkurentů firmy Rubena, a. s., včetně různých srovnání. Analyzuje též hlavní rozdíly mezi tuzemským a západoevropským trhem a jejími zákazníky. Závěr práce tvoří projekt strategie ke zlepšení pozice firmy na trhu západní Evropy.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with setting a competitive strategy in Rubena, a. s., V-belts department, for the market of Western Europe. The thesis analyses present position and strategy for this market, contains analysis of competitive surroudins on the V-belts market and analysis of main competitors, including different comparisons. The thesis analyses main differences between the market and customer in the Czech Republic and in Western Europe. The finish constitutes the project of strategy for improvement a positition on the market of Western Europe.
Klíčová slova
konkurence, strategie, projekt, trh
Klíčová slova v angličtině
competition, strategy, project, market
Rozsah průvodní práce
78 s., 5 s. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce se zabývá stanovením konkurenční strategie firmy Rubena, a. s., oddělení klínových řemenů, na trhu západní Evropy. Práce analyzuje současnou pozici a strategii firmy na tomto trhu, dále obsahuje analýzu konkurenčního prostředí na trhu s klínovými řemeny a analýzu hlavních konkurentů firmy Rubena, a. s., včetně různých srovnání. Analyzuje též hlavní rozdíly mezi tuzemským a západoevropským trhem a jejími zákazníky. Závěr práce tvoří projekt strategie ke zlepšení pozice firmy na trhu západní Evropy.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with setting a competitive strategy in Rubena, a. s., V-belts department, for the market of Western Europe. The thesis analyses present position and strategy for this market, contains analysis of competitive surroudins on the V-belts market and analysis of main competitors, including different comparisons. The thesis analyses main differences between the market and customer in the Czech Republic and in Western Europe. The finish constitutes the project of strategy for improvement a positition on the market of Western Europe.
Klíčová slova
konkurence, strategie, projekt, trh
Klíčová slova v angličtině
competition, strategy, project, market
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Prostudujte odbornou literaturu vztahující se k tématu DP. Uveďte teoretické poznatky, východiska a zásady k zadanému problému.
II. Praktická část
Analyzujte strategii firmy Rubena, a. s., na trhu západní Evropy a její pozici na tomto trhu.
Analyzujte konkurenční prostředí na trhu západní Evropy a hlavní konkurenty firmy.
Analyzujte odlišnosti trhu západní Evropy od tuzemského a zákazníků na těchto trzích.
Navrhněte strategii firmy na trhu západní Evropy vedoucí ke zlepšení její pozice.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Prostudujte odbornou literaturu vztahující se k tématu DP. Uveďte teoretické poznatky, východiska a zásady k zadanému problému.
II. Praktická část
Analyzujte strategii firmy Rubena, a. s., na trhu západní Evropy a její pozici na tomto trhu.
Analyzujte konkurenční prostředí na trhu západní Evropy a hlavní konkurenty firmy.
Analyzujte odlišnosti trhu západní Evropy od tuzemského a zákazníků na těchto trzích.
Navrhněte strategii firmy na trhu západní Evropy vedoucí ke zlepšení její pozice.
Závěr
Seznam doporučené literatury
1. KOTLER, P. Marketing management. 10. rozšířené vydání. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2001. 720 s. ISBN 80-247-0016-6.
2. KOTLER, P. Marketing podle Kotlera - Jak vytvářet a ovládnout nové trhy.1. vyd. Praha: Management Press, 2000. 260 s. ISBN 80-7261-010-4.
3. MACHKOVÁ, H. Mezinárodní marketing. 1. vyd. Praha: VŠE, 2003. 152 s.ISBN 80-245-0496-0.
4. MEFFERT, H. Marketing - Management. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 1996. 552 s. ISBN 80-7169-329-4.
5. SVĚTLÍK, J. Marketing pro evropský trh. 1. vyd. Praha: Grada Publishing,2003. 272 s. ISBN 80-247-0422-6.
Seznam doporučené literatury
1. KOTLER, P. Marketing management. 10. rozšířené vydání. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2001. 720 s. ISBN 80-247-0016-6.
2. KOTLER, P. Marketing podle Kotlera - Jak vytvářet a ovládnout nové trhy.1. vyd. Praha: Management Press, 2000. 260 s. ISBN 80-7261-010-4.
3. MACHKOVÁ, H. Mezinárodní marketing. 1. vyd. Praha: VŠE, 2003. 152 s.ISBN 80-245-0496-0.
4. MEFFERT, H. Marketing - Management. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 1996. 552 s. ISBN 80-7169-329-4.
5. SVĚTLÍK, J. Marketing pro evropský trh. 1. vyd. Praha: Grada Publishing,2003. 272 s. ISBN 80-247-0422-6.