Cílem diplomové práce je vypracovat analýzu stavu kvalifikace pracovníků na pracovní pozici reprodukční grafik pro média a jejich uplatnění na trhu práce, a to před samotnou tvorbou vzdělávacího programu. Teoretická část diplomové práce je rozdělena do čtyř kapitol, ve kterých se autorka zabývá na základě dostupné literatury, základními pojmy souvisejícími se vzděláváním, učením, motivací, distančním studiem, celoživotním vzděláváním.
Praktická část analyzuje stav kvalifikace pracovníků na pracovní pozici reprodukční grafik pro média a jejich uplatnění na trhu práce, a to před samotnou tvorbou vzdělávacího programu vytvořeného na základě ŠVP Reprodukční grafik pro média (34-53-L-01) vyučova-ný na Střední průmyslové škole polytechnické Centru odborné přípravy Zlín. Závěrečná část diplomové práce představuje projekt dalšího vzdělávání "Grafika propagačních mate-riálů", který byl vypracován na základě výsledků analýz provedených v praktické části.
Anotace v angličtině
The aim of the diploma thesis is to make an analysis of a qualification status of workers on the job position "reproduction graphic for media" and their employment in the labour market before the realization of the educational program itself. The theoretical part is divided into four chapters in which the author deals, on the basis of accessible literature, with the basic terms related to educating, learning, motivation, distance education, lifelong educa-tion.
The practical part analyses the status of a qualification of workers on the job position "reproduction graphic for media" and their employment in the labour market before the realization of the educational program itself, which is created on the basis of School Education-al Plan Reproduction Graphic for Media (34-53-L-01), taught at Polytechnic High School Centre of specialized preparation. The final part of the thesis introduces a project of further education, which was made on the basis of the results of analyses performed in the practical part in the field "Graphics of promotional materials".
education, motivation to learning, distance education, vocational training, adult educations, formal education, informal education, motivation to learning, lifelong learning of workers, educational plan.
Rozsah průvodní práce
86 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem diplomové práce je vypracovat analýzu stavu kvalifikace pracovníků na pracovní pozici reprodukční grafik pro média a jejich uplatnění na trhu práce, a to před samotnou tvorbou vzdělávacího programu. Teoretická část diplomové práce je rozdělena do čtyř kapitol, ve kterých se autorka zabývá na základě dostupné literatury, základními pojmy souvisejícími se vzděláváním, učením, motivací, distančním studiem, celoživotním vzděláváním.
Praktická část analyzuje stav kvalifikace pracovníků na pracovní pozici reprodukční grafik pro média a jejich uplatnění na trhu práce, a to před samotnou tvorbou vzdělávacího programu vytvořeného na základě ŠVP Reprodukční grafik pro média (34-53-L-01) vyučova-ný na Střední průmyslové škole polytechnické Centru odborné přípravy Zlín. Závěrečná část diplomové práce představuje projekt dalšího vzdělávání "Grafika propagačních mate-riálů", který byl vypracován na základě výsledků analýz provedených v praktické části.
Anotace v angličtině
The aim of the diploma thesis is to make an analysis of a qualification status of workers on the job position "reproduction graphic for media" and their employment in the labour market before the realization of the educational program itself. The theoretical part is divided into four chapters in which the author deals, on the basis of accessible literature, with the basic terms related to educating, learning, motivation, distance education, lifelong educa-tion.
The practical part analyses the status of a qualification of workers on the job position "reproduction graphic for media" and their employment in the labour market before the realization of the educational program itself, which is created on the basis of School Education-al Plan Reproduction Graphic for Media (34-53-L-01), taught at Polytechnic High School Centre of specialized preparation. The final part of the thesis introduces a project of further education, which was made on the basis of the results of analyses performed in the practical part in the field "Graphics of promotional materials".
education, motivation to learning, distance education, vocational training, adult educations, formal education, informal education, motivation to learning, lifelong learning of workers, educational plan.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši odborné literatury k danému tématu.
2. Vymezte pojmy a teoretická východiska z oblasti distančního vzdělávání, vzdělávání dospělých, formálního, neformálního a informálního učení, motivace jedince k celoživotnímu učení, systematických změn v učení, rozvoje vzdělávání pracovníků a vzdělávacího programu.
3. Realizujte kvantitativní výzkum s cílem analyzovat situaci na trhu práce v oboru Reprodukční grafik pro média.
4. Zpracujte a vyhodnoťte získaná data, včetně jejich interpretace.
5. Zpracujte projektovou část zaměřenou na vytvoření vzdělávacího programu celoživotního vzdělávání pro obor Reprodukční grafik pro média.
6. Prezentujte výsledky výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši odborné literatury k danému tématu.
2. Vymezte pojmy a teoretická východiska z oblasti distančního vzdělávání, vzdělávání dospělých, formálního, neformálního a informálního učení, motivace jedince k celoživotnímu učení, systematických změn v učení, rozvoje vzdělávání pracovníků a vzdělávacího programu.
3. Realizujte kvantitativní výzkum s cílem analyzovat situaci na trhu práce v oboru Reprodukční grafik pro média.
4. Zpracujte a vyhodnoťte získaná data, včetně jejich interpretace.
5. Zpracujte projektovou část zaměřenou na vytvoření vzdělávacího programu celoživotního vzdělávání pro obor Reprodukční grafik pro média.
6. Prezentujte výsledky výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
AMSTRONG, Michael. Řízení lidských zdrojů. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1407-3.
BAKEŠOVÁ, Miroslava a Ferdinand KOUDELKA. Management a Marketing distančního vzdělávání. Olomouc: Andragové, 2001. ISBN 80-244-0282-3.
BENEŠ, Milan. Andragogika. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2580-2.
BERTRAND, Yves. Soudobé teorie vzdělávání. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7178-216-5.
HORNÍK, František. Rozvoj a vzdělávání pracovníků. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1457-8.
SVĚTLÍK, Jaroslav. Marketing školy. Zlín: EKKA, 1996. ISBN 80-902200-8-8.
ZLÁMALOVÁ, Helena. Úvod do distančního vzdělávání. Olomouc: Andragogé, 2001. ISBN 80-244-0276-9.
Seznam doporučené literatury
AMSTRONG, Michael. Řízení lidských zdrojů. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1407-3.
BAKEŠOVÁ, Miroslava a Ferdinand KOUDELKA. Management a Marketing distančního vzdělávání. Olomouc: Andragové, 2001. ISBN 80-244-0282-3.
BENEŠ, Milan. Andragogika. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2580-2.
BERTRAND, Yves. Soudobé teorie vzdělávání. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7178-216-5.
HORNÍK, František. Rozvoj a vzdělávání pracovníků. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1457-8.
SVĚTLÍK, Jaroslav. Marketing školy. Zlín: EKKA, 1996. ISBN 80-902200-8-8.
ZLÁMALOVÁ, Helena. Úvod do distančního vzdělávání. Olomouc: Andragogé, 2001. ISBN 80-244-0276-9.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
Otázky vedoucího práce:
Proč jste nekontaktovala vedoucího práce, aby Vám mohl případně pomoci, nebo alespoň poskytnou nějaké připomínky?
Co myslíte termínem nová doba, který uvádíte na str. 14?
Proč v kapitole Styly učení se zaměřujete pouze na kognitivní styl učení?
Odkud máte myšlenku, že "distanční studium je sledováno a koordinováno vzdělávací institucí v tzv. celoživotním vzdělávání" toto jsem nikdy neslyšel? A musí to takto platit vždy?
Proč v praktické části práce máte uvedeno u SWOT analýzy jako hrozbu - "poskytování výhod stálým a novým zákazníkům patří mezi konkurenční výhody"?
S jakou metodologickou literaturou jste pracovala, když jste koncipovala SWOT analýzu a dotazníkové šetření ve Vaší DP?
Jaké kompetence si osvojí absolvent Vámi vytvořeného vzdělávacího kurzu, a proč je nemáte striktněji vymezeny, když se právě problematikou kompetencí v teoretické části práce tak zabýváte?
Proč Vámi vytvořený vzdělávací program není distanční, jak by se dalo očekávat ve vztahu k názvu a zaměření práce?
Pouze Vy sama jste autorkou vzdělávacích modulů, které uvádíte v projektové části Vaší DP?
Jaký význam má pro Vaši DP - Příloha P2?
Navrhuji hodnocení E-F, konečné rozhodnutí nechávám na obhajobě a zvážení komise.
Studentka odpověděla na položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky:
Jak byste vymezila rozdíl mezi výzkumem a průzkumem?
Definujte cíl Vašeho výzkumu a vymezte výzkumný problém. O jaký výzkumný problém se jedná (viz Vámi vymezené typy výzkumných problémů - str. 58)?
Byla SWOT analýza součástí Vašeho výzkumu?
Jaké chyby nalezneme ve formulaci otázky č. 1, 2 či 4 předloženého dotazníku (viz PI)?
Domníváte se, že jste musela stanovovat v realizovaném průzkumu mezi zaměstnanci hypotézy?
Přeformulujte stanovené hypotézy tak, aby se daly testovat. Jakého testu při jejich ověřování můžete využít. Vymezte rozdíl mezi alterativní a nulovou hypotézou.
Poznámka: Domnívám se, že pokud by si autorka pozorně pročetla posudky z předchozí obhajoby a všechny podněty zapracovala, nemusely by se metodologické chyby v praktické části práce opětovně opakovat.
Studentka odpověděla na zadané otázky a uznala chyby v metodologii své práce, na které vedoucí i oponentka upozorňují.
Doplňující otázka dr. Juříková: Jaké zdroje jste použila pro SWOT analýzu?
Doplňující otázka Mgr. Jakešová: Na jakém základě proběhl výběr zdroje - firmy? Jak jste použila výsledky analýzy ve Vašem programu (v praxi)?
Dr. Juříková: Bylo by zajímavé zjisit, jaká je struktura lidí ve firmě versus jaká je struktura vzorku v analýze?
Názor komise, práce má značné rezervy, ale uznává, že se studentka k obhajobě plně připravila a reagovala na zadané otázky.