Sociální média se za velmi krátkou dobu stala součástí našeho života. S nárůstem počtu uživatelů, kteří sociální média využívají, tak logicky roste i zájem firem o jejich využití v rámci marketingové komunikace. Ve své diplomové práci se zabývám tématikou využití sociálních médií na realitním trhu. Zaměřuji se především na Facebook a jeho využití v komunikaci realitních kanceláří a realitních makléřů. V praktické části analyzuji stávající komunikaci Agentury Zvonek a definuji její postavení vůči konkurenci, zabývám se ko-munikovaným obsahem a možnostmi jeho šíření. V projektové části práce navrhuji kon-krétní postupy komunikace Agentury Zvonek k dosažení požadovaných cílů, které vychá-zejí ze závěrů praktické části.
Anotace v angličtině
Social media has become in very short time part of our lives. With the increase in the num-ber of users who use social media, logically grows interest of companies on their use in marketing communication. My diploma thesis deals with the theme of using social media in the real estate market. The focus is mainly on Facebook and its use in communication of real estate agencies and real estate brokers. The practical part analyzes existing communi-cation of real estate Agentura Zvonek and defines its position against the competition, moreover deals with the communicated content and its reach. In the project part I suggest specific tasks for communication of Agentura Zvonek to achieve the desired objectives, which are based on the conclusions of the practical part.
Klíčová slova
internet, sociální média, sociální sítě, Facebook, realitní kancelář, organické šíření příspěvků, placené šíření příspěvků.
Klíčová slova v angličtině
internet, social media, social network, Facebook, real estate, organic spread of post, paid spread of post.
Rozsah průvodní práce
91 s. (119 347 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Sociální média se za velmi krátkou dobu stala součástí našeho života. S nárůstem počtu uživatelů, kteří sociální média využívají, tak logicky roste i zájem firem o jejich využití v rámci marketingové komunikace. Ve své diplomové práci se zabývám tématikou využití sociálních médií na realitním trhu. Zaměřuji se především na Facebook a jeho využití v komunikaci realitních kanceláří a realitních makléřů. V praktické části analyzuji stávající komunikaci Agentury Zvonek a definuji její postavení vůči konkurenci, zabývám se ko-munikovaným obsahem a možnostmi jeho šíření. V projektové části práce navrhuji kon-krétní postupy komunikace Agentury Zvonek k dosažení požadovaných cílů, které vychá-zejí ze závěrů praktické části.
Anotace v angličtině
Social media has become in very short time part of our lives. With the increase in the num-ber of users who use social media, logically grows interest of companies on their use in marketing communication. My diploma thesis deals with the theme of using social media in the real estate market. The focus is mainly on Facebook and its use in communication of real estate agencies and real estate brokers. The practical part analyzes existing communi-cation of real estate Agentura Zvonek and defines its position against the competition, moreover deals with the communicated content and its reach. In the project part I suggest specific tasks for communication of Agentura Zvonek to achieve the desired objectives, which are based on the conclusions of the practical part.
Klíčová slova
internet, sociální média, sociální sítě, Facebook, realitní kancelář, organické šíření příspěvků, placené šíření příspěvků.
Klíčová slova v angličtině
internet, social media, social network, Facebook, real estate, organic spread of post, paid spread of post.
Zásady pro vypracování
1. Popište teoretická východiska charakterizující výchozí podmínky komunikace realitní kanceláře na sociálních sítích v České republice včetně charakteristiky současné situace.
2. Formulujte cíle a výzkumné otázky vztahující se k tématu práce.
3. Proveďte analýzu současné situace, obsahovou analýzu sdělení na sociálních sítích, identifikujte cílové skupiny a jejich vnímání tohoto způsobu komunikace.
4. S využitím výsledků analýzy navrhněte koncepci efektivní komunikace na sociálních sítích.
5. V závěru zhodnoťte cíle, odpovězte na výzkumné otázky a návrhy doplňte o ekonomickou náročnost.
Zásady pro vypracování
1. Popište teoretická východiska charakterizující výchozí podmínky komunikace realitní kanceláře na sociálních sítích v České republice včetně charakteristiky současné situace.
2. Formulujte cíle a výzkumné otázky vztahující se k tématu práce.
3. Proveďte analýzu současné situace, obsahovou analýzu sdělení na sociálních sítích, identifikujte cílové skupiny a jejich vnímání tohoto způsobu komunikace.
4. S využitím výsledků analýzy navrhněte koncepci efektivní komunikace na sociálních sítích.
5. V závěru zhodnoťte cíle, odpovězte na výzkumné otázky a návrhy doplňte o ekonomickou náročnost.
Seznam doporučené literatury
BEDNÁŘ, Vojtěch. Marketing na sociálních sítích: prosaďte se na Facebooku a Twitteru. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2011, 197 s. ISBN 978-80-251-3320-0.
DĚDIČEK, Dominik. 333 tipů a triků pro Facebook: prosaďte se na Facebooku a Twitteru. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2010, 240 s. ISBN 978-80-251-2963-0.
EVANS, Liana. Social media marketing: strategies for engaging in Facebook, Twitter. Indianapolis, Ind.: Que, c2010, viii, 342 p. ISBN 07-897-4284-5.
SHIH, Clara Chung-wai. Vydělávejte na Facebooku: jak využít sociální sítě k oslovení nových zákazníků, vytvoření lepších produktů a zvýšení prodejů. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2010, viii, 246 s. ISBN 978-80-251-2833-6.
STERNE, Jim. Měříme a optimalizujeme marketing na sociálních sítích. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2011, 280 s. ISBN 978-80-251-3340-8.
Seznam doporučené literatury
BEDNÁŘ, Vojtěch. Marketing na sociálních sítích: prosaďte se na Facebooku a Twitteru. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2011, 197 s. ISBN 978-80-251-3320-0.
DĚDIČEK, Dominik. 333 tipů a triků pro Facebook: prosaďte se na Facebooku a Twitteru. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2010, 240 s. ISBN 978-80-251-2963-0.
EVANS, Liana. Social media marketing: strategies for engaging in Facebook, Twitter. Indianapolis, Ind.: Que, c2010, viii, 342 p. ISBN 07-897-4284-5.
SHIH, Clara Chung-wai. Vydělávejte na Facebooku: jak využít sociální sítě k oslovení nových zákazníků, vytvoření lepších produktů a zvýšení prodejů. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2010, viii, 246 s. ISBN 978-80-251-2833-6.
STERNE, Jim. Měříme a optimalizujeme marketing na sociálních sítích. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2011, 280 s. ISBN 978-80-251-3340-8.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky:
1. Lze pomocí monitoringu vyhodnotit, zdali je zapojení sociálních sítí do komunikace Agentury Zvonek "dostatečně efektivní"? Jaké je v tomto případě měřítko efektivity?
2. V práci uvádíte, že "kritickým faktorem úspěchu v podnikání je schopnost nacházet inovativní, převratné přístupy". Myslíte si, že Agentura Zvonek někdy s něčím, co lze takto charakterizovat, přišla na realitní trh?
3. V projektové části nastiňujete i finanční náročnost vámi navrhovaných řešení, avšak nikde není zmíněno, kdo bude tuto práci vykonávat a případně jak za ni bude finančně ohodnocen? Prosím, doplňte.
Studentka zodpověděla výše uvedené otázky zcela. doc. Šramová: Kolik máte realitních makléřů. Studentka odpověděla zcela.