Diplomová práce se zabývá problematikou zvyšování uplatnění absolventů oboru marketingových komunikací. Rozdíl mezi kompetencemi nabytými studiem na FMK a kompetencemi požadovanými zaměstnavateli nabízí prostor pro vznik kurzů při univerzitním Job centru. Na základě analýz z prostředí trhu práce jsou vyvozeny oblasti, ve kterých by mohlo dojít k zefektivnění a nabytí klíčových kompetencí požadovaných budoucím zaměstnavatelem.
Annotation in English
This diploma thesis deals with the possibility of increasing job opportunities for marketing communications graduates. There is a difference between skills and competencies acquired from the studies at the Faculty of Multimedia Communications and those required by potential employers. This fact provides space for the establishment of courses in the university Job Centre. Analyses of the labour market have shown areas in which the key skills and competencies could be acquired and improved in compliance with the employers' demands.
Keywords
absolvent, uplatnění, kompetence, trh práce, Job centrum, marketingové komunikace, komunikační strategie, propagační prostředky, dotazníkové šetření, monitoring inzerce, rozhovory, sociální oblast, vysoká škola
Keywords in English
graduate, employment, key skills and competencies, the labour market, Job Centre, marketing commu-nications, communication strategy, promotional means, questionnaire survey, advetising monitoring, interviews, social field, university
Length of the covering note
105 s.
Language
CZ
Annotation
Diplomová práce se zabývá problematikou zvyšování uplatnění absolventů oboru marketingových komunikací. Rozdíl mezi kompetencemi nabytými studiem na FMK a kompetencemi požadovanými zaměstnavateli nabízí prostor pro vznik kurzů při univerzitním Job centru. Na základě analýz z prostředí trhu práce jsou vyvozeny oblasti, ve kterých by mohlo dojít k zefektivnění a nabytí klíčových kompetencí požadovaných budoucím zaměstnavatelem.
Annotation in English
This diploma thesis deals with the possibility of increasing job opportunities for marketing communications graduates. There is a difference between skills and competencies acquired from the studies at the Faculty of Multimedia Communications and those required by potential employers. This fact provides space for the establishment of courses in the university Job Centre. Analyses of the labour market have shown areas in which the key skills and competencies could be acquired and improved in compliance with the employers' demands.
Keywords
absolvent, uplatnění, kompetence, trh práce, Job centrum, marketingové komunikace, komunikační strategie, propagační prostředky, dotazníkové šetření, monitoring inzerce, rozhovory, sociální oblast, vysoká škola
Keywords in English
graduate, employment, key skills and competencies, the labour market, Job Centre, marketing commu-nications, communication strategy, promotional means, questionnaire survey, advetising monitoring, interviews, social field, university
Research Plan
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o uplatnění vysokoškolských absolventů, marketingové komunikaci a jejich specifikách.
2. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte výzkumné otázky, cíl práce a metodický postup.
3. Charakterizujte současnou situaci u absolventů oboru marketingové komunikace na FMK UTB ve Zlíně.
4. Na základě primárních šetření (u studentů a firem), monitoringu inzerce a rozhovorů se zástupci praxe analyzujte požadované kompetence studentů při vstupu na trh práce.
5. Zpracujte projekt komunikačního plánu fakulty pro spolupráci s praxí.
6. Vyvoďte závěry, doporučení, možnosti a limity návrhů.
Research Plan
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o uplatnění vysokoškolských absolventů, marketingové komunikaci a jejich specifikách.
2. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte výzkumné otázky, cíl práce a metodický postup.
3. Charakterizujte současnou situaci u absolventů oboru marketingové komunikace na FMK UTB ve Zlíně.
4. Na základě primárních šetření (u studentů a firem), monitoringu inzerce a rozhovorů se zástupci praxe analyzujte požadované kompetence studentů při vstupu na trh práce.
5. Zpracujte projekt komunikačního plánu fakulty pro spolupráci s praxí.
6. Vyvoďte závěry, doporučení, možnosti a limity návrhů.
Recommended resources
ANDREASEN, Alan R a Philip KOTLER, c2008. Strategic marketing for nonprofit organizations. 7th ed. Upper Saddle River: Pearson Prentice Hall, xxii, 504 s. ISBN 978-0-13-175372-3.
BAČUVČÍK, Radim. Marketing neziskových organizací, 2011. 1. vyd. Zlín: VeRBuM, 190 s. ISBN 978-80-87500-01-9.
FORET, Miroslav, 2011. Marketingová komunikace. 3., aktualiz. vyd. Brno: Computer Press, 486 s. ISBN 978-80-251-3432-0.
CHROMÝ, Jan, Liubov RYASHKO a Donna DVORAK, 2013. Selected elements of information management and marketing in higher education. Vyd. 1. Praha: Extrasystem Praha, 99 s. ISBN 978-80-87570-11-1.
KOUCKÝ, Jan, Aleš BARTUŠEK a Martin ZELENKA, 2008. Účast na vzdělávání, financování škol a uplatnění absolventů. V Praze: Univerzita Karlova,Pedagogická fakulta, 83 s. ISBN 978-80-7290-370-2.
ZELENKA, Martin,2008. Přechod absolventů škol ze vzdělávání na pracovní trh. 1.vyd. V Pra-ze: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 99 s. ISBN 978-80-7290-372-6.
Recommended resources
ANDREASEN, Alan R a Philip KOTLER, c2008. Strategic marketing for nonprofit organizations. 7th ed. Upper Saddle River: Pearson Prentice Hall, xxii, 504 s. ISBN 978-0-13-175372-3.
BAČUVČÍK, Radim. Marketing neziskových organizací, 2011. 1. vyd. Zlín: VeRBuM, 190 s. ISBN 978-80-87500-01-9.
FORET, Miroslav, 2011. Marketingová komunikace. 3., aktualiz. vyd. Brno: Computer Press, 486 s. ISBN 978-80-251-3432-0.
CHROMÝ, Jan, Liubov RYASHKO a Donna DVORAK, 2013. Selected elements of information management and marketing in higher education. Vyd. 1. Praha: Extrasystem Praha, 99 s. ISBN 978-80-87570-11-1.
KOUCKÝ, Jan, Aleš BARTUŠEK a Martin ZELENKA, 2008. Účast na vzdělávání, financování škol a uplatnění absolventů. V Praze: Univerzita Karlova,Pedagogická fakulta, 83 s. ISBN 978-80-7290-370-2.
ZELENKA, Martin,2008. Přechod absolventů škol ze vzdělávání na pracovní trh. 1.vyd. V Pra-ze: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 99 s. ISBN 978-80-7290-372-6.
Enclosed appendices
1 CD s dotazníky, rozhovory a životopisy
Appendices bound in thesis
graphs, tables
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1. Co by, podle Vás, přispělo k hlubšímu záběru studia, jak eliminovat "plytký záběr studia" (viz. analýza hodnocení diplomantů)?
2. Jak vidíte uplatnitelnost absolventů oboru MK obecně?
Studentka plně a správně odpověděla na položené otázky.