Předložená diplomová práce se zabývá komunikací firemních značek prostřednictvím sociálních sítí a jejich budováním. Značka, která má kromě funkčního významu i symbolický význam, slouží jako pojítko mezi produktem, firmou a (možným) zákazníkem. Ten se dnes nachází na sociálních sítích, na úkor klasických médií, a právě potenciálem těchto sítí pro budování značky se předložená práce zabývá.
Za předpokladu kvalitního monitoringu mohou sociální sítě přinášet množství výhod nejen zákazníkovi, ale i firmě. Zejména znalost spotřebitele, zisk zpětné vazby pro většinu online a značné části offline aktivit i například podněty pro inovaci produktu. V neposlední řadě jsou sociální sítě i prostorem k budování značky, jehož hlavním benefitem, je přesná
kontrola výkonu.
Výkon komunikace zkoumané značky je v této práci představen kvantitativním výzkumem, kde je zároveň srovnán s výkonem konkurenčních agentur. Budování značky samotné hodnotí kvalitativní výzkum. Rovněž je prezentováno aktuální působení zkoumaných agentur v prostředí českých sociálních sítí. Budování značky je zasazeno do širšího teoretického kontextu nástupu nové formy marketingové komunikace. Práce předkládá návrh budování značky konkrétní interaktivní agentury prostřednictvím sociálních sítí pro určité časové období.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the communication of corporate brands through socio-cial networks and their building. A brand that is in addition to the functional significance and symbolic importance, serving as a link between the product, the company and the (potential) customer. It is nowadays on social networks, at the expense of traditional media, and the true potential of these networks for brand building this thesis deals with.
Assuming quality monitoring, social networks can bring numerous benefits to both custo-mers and the company. In particular, knowledge of the consumer, gain feedback for most online and offline substantial part of the activities as well such as incentives for product innovation. Last but not least, social networks is a space to build the brand whose main benefit is accurate performance monitoring.
Performance is analyzed brand communication in this work repre-out quantitative research, which is also compared with the performance of competing agencies. Building brand value alone qualitative research. It also presents the current action agencies surveyed in an environment of Czech social networks. Brand building is under-betting in a wider theoretical context of the emergence of a new form of marketing communication. The work presents a proposal of building brand specific interactive agencies via social networks for a certain period of time.
Klíčová slova
sociální sítě, Facebook, Google+, Twitter, budování značky, značka, interaktivní agentura
Klíčová slova v angličtině
social networks, Facebook, Google+, Twitter, brand building, brand, interactive agency
Rozsah průvodní práce
93 s. (124 725 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Předložená diplomová práce se zabývá komunikací firemních značek prostřednictvím sociálních sítí a jejich budováním. Značka, která má kromě funkčního významu i symbolický význam, slouží jako pojítko mezi produktem, firmou a (možným) zákazníkem. Ten se dnes nachází na sociálních sítích, na úkor klasických médií, a právě potenciálem těchto sítí pro budování značky se předložená práce zabývá.
Za předpokladu kvalitního monitoringu mohou sociální sítě přinášet množství výhod nejen zákazníkovi, ale i firmě. Zejména znalost spotřebitele, zisk zpětné vazby pro většinu online a značné části offline aktivit i například podněty pro inovaci produktu. V neposlední řadě jsou sociální sítě i prostorem k budování značky, jehož hlavním benefitem, je přesná
kontrola výkonu.
Výkon komunikace zkoumané značky je v této práci představen kvantitativním výzkumem, kde je zároveň srovnán s výkonem konkurenčních agentur. Budování značky samotné hodnotí kvalitativní výzkum. Rovněž je prezentováno aktuální působení zkoumaných agentur v prostředí českých sociálních sítí. Budování značky je zasazeno do širšího teoretického kontextu nástupu nové formy marketingové komunikace. Práce předkládá návrh budování značky konkrétní interaktivní agentury prostřednictvím sociálních sítí pro určité časové období.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the communication of corporate brands through socio-cial networks and their building. A brand that is in addition to the functional significance and symbolic importance, serving as a link between the product, the company and the (potential) customer. It is nowadays on social networks, at the expense of traditional media, and the true potential of these networks for brand building this thesis deals with.
Assuming quality monitoring, social networks can bring numerous benefits to both custo-mers and the company. In particular, knowledge of the consumer, gain feedback for most online and offline substantial part of the activities as well such as incentives for product innovation. Last but not least, social networks is a space to build the brand whose main benefit is accurate performance monitoring.
Performance is analyzed brand communication in this work repre-out quantitative research, which is also compared with the performance of competing agencies. Building brand value alone qualitative research. It also presents the current action agencies surveyed in an environment of Czech social networks. Brand building is under-betting in a wider theoretical context of the emergence of a new form of marketing communication. The work presents a proposal of building brand specific interactive agencies via social networks for a certain period of time.
Klíčová slova
sociální sítě, Facebook, Google+, Twitter, budování značky, značka, interaktivní agentura
Klíčová slova v angličtině
social networks, Facebook, Google+, Twitter, brand building, brand, interactive agency
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretické poznatky na základě rešerše dostupných literárních zdrojů týkajících se problematiky značky a jejího budování zejména v prostředí sociálních sítí.
2. Stanovte výzkumné otázky, metody výzkumu a cíle práce.
3. Analyzujte současný stav budování značky vybrané interaktivní agentury.
4. Zhodnoťte výsledky analýz a na základě teoretických východisek vyvoďte závěry.
5. Zpracujte projekt budování značky vybrané interaktivní agentury prostřednictvím sociálních sítí.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretické poznatky na základě rešerše dostupných literárních zdrojů týkajících se problematiky značky a jejího budování zejména v prostředí sociálních sítí.
2. Stanovte výzkumné otázky, metody výzkumu a cíle práce.
3. Analyzujte současný stav budování značky vybrané interaktivní agentury.
4. Zhodnoťte výsledky analýz a na základě teoretických východisek vyvoďte závěry.
5. Zpracujte projekt budování značky vybrané interaktivní agentury prostřednictvím sociálních sítí.
Seznam doporučené literatury
AAKER, David A. Brand building: budování obchodní značky : vytvoření silné značky a její úspěšné zavedení na trh. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2003, 306 s. ISBN 80-7226-885-6.
BARKER, Melissa S, Donald I BARKER, Nicholas F BORMANN a Krista E NEHER. Social media marketing: a strategic approach. Mason, OH: South-Western Cengage Learning, c2013, xv, 380 p. ISBN 05-384-8087-4.
BEDNÁŘ, Vojtěch. Marketing na sociálních sítích: prosaďte se na Facebooku a Twitteru. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2011, 197 s. ISBN 978-80-251-3320-0.
CLOW, Kenneth E. a Donald BAACK. Reklama, propagace a marketingová
komunikace. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2008, xx, 484 s. ISBN 978-80-
251-1769-9.
DU PLESSIS, Erik. Jak zákazník vnímá značku: nahlédněte s pomocí neurovědy do hlav spotřebitelů. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2011, 256 s. ISBN 978-80-251-3529-7.
HEALEY, Matthew. Co je branding?. V Praze: Slovart, 2008, 256 s. ISBN
978-80-7391-167-6.
JANDT, Fred Edmund. An introduction to intercultural communication: identities in a global community. 6th ed. Los Angeles: SAGE, c2010, 1 v. (various pagings). ISBN 978-141-2970-105.
KAPUTA, Catherine. Staňte se značkou!: osobní branding, aneb, jak si chytří
lidé budují značku, která jim zajistí úspěch. Vyd. 1. Praha: Management Press,
2011, 239 s. ISBN 978-80-7261-234-5.
PŘIBOVÁ, Marie. Strategické řízení značky: případové studie. 1. vyd. Praha: Professional Publishing, 2003, 250 s. . ISBN 80-864-1938-X.
Seznam doporučené literatury
AAKER, David A. Brand building: budování obchodní značky : vytvoření silné značky a její úspěšné zavedení na trh. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2003, 306 s. ISBN 80-7226-885-6.
BARKER, Melissa S, Donald I BARKER, Nicholas F BORMANN a Krista E NEHER. Social media marketing: a strategic approach. Mason, OH: South-Western Cengage Learning, c2013, xv, 380 p. ISBN 05-384-8087-4.
BEDNÁŘ, Vojtěch. Marketing na sociálních sítích: prosaďte se na Facebooku a Twitteru. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2011, 197 s. ISBN 978-80-251-3320-0.
CLOW, Kenneth E. a Donald BAACK. Reklama, propagace a marketingová
komunikace. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2008, xx, 484 s. ISBN 978-80-
251-1769-9.
DU PLESSIS, Erik. Jak zákazník vnímá značku: nahlédněte s pomocí neurovědy do hlav spotřebitelů. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2011, 256 s. ISBN 978-80-251-3529-7.
HEALEY, Matthew. Co je branding?. V Praze: Slovart, 2008, 256 s. ISBN
978-80-7391-167-6.
JANDT, Fred Edmund. An introduction to intercultural communication: identities in a global community. 6th ed. Los Angeles: SAGE, c2010, 1 v. (various pagings). ISBN 978-141-2970-105.
KAPUTA, Catherine. Staňte se značkou!: osobní branding, aneb, jak si chytří
lidé budují značku, která jim zajistí úspěch. Vyd. 1. Praha: Management Press,
2011, 239 s. ISBN 978-80-7261-234-5.
PŘIBOVÁ, Marie. Strategické řízení značky: případové studie. 1. vyd. Praha: Professional Publishing, 2003, 250 s. . ISBN 80-864-1938-X.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (Dr. Banyár):
1. V diplomovej práci označujete analyzované agentúry fiktívnymi názvami X, Y, Z. Predpokladám, že je to z dôvodu utajenia identity agentúry. Nie je mi však potom jasné, prečo uvádzate ich názvy a logá v hodnotiacich tabuľkách (napr. Tab. č. 4, s. 70).
2. Môžete prosím podrobnejšie uviesť a bližšie špecifikovať Váš osobný názor na základné identifikátory značky (podkapitola 6.1), napr. Logo, názov, symbol alebo Tagline?
3. Skúste uviesť Vaše kreatívne návrhy, prípadne niekoľko konkrétnych nápadov, ako by bolo možné propagovať značku agentúry x prostredníctvom sociálnych sietí (okrem tých, ktoré už uvádzate v projektovej časti práce).
Studentka zodpověděla položené otázky.