Tato diplomová práce shrnuje teoretické poznatky o marketingových komunikacích a možnostech propagace v internetovém prostředí, zejména na sociálních sítích, a podává informace o současném stavu českého knižního trhu. Zaměřuje se na knihkupectví Neoluxor a jeho online komunikaci v porovnání s hlavními konkurenty s výsledkem zpracovaným do SWOT analýzy, která představuje silné a slabé stránky, příležitosti a hrozby firemní online komunikace. Diplomová práce je završena projektem návrhu propagace knižního titulu na sociálních sítích.
Annotation in English
This Master's thesis summarizes theoretical information about marketing communication and online promotion opportunities, particularly about social networks, and gives a review about the present state of Czech book market. It is focused on Neoluxor bookstore and its online communication activities in comparison with its main competitors resulting in SWOT analysis mirroring strengths, weaknesses, opportunities and threats of the company's online communication. Master's thesis is completed with a project idea for a book title promotion on social networks.
marketing communication, online communication, social networks, Facebook, Twitter, Google+, web, blog, books, book market, Neoluxor
Length of the covering note
114 s.
Language
CZ
Annotation
Tato diplomová práce shrnuje teoretické poznatky o marketingových komunikacích a možnostech propagace v internetovém prostředí, zejména na sociálních sítích, a podává informace o současném stavu českého knižního trhu. Zaměřuje se na knihkupectví Neoluxor a jeho online komunikaci v porovnání s hlavními konkurenty s výsledkem zpracovaným do SWOT analýzy, která představuje silné a slabé stránky, příležitosti a hrozby firemní online komunikace. Diplomová práce je završena projektem návrhu propagace knižního titulu na sociálních sítích.
Annotation in English
This Master's thesis summarizes theoretical information about marketing communication and online promotion opportunities, particularly about social networks, and gives a review about the present state of Czech book market. It is focused on Neoluxor bookstore and its online communication activities in comparison with its main competitors resulting in SWOT analysis mirroring strengths, weaknesses, opportunities and threats of the company's online communication. Master's thesis is completed with a project idea for a book title promotion on social networks.
marketing communication, online communication, social networks, Facebook, Twitter, Google+, web, blog, books, book market, Neoluxor
Research Plan
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o marketingu, marketingových komunikacích a jejich specifikách v oblasti knižního trhu. Dále se věnujte teoretickému vymezení marketingových komunikací v elektronickém prostředí a na sociálních sítích a způsobům měření jejich efektivity.
2. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte výzkumné otázky, metodiku a cíle práce.
3. Představte knihkupectví Neoluxor a charakterizujte jeho dosavadní online komunikační nástroje.
4. Na základě sběru sekundárních dat a primárního šetření analyzujte online marketingové komunikace Neoluxoru ve srovnání s marketingovými komunikacemi jeho hlavních konkurentů na trhu. Závěry analýz sestavte do SWOT.
5. Sestavte projekt online kampaně pro vybranou cílovou skupinu. Naznačte možnosti implementace v praxi, případně uveďte, jakým způsobem by bylo možné pokračovat při řešení této problematiky.
Research Plan
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o marketingu, marketingových komunikacích a jejich specifikách v oblasti knižního trhu. Dále se věnujte teoretickému vymezení marketingových komunikací v elektronickém prostředí a na sociálních sítích a způsobům měření jejich efektivity.
2. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte výzkumné otázky, metodiku a cíle práce.
3. Představte knihkupectví Neoluxor a charakterizujte jeho dosavadní online komunikační nástroje.
4. Na základě sběru sekundárních dat a primárního šetření analyzujte online marketingové komunikace Neoluxoru ve srovnání s marketingovými komunikacemi jeho hlavních konkurentů na trhu. Závěry analýz sestavte do SWOT.
5. Sestavte projekt online kampaně pro vybranou cílovou skupinu. Naznačte možnosti implementace v praxi, případně uveďte, jakým způsobem by bylo možné pokračovat při řešení této problematiky.
Recommended resources
BEDNÁŘ, Vojtěch. Marketing na sociálních sítích: prosaďte se na Facebooku a Twitteru. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2011, 197 s. ISBN 978-80-251-3320-0.
HESKOVÁ, Marie a Peter ŠTARCHOŇ. Marketingová komunikace a moderní trendy v marketingu. 1. vyd. Praha: Oeconomica, 2009, 180 s. ISBN 978-80-245-1520-5.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. [4. vyd.]. Praha: Grada, 2013, 814 s. ISBN 978-80-247-4150-5.
PISTORIUS, Vladimír. Jak se dělá kniha: příručka pro nakladatele. 3., dopl. a přeprac. vyd. Příbram: Pistorius & Olšanská, 2011, 280 s. ISBN 978-80-87053-50-8.
TURNER, Jamie a Reshma SHAH. How to make money with social media: an insider's guide on using new and emerging media to grow your business. Upper Saddle River: FT Press, c2011, xi, 289 s. ISBN 978-0-13-210056-4.
Recommended resources
BEDNÁŘ, Vojtěch. Marketing na sociálních sítích: prosaďte se na Facebooku a Twitteru. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2011, 197 s. ISBN 978-80-251-3320-0.
HESKOVÁ, Marie a Peter ŠTARCHOŇ. Marketingová komunikace a moderní trendy v marketingu. 1. vyd. Praha: Oeconomica, 2009, 180 s. ISBN 978-80-245-1520-5.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. [4. vyd.]. Praha: Grada, 2013, 814 s. ISBN 978-80-247-4150-5.
PISTORIUS, Vladimír. Jak se dělá kniha: příručka pro nakladatele. 3., dopl. a přeprac. vyd. Příbram: Pistorius & Olšanská, 2011, 280 s. ISBN 978-80-87053-50-8.
TURNER, Jamie a Reshma SHAH. How to make money with social media: an insider's guide on using new and emerging media to grow your business. Upper Saddle River: FT Press, c2011, xi, 289 s. ISBN 978-0-13-210056-4.
Enclosed appendices
-
Appendices bound in thesis
graphs, tables
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1. Bylo by účelné zapojit do propagace spolupráci s dalšími blogery (kromě těch, kteří píší na Neoluxor.cz)?
2. Navrhovaný rozpočet propagace činí 0 Kč. Proč není účelné do kampaně investovat žádné finanční prostředky?
3. Nebyla by komunita navrhovaná v kapitole 13 méně důvěryhodná už tím, že by byla zaštítěna jednou komerční značkou (na rozdíl třeba od ČSFD)? Nebylo by pro Neoluxor výhodnější podporovat takovou aktivitu spíše skrytě?
Studentka plně a správně odpověděla na položené otázky.