Každá společnost musí čelit mnoha sociálním problémům. Jejich podoby jsou různé a s postupem času se mění. Mezi nejběžnější patří chudoba, rasová nesnášenlivost, konzumace návykových látek. V dnešní době však přicházejí jevy, které by se dříve do sociální problematiky neřadily. Tímto problém je obezita! Nadváha a obezita se stále častěji začínají projevovat jako sociální neduh. Obezita víc a víc postihuje už děti, a to nejen tím, že způsobuje otylost, ale především zapříčiňuje zdravotní potíže.
Práce se proto bude zaměřovat na obezitu u dětí. Teoretická část práce se bude podrobněji věnovat sociálnímu marketingu a sociální reklamě. V praktické části bude proveden kvantitativní výzkum v podobě dotazníků a jeho následné ověření na kvalitativních rozhovorech s rodiči dětí. Na základě výsledků a poznatků provedené analýzy a výzkumu bude projektová část věnována návrhu komunikační strategie a konkrétní kampaně na pomoc v boji s dětskou obezitou. Cílem tohoto oddílu diplomové práce bude poukázat na obezitu jako na závažný zdravotní problém, kterému je potřeba čelit. Celkově by tato práce mohla sloužit jako návrh kampaně pro Ministerstvo zdravotnictví, zdravotní pojišťovny nebo jiné neziskové organizace zabývající se zdravím obyvatel.
Anotace v angličtině
Every society has to face many social problems. These problems are changing over time. Common problems of society are poverty, racial intolerance, and addiction to drugs. Nowadays, however, phenomena that we previously did not consider a social problem, comes up. Overweight and obesity are increasingly being felt as a social affliction. Because this problem affects more and more of the kids, and not only that it causes obesity, but also causes health problems.
This work will be focused on children obesity. In the theoretical part, I would like to further pursue social advertising and social marketing. The practical part will include quantitative questionnaire and qualitative research with parents of kindergarten's children. Based on the results and findings of the analysis and research, will be designed a communication strategy and the specific campaign to help combat childhood obesity. The aim of this section of my thesis will highlight obesity as a serious health problem that needs to face. Overall, this work could serve as a campaign proposal for the Ministry of Health, health insurance companies or other non-profit organizations concerned with the health of the population.
Klíčová slova
sociální marketing, sociální reklama, dětská obezita, nadváha, etika, apel
Klíčová slova v angličtině
social marketing, social advertising, childhood obesity, overweight, ethics, appeal
Rozsah průvodní práce
116 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Každá společnost musí čelit mnoha sociálním problémům. Jejich podoby jsou různé a s postupem času se mění. Mezi nejběžnější patří chudoba, rasová nesnášenlivost, konzumace návykových látek. V dnešní době však přicházejí jevy, které by se dříve do sociální problematiky neřadily. Tímto problém je obezita! Nadváha a obezita se stále častěji začínají projevovat jako sociální neduh. Obezita víc a víc postihuje už děti, a to nejen tím, že způsobuje otylost, ale především zapříčiňuje zdravotní potíže.
Práce se proto bude zaměřovat na obezitu u dětí. Teoretická část práce se bude podrobněji věnovat sociálnímu marketingu a sociální reklamě. V praktické části bude proveden kvantitativní výzkum v podobě dotazníků a jeho následné ověření na kvalitativních rozhovorech s rodiči dětí. Na základě výsledků a poznatků provedené analýzy a výzkumu bude projektová část věnována návrhu komunikační strategie a konkrétní kampaně na pomoc v boji s dětskou obezitou. Cílem tohoto oddílu diplomové práce bude poukázat na obezitu jako na závažný zdravotní problém, kterému je potřeba čelit. Celkově by tato práce mohla sloužit jako návrh kampaně pro Ministerstvo zdravotnictví, zdravotní pojišťovny nebo jiné neziskové organizace zabývající se zdravím obyvatel.
Anotace v angličtině
Every society has to face many social problems. These problems are changing over time. Common problems of society are poverty, racial intolerance, and addiction to drugs. Nowadays, however, phenomena that we previously did not consider a social problem, comes up. Overweight and obesity are increasingly being felt as a social affliction. Because this problem affects more and more of the kids, and not only that it causes obesity, but also causes health problems.
This work will be focused on children obesity. In the theoretical part, I would like to further pursue social advertising and social marketing. The practical part will include quantitative questionnaire and qualitative research with parents of kindergarten's children. Based on the results and findings of the analysis and research, will be designed a communication strategy and the specific campaign to help combat childhood obesity. The aim of this section of my thesis will highlight obesity as a serious health problem that needs to face. Overall, this work could serve as a campaign proposal for the Ministry of Health, health insurance companies or other non-profit organizations concerned with the health of the population.
Klíčová slova
sociální marketing, sociální reklama, dětská obezita, nadváha, etika, apel
Klíčová slova v angličtině
social marketing, social advertising, childhood obesity, overweight, ethics, appeal
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši odborných literárních pramenů a zdrojů pojednávajících o marketingu a marketingových komunikacích se zaměřením na sociální marketing a sociální reklamu. Věnujte se vymezení zkoumaného sociálního problému.
2. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte výzkumné otázky, metodiku a cíle práce.
3. Na základě sběru sekundárních dat a primárního šetření analyzujte motivaci rodičů k řešení obezity u dětí.
4. Na základě výsledků poznatků a závěrů analýzy vytvořte pro vybranou cílovou skupinu návrh sociální kampaně.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši odborných literárních pramenů a zdrojů pojednávajících o marketingu a marketingových komunikacích se zaměřením na sociální marketing a sociální reklamu. Věnujte se vymezení zkoumaného sociálního problému.
2. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte výzkumné otázky, metodiku a cíle práce.
3. Na základě sběru sekundárních dat a primárního šetření analyzujte motivaci rodičů k řešení obezity u dětí.
4. Na základě výsledků poznatků a závěrů analýzy vytvořte pro vybranou cílovou skupinu návrh sociální kampaně.
Seznam doporučené literatury
CHENG, Hong, Philip KOTLER a Nancy LEE. Social marketing for public health: global trends and success stories. Sudbury, Mass.: Jones and Bartlett Publishers, c2011, xxv, 422 s. ISBN 978-0-7637-5797-7.
LEE, Nancy a Philip KOTLER. Social marketing: influencing behaviors for good. 4th ed. Thousand Oaks: SAGE Publications, c2011, xi, 502 s. ISBN 978-1-4129-8149-1.
ANDREASEN, Alan R a Philip KOTLER. Strategic marketing for nonprofit organizations. 7th ed. Upper Saddle River: Pearson Prentice Hall, c2008, xxii, 504 s. ISBN 978-0-13-175372-3.
FOŘT, Petr. Stop dětské obezitě: co vědět, aby nebylo pozdě. Vyd. 1. Praha: Ikar, 2004, 206 s. ISBN 80-249-0418-7.
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. 3. vyd. Praha: Portál, 2012, 407 s. ISBN 978-80-262-0219-6.
Seznam doporučené literatury
CHENG, Hong, Philip KOTLER a Nancy LEE. Social marketing for public health: global trends and success stories. Sudbury, Mass.: Jones and Bartlett Publishers, c2011, xxv, 422 s. ISBN 978-0-7637-5797-7.
LEE, Nancy a Philip KOTLER. Social marketing: influencing behaviors for good. 4th ed. Thousand Oaks: SAGE Publications, c2011, xi, 502 s. ISBN 978-1-4129-8149-1.
ANDREASEN, Alan R a Philip KOTLER. Strategic marketing for nonprofit organizations. 7th ed. Upper Saddle River: Pearson Prentice Hall, c2008, xxii, 504 s. ISBN 978-0-13-175372-3.
FOŘT, Petr. Stop dětské obezitě: co vědět, aby nebylo pozdě. Vyd. 1. Praha: Ikar, 2004, 206 s. ISBN 80-249-0418-7.
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. 3. vyd. Praha: Portál, 2012, 407 s. ISBN 978-80-262-0219-6.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou/diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1. Existuje aj rozhovor kvantitatívní, keď v práci používate termín "kvalitatívni rozhovor"?
2. Mohol by sa vo vami navrhovanej kampani využiť aj Guerilla marketing a akým spôsobom?
Studentka plně odpověděla na položené otázky.
Otázka vedoucí práce:
Jakým způsobem je možné ve výzkumu eliminovat míru subjektivního zkreslení sdělovaných informací, pokud se ptáte na citlivá témata, jakými obezita je?
Studentka plně odpověděla na položenou otázku.