Diplomová práce se bude zabývat konstrukcí podnikatelského záměru nové prodejny, přičemž bude zaměřena zejména na tvorbu jejího marketingového mixu. Činnost prodejny bude spočívat v prodeji čerstvých zeleninových a ovocných šťáv a čerstvých ořechových nápojů vyrobených z prvotních a čerstvých surovin, které nejsou nijak chemicky, ani tepelně upravovány. Teoretická část bude objasňovat pojmy týkající se dané problematiky. V praktické části bude nejprve provedena analýza sekundárních zdrojů, ze které bude vycházet Porterova analýza pěti sil a SWOT analýza rozšířená o kauzální přístup. Součástí praktické části bude také pretest ořechových nápojů ve formě polostrukturovaného rozhovoru. Projektová část bude vycházet z částí předchozích a její cíl bude spočívat v konkrétním návrhu podnikatelského záměru nové prodejny se zaměřením na marketingový mix včetně mixu komunikačního, přičemž součástí bude i nastínění rizik projektu.
Anotace v angličtině
This thesis will deal with the construction of the business plan of new store and will be focused on the creation of the marketing mix. The activity of new stole will consist of selling fresh fruit and vegetable juices and fresh nut milks made from raw and fresh ingredients which aren´t chemically or thermally treated. The theoretical part will explain concepts relating to the certain problems. The practical part will deal with the analysis of secondary sources from which will be based on Porter's five forces analysis and SWOT analysis augmented by causal approach. The pretest of nut milks in the form of semi-strucured interview will also be the part of the practical section. Project part will be based on the previous sections and its aim will be to draft a concrete business plan of new store with a focus on marketing mix with communication mix. This part will also outline the project risks.
Marketing of services, strategic marketing, SWOT analysis, Porter´s five forces model, pretest of product, marketing mix, communication mix.
Rozsah průvodní práce
103 s. (150 327 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se bude zabývat konstrukcí podnikatelského záměru nové prodejny, přičemž bude zaměřena zejména na tvorbu jejího marketingového mixu. Činnost prodejny bude spočívat v prodeji čerstvých zeleninových a ovocných šťáv a čerstvých ořechových nápojů vyrobených z prvotních a čerstvých surovin, které nejsou nijak chemicky, ani tepelně upravovány. Teoretická část bude objasňovat pojmy týkající se dané problematiky. V praktické části bude nejprve provedena analýza sekundárních zdrojů, ze které bude vycházet Porterova analýza pěti sil a SWOT analýza rozšířená o kauzální přístup. Součástí praktické části bude také pretest ořechových nápojů ve formě polostrukturovaného rozhovoru. Projektová část bude vycházet z částí předchozích a její cíl bude spočívat v konkrétním návrhu podnikatelského záměru nové prodejny se zaměřením na marketingový mix včetně mixu komunikačního, přičemž součástí bude i nastínění rizik projektu.
Anotace v angličtině
This thesis will deal with the construction of the business plan of new store and will be focused on the creation of the marketing mix. The activity of new stole will consist of selling fresh fruit and vegetable juices and fresh nut milks made from raw and fresh ingredients which aren´t chemically or thermally treated. The theoretical part will explain concepts relating to the certain problems. The practical part will deal with the analysis of secondary sources from which will be based on Porter's five forces analysis and SWOT analysis augmented by causal approach. The pretest of nut milks in the form of semi-strucured interview will also be the part of the practical section. Project part will be based on the previous sections and its aim will be to draft a concrete business plan of new store with a focus on marketing mix with communication mix. This part will also outline the project risks.
Marketing of services, strategic marketing, SWOT analysis, Porter´s five forces model, pretest of product, marketing mix, communication mix.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k danému tématu.
2. Stanovte cíle, metody a výzkumné otázky.
3. V praktické části proveďte analýzu sekundárních zdrojů týkajících se vybrané problematiky, zpracujte SWOT analýzu včetně kauzálního přístupu, Porterovu pětifaktorovou analýzu a proveďte pretest nového výrobku. Formulujte závěry praktické části.
4. Na základě výsledků praktické části sestavte podnikatelský záměr s důrazem na marketingový mix firmy včetně komunikačního mixu.
5. Sestavte krizový plán pro případný výskyt krizových situací.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k danému tématu.
2. Stanovte cíle, metody a výzkumné otázky.
3. V praktické části proveďte analýzu sekundárních zdrojů týkajících se vybrané problematiky, zpracujte SWOT analýzu včetně kauzálního přístupu, Porterovu pětifaktorovou analýzu a proveďte pretest nového výrobku. Formulujte závěry praktické části.
4. Na základě výsledků praktické části sestavte podnikatelský záměr s důrazem na marketingový mix firmy včetně komunikačního mixu.
5. Sestavte krizový plán pro případný výskyt krizových situací.
Seznam doporučené literatury
BLAŽKOVÁ, Martina, 2007. Marketingové řízení a plánování pro malé a střední firmy. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-1535-3.
KOTLER, Philip a Kevin Lane Keller, 2013. Marketing management. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-4150-5.
KOTLER, Philip, 2003. Marketing od A do Z: osmdesát pojmů, které by měl znát každý manažer. Praha: Management Press. ISBN 80-7261-082-1.
PŘIKRYLOVÁ, Jana a Hana JAHODOVÁ, 2010. Moderní marketingová komunikace. Havlíčkův Brod: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-3622-8.
SVĚTLÍK, Jaroslav, 2005. Marketing - Cesta k trhu. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk. ISBN 80-86898-48-2.
VAŠTÍKOVÁ, Miroslava, 2008. Marketing služeb - efektivně a moderně. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-2721-9.
Seznam doporučené literatury
BLAŽKOVÁ, Martina, 2007. Marketingové řízení a plánování pro malé a střední firmy. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-1535-3.
KOTLER, Philip a Kevin Lane Keller, 2013. Marketing management. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-4150-5.
KOTLER, Philip, 2003. Marketing od A do Z: osmdesát pojmů, které by měl znát každý manažer. Praha: Management Press. ISBN 80-7261-082-1.
PŘIKRYLOVÁ, Jana a Hana JAHODOVÁ, 2010. Moderní marketingová komunikace. Havlíčkův Brod: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-3622-8.
SVĚTLÍK, Jaroslav, 2005. Marketing - Cesta k trhu. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk. ISBN 80-86898-48-2.
VAŠTÍKOVÁ, Miroslava, 2008. Marketing služeb - efektivně a moderně. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-2721-9.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, portréty, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (Dr. Soukalová):
1. Jakými opatřeními lze eliminovat či alespoň snížit hrozbu substitutů a ohrožení ze strany nových konkurentů? (jak je patrno z Porterovy analýzy)
2. Objasněte způsob, jakým byly určeny cílové skupiny.
3. Jaký by byl Váš příjem během prvního půl roku podnikání a do jaké položky jste započítala náklady na vámi navrženou komunikaci?
Studentka zodpověděla položené otázky.