Cílem diplomové práce je přehledně definovat a analyzovat značku BU2R z pohledu mar-ketingových komunikací s cílem získané informace využít při tvorbě diplomového projektu. Teoretická část diplomové práce se zaměřuje na vytvoření znalostní základny pro praktic-kou a projektovou část práce. Především definuje klíčové pojmy jako je značka, cílová sku-pina a WOM.
Praktická část diplomové práce aplikuje teoretické znalosti při definování a analyzování značky BU2R, její cílové skupiny a jednotlivých projektů. Součástí praktické části je analý-za konkurenčního prostředí značky Budweiser Budvar, se kterým je značka BU2R propo-jena produktově, a průzkum znalosti značky BU2R u cílové skupiny.
Projektová část vychází z teoretických a praktických znalostí získaných v předchozích čás-tech diplomové práce a prezentuje možnost řešení zkoumaného problému ve formě návrhu nového projektu značky BU2R.
Anotace v angličtině
The presented thesis aims to define and analyze BU2R brand from the marketing commu-nications perspective in order to use the acquried knowledge while creating a Master's the-sis project. The theoretical part focuses on establishing a knowledge base to be used in the applied and project section of the thesis. Particurarly it defines key terms such as brand, target group and WOM.
Second part of the thesis applies acquired theoretical information to the process of defining and analyzing BU2R brand, its target group and each project. It includes a competitive environment analysis of Budweiser Budvar brand, a mother brand with which BU2R sha-res the same products, and a research of brand awareness among BU2R target group.
The third and final part of the thesis results from theoretical and applied knowledge acqu-ried in the previous sections and presents a solution to the researched problem by creating a new project concept for BU2R brand.
Klíčová slova
Archetypy, BU2R, Budweiser Budvar, cílová skupina, komunikační mix, Porterova pěti-faktorová analýza, projekt, průzkum, skepticismus v reklamě, WOM
Cílem diplomové práce je přehledně definovat a analyzovat značku BU2R z pohledu mar-ketingových komunikací s cílem získané informace využít při tvorbě diplomového projektu. Teoretická část diplomové práce se zaměřuje na vytvoření znalostní základny pro praktic-kou a projektovou část práce. Především definuje klíčové pojmy jako je značka, cílová sku-pina a WOM.
Praktická část diplomové práce aplikuje teoretické znalosti při definování a analyzování značky BU2R, její cílové skupiny a jednotlivých projektů. Součástí praktické části je analý-za konkurenčního prostředí značky Budweiser Budvar, se kterým je značka BU2R propo-jena produktově, a průzkum znalosti značky BU2R u cílové skupiny.
Projektová část vychází z teoretických a praktických znalostí získaných v předchozích čás-tech diplomové práce a prezentuje možnost řešení zkoumaného problému ve formě návrhu nového projektu značky BU2R.
Anotace v angličtině
The presented thesis aims to define and analyze BU2R brand from the marketing commu-nications perspective in order to use the acquried knowledge while creating a Master's the-sis project. The theoretical part focuses on establishing a knowledge base to be used in the applied and project section of the thesis. Particurarly it defines key terms such as brand, target group and WOM.
Second part of the thesis applies acquired theoretical information to the process of defining and analyzing BU2R brand, its target group and each project. It includes a competitive environment analysis of Budweiser Budvar brand, a mother brand with which BU2R sha-res the same products, and a research of brand awareness among BU2R target group.
The third and final part of the thesis results from theoretical and applied knowledge acqu-ried in the previous sections and presents a solution to the researched problem by creating a new project concept for BU2R brand.
Klíčová slova
Archetypy, BU2R, Budweiser Budvar, cílová skupina, komunikační mix, Porterova pěti-faktorová analýza, projekt, průzkum, skepticismus v reklamě, WOM
1. Zhodnoťte literární prameny a zformulujte teoretická východiska pro zpracování dané problematiky.
2. Popište příběh vybudování a řízení značky Budweiser Budvar a značky BU2R.
3. Vypracujte Porterovu analýzu pro značku Budweiser Budvar.
4. Vytvořte, zrealizujte a vyhodnoťte průzkum znalosti značky BU2R.
5. Vypracujte návrh projektu pro značku BU2R.
6. Definujte možné bariéry implementace navrhovaného projektu.
Zásady pro vypracování
1. Zhodnoťte literární prameny a zformulujte teoretická východiska pro zpracování dané problematiky.
2. Popište příběh vybudování a řízení značky Budweiser Budvar a značky BU2R.
3. Vypracujte Porterovu analýzu pro značku Budweiser Budvar.
4. Vytvořte, zrealizujte a vyhodnoťte průzkum znalosti značky BU2R.
5. Vypracujte návrh projektu pro značku BU2R.
6. Definujte možné bariéry implementace navrhovaného projektu.
Seznam doporučené literatury
AAKER, David. Brand building: budování obchodní značky : vytvoření silné značky a její zavedení na trh. 1. vyd. Brno : Computer Press, 2003. 306 str. ISBN 807-22-6885-6.
KELLER, Kevin Lane. Strategické řízení značky. 1. vyd. Praha : Grada, 2007. 796 str. ISBN 978-80-247-1481-3.
KOTLER, P. a KELLER, K. L., Marketing management. 12. vyd. Praha : Grada Publishing, 2007. 792 str. ISBN 978-80-247-1359-5.
MARK, M. a PEARSON, C. The hero and the outlaw: building extraordinary brands through the power of archetypes. New York : McGraw-Hill, 2001. 384 str. ISBN 00-713-6415-3.
TAYLOR, David. Brand management: budování značky od vize k cíli. 1. vyd. Brno : Computer Press, 2007. 226 str. ISBN 978-80-251-1818-4.
Seznam doporučené literatury
AAKER, David. Brand building: budování obchodní značky : vytvoření silné značky a její zavedení na trh. 1. vyd. Brno : Computer Press, 2003. 306 str. ISBN 807-22-6885-6.
KELLER, Kevin Lane. Strategické řízení značky. 1. vyd. Praha : Grada, 2007. 796 str. ISBN 978-80-247-1481-3.
KOTLER, P. a KELLER, K. L., Marketing management. 12. vyd. Praha : Grada Publishing, 2007. 792 str. ISBN 978-80-247-1359-5.
MARK, M. a PEARSON, C. The hero and the outlaw: building extraordinary brands through the power of archetypes. New York : McGraw-Hill, 2001. 384 str. ISBN 00-713-6415-3.
TAYLOR, David. Brand management: budování značky od vize k cíli. 1. vyd. Brno : Computer Press, 2007. 226 str. ISBN 978-80-251-1818-4.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1. V textu se autorka zmiňuje o dlouhodobé "pověsti", kdy konzumenti piva tvrdí, že Budvar je "bolehlav". Jak moc tento fakt může ovlivňovat budování značky u "pijáků" piva? Pokud ovlivňuje, jak to změnit?
Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
2. Autorka navrhuje zajímavý projekt #vernisaz125. Jak by se dal projekt rozšířit i do jiných měst a jaká kritéria pro volbu města a místa by byla primární?
Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
3. Spousta velkých značek v dnešní době interně používá tzn. "brandbook". Nebylo by dobrým řešením vytvořit takový materiál pro značku BU2R? Pokud ano, v čem?
Studentka plně odpověděla na položenou otázku.