Podstatou diplomové práce je zpracování analýzy on-line komunikačních aktivit vybraných alkoholických nápojů v ČR. V teoretické části jsou zpracována východiska z oblasti on-line marketingu, sociálních médií a dalších nástrojů. Praktická část je zaměřená na analýzu do-savadní komunikace značky Puschkin na sociální síti Facebook, na analýzu webových strá-nek a srovnání s konkurencí. Výsledkem této části je SWOT analýza komunikace značky on-line. Hlavním cílem této práce a obsahem její projektové části je vypracování strategie pro on-line komunikaci, se zaměřením na sociální síť Facebook, webovou prezentaci a další možnosti komunikace, včetně konkrétních kampaní a soutěží. Tento návrh obsahuje také časový harmonogram, orientační rozpočet a vyhodnocení efektivity jednotlivých nástrojů.
Annotation in English
The essence of this thesis is to analyze on-line communication activities of selected alcohol-ic beverages in the Czech Republic. The theoretical part summarizes the basis of on-line marketing, social media marketing and other tools. The practical part analyzes the existing communication of the Puschkin brand on the social network Facebook, analyses website and comparison with competitors. The result of this part is the SWOT analysis of on-line brand communication. The main objective of this work and the content of the project part is to create the strategy for on-line communication focusing on the social network Face-book, website presentation and other communication tools including specific campaigns and competitions. This proposal also includes a timetable, the indicative budget and evalu-ates the effectiveness of each tool.
Keywords
on-line marketing, internetový marketing, sociální média, Facebook, video marketing, mo-bilní marketing, content
Keywords in English
on-line marketing, internet marketing, social media, Facebook, video marketing, mobile marketing, content
Length of the covering note
105
Language
CZ
Annotation
Podstatou diplomové práce je zpracování analýzy on-line komunikačních aktivit vybraných alkoholických nápojů v ČR. V teoretické části jsou zpracována východiska z oblasti on-line marketingu, sociálních médií a dalších nástrojů. Praktická část je zaměřená na analýzu do-savadní komunikace značky Puschkin na sociální síti Facebook, na analýzu webových strá-nek a srovnání s konkurencí. Výsledkem této části je SWOT analýza komunikace značky on-line. Hlavním cílem této práce a obsahem její projektové části je vypracování strategie pro on-line komunikaci, se zaměřením na sociální síť Facebook, webovou prezentaci a další možnosti komunikace, včetně konkrétních kampaní a soutěží. Tento návrh obsahuje také časový harmonogram, orientační rozpočet a vyhodnocení efektivity jednotlivých nástrojů.
Annotation in English
The essence of this thesis is to analyze on-line communication activities of selected alcohol-ic beverages in the Czech Republic. The theoretical part summarizes the basis of on-line marketing, social media marketing and other tools. The practical part analyzes the existing communication of the Puschkin brand on the social network Facebook, analyses website and comparison with competitors. The result of this part is the SWOT analysis of on-line brand communication. The main objective of this work and the content of the project part is to create the strategy for on-line communication focusing on the social network Face-book, website presentation and other communication tools including specific campaigns and competitions. This proposal also includes a timetable, the indicative budget and evalu-ates the effectiveness of each tool.
Keywords
on-line marketing, internetový marketing, sociální média, Facebook, video marketing, mo-bilní marketing, content
Keywords in English
on-line marketing, internet marketing, social media, Facebook, video marketing, mobile marketing, content
Research Plan
1. Zpracujte teoretická východiska tématu. Zaměřte se na význam, nastavení a měření efektivity on-line kampaní. Pozornost věnujte také legislativní a etické problematice marketingu alkoholických nápojů.
2. Stanovte cíl, metody a výzkumnou otázku práce.
3. Analyzujte on-line komunikaci vybraných alkoholických nápojů v ČR pomocí kriteriálních analýz a pomocí analytických a dalších nástrojů v on-line MK.
4. Charakterizujte vybranou značku a její dosavadní on-line komunikaci.
5. Na základně výsledků analýz vytvořte strategický dokument on-line komunikace značky s důrazem na sociální sítě. Formulujte možnosti a limity realizace; měření; návratnost.
Research Plan
1. Zpracujte teoretická východiska tématu. Zaměřte se na význam, nastavení a měření efektivity on-line kampaní. Pozornost věnujte také legislativní a etické problematice marketingu alkoholických nápojů.
2. Stanovte cíl, metody a výzkumnou otázku práce.
3. Analyzujte on-line komunikaci vybraných alkoholických nápojů v ČR pomocí kriteriálních analýz a pomocí analytických a dalších nástrojů v on-line MK.
4. Charakterizujte vybranou značku a její dosavadní on-line komunikaci.
5. Na základně výsledků analýz vytvořte strategický dokument on-line komunikace značky s důrazem na sociální sítě. Formulujte možnosti a limity realizace; měření; návratnost.
Recommended resources
BERGH, Joeri van den a Mattias BEHRER. Jak cool značky zůstávají hot: marketing zaměřený na mladou "generaci Y". 1. vyd. Brno: BizBooks, 2012, 248 s. ISBN 978-80-265-0002-5.
STERNE, Jim. Měříme a optimalizujeme marketing na sociálních sítích: [metriky sociálních médií od A do Z]. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2011, 280 s. ISBN 978-80-251-3340-8.
BEDNÁŘ, Vojtěch. Marketing na sociálních sítích: prosaďte se na Facebooku a Twitteru. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2011, 197 s. ISBN 978-80-251-3320-0.
JANOUCH, Viktor. Internetový marketing: prosaďte se na webu a sociálních sítích. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2010, 304 s. ISBN 978-80-251-2795-7.
SAFKO, Lon. The social media bible: tactics, tools & strategies for business success. 3rd ed. Hoboken: John Wiley & Sons, c2012, xviii, 622 s. ISBN 978-1-118-26974-9.
Recommended resources
BERGH, Joeri van den a Mattias BEHRER. Jak cool značky zůstávají hot: marketing zaměřený na mladou "generaci Y". 1. vyd. Brno: BizBooks, 2012, 248 s. ISBN 978-80-265-0002-5.
STERNE, Jim. Měříme a optimalizujeme marketing na sociálních sítích: [metriky sociálních médií od A do Z]. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2011, 280 s. ISBN 978-80-251-3340-8.
BEDNÁŘ, Vojtěch. Marketing na sociálních sítích: prosaďte se na Facebooku a Twitteru. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2011, 197 s. ISBN 978-80-251-3320-0.
JANOUCH, Viktor. Internetový marketing: prosaďte se na webu a sociálních sítích. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2010, 304 s. ISBN 978-80-251-2795-7.
SAFKO, Lon. The social media bible: tactics, tools & strategies for business success. 3rd ed. Hoboken: John Wiley & Sons, c2012, xviii, 622 s. ISBN 978-1-118-26974-9.
Enclosed appendices
CD ROM
Appendices bound in thesis
illustrations, graphs, tables
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (Dr. Banyár)):
1. V projektovej časti prezentujete viacero možných návrhov on-line kampaní značky Puschkin. Vedeli by ste navrhnúť, ako by bolo možné vzájomne prepojiť Vaše návrhy on-line kampaní s offline kampaňami, aby bol zásah cieľovej skupiny ešte výraznejší?
2. V rámci diplomovej práce používate pojem sociálne médiá. Viete uviesť, aký je rozdiel medzi pojmami sociálne médiá a sociálne siete? Vnímate tieto pojmy ako totožné, alebo medzi nimi existujú určité rozdiely?
3. Ak by z Vašich návrhov on-line kampaní značky Puschkin mohol byť v praxi realizovaný iba jeden, ktorý by ste vybrali a prečo?
V posudku vedoucího byly položeny tyto otázky (Mgr. šula):
1. Jaké offline nástroje byste doporučila pro rozšíření komunikačních kanálů, které navrhujete (prosím o rozšíření např. kapitoly 17.2)
2. Jaký způsobem byste měřila hard-sellové ukazatele po ukončení kampaně, kterou navrhujete.
3. Lze efektivně používat sociální sítě bez nutnosti investic ve smyslu placených příspěvků v případě Vámi analyzované značky? Pokud ano, jak?
Studentka zodpověděla položené otázky.