Tato diplomová práce se zabývá problematikou značky a její hodnoty ve vztahu k zákazníkům. V teoretické části práce vymezuje pojmy podniková identita, značka, hodnota značky a podrobněji rozebírá druhy značkové loajality. V praktické části dochází k představení značky Gambrinus, analýze její vizuální identity a specifikaci pivních preferencí českých spotřebitelů na trhu s pivními nápoji. Práce je dále doplněna dotazníkovým šetřením, které se snaží určit význam značky Gambrinus pro její zákazníky a zkoumá jejich loajalitu.
Anotace v angličtině
This thesis focuses on branding and brand equity as a core concept in understanding and maintaining relationship with its customers. The theoretical part ascertains concepts such as corporate identity, branding, brand equity, and in greater detail covers the concept of brand loyalty. The practical part of this thesis introduces the brand Gambrinus, analyzes its visual identity and specifies the customer preferences on the Czech beer market. Thesis is furthermore accompanied by a questionnaire that investigates the importance of the Gambrinus brand for its customers and analyzes their loyalty towards the brand.
Klíčová slova
PODNIKOVÁ IDENTITA, ZNAČKA, HODNOTA ZNAČKY, LOAJALITA KE ZNAČCE, BRAND ASSET MANAGEMENT
Tato diplomová práce se zabývá problematikou značky a její hodnoty ve vztahu k zákazníkům. V teoretické části práce vymezuje pojmy podniková identita, značka, hodnota značky a podrobněji rozebírá druhy značkové loajality. V praktické části dochází k představení značky Gambrinus, analýze její vizuální identity a specifikaci pivních preferencí českých spotřebitelů na trhu s pivními nápoji. Práce je dále doplněna dotazníkovým šetřením, které se snaží určit význam značky Gambrinus pro její zákazníky a zkoumá jejich loajalitu.
Anotace v angličtině
This thesis focuses on branding and brand equity as a core concept in understanding and maintaining relationship with its customers. The theoretical part ascertains concepts such as corporate identity, branding, brand equity, and in greater detail covers the concept of brand loyalty. The practical part of this thesis introduces the brand Gambrinus, analyzes its visual identity and specifies the customer preferences on the Czech beer market. Thesis is furthermore accompanied by a questionnaire that investigates the importance of the Gambrinus brand for its customers and analyzes their loyalty towards the brand.
Klíčová slova
PODNIKOVÁ IDENTITA, ZNAČKA, HODNOTA ZNAČKY, LOAJALITA KE ZNAČCE, BRAND ASSET MANAGEMENT
1. Proveďte rešerši dostupné literatury vztahující se k tématu práce.
2. Zpracujte teoretická východiska vztahující se k problematice brandingu a spotřebitelského chování.
3. Definujte cíl práce, metodický postup a výzkumné otázky.
4. Navrhněte a zpracujte marketingový průzkum, zkoumající motivace za nákupem vybrané značky a loajalitu jejích zákazníků.
5. Vyhodnoťte závěry průzkumu, definujte výstupy analýzy a navrhněte doporučení aplikovatelná v praxi.
Zásady pro vypracování
1. Proveďte rešerši dostupné literatury vztahující se k tématu práce.
2. Zpracujte teoretická východiska vztahující se k problematice brandingu a spotřebitelského chování.
3. Definujte cíl práce, metodický postup a výzkumné otázky.
4. Navrhněte a zpracujte marketingový průzkum, zkoumající motivace za nákupem vybrané značky a loajalitu jejích zákazníků.
5. Vyhodnoťte závěry průzkumu, definujte výstupy analýzy a navrhněte doporučení aplikovatelná v praxi.
Seznam doporučené literatury
AAKER, David A. Brand building: budování obchodní značky : [vytvoření silné značky a její úspěšné zavedení na trh]. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2003, 312 s. ISBN ISBN 8072268856 (váz.).
ASSAEL, Henry. Consumer behavior and marketing action. 6th ed. Cincinnati, Ohio: South-Western College Pub., c1998, xviii, 718 p. ISBN 05-388-6770-1.
KELLER, Kevin Lane. Strategické řízení značky. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 796 s. ISBN 978-80-247-1481-3.
KELLER, Kevin Lane, Tony APE?RIA a Mats GEORGSON. Strategic brand management: a European perspective. 2nd ed. Harlow, England : New York: Financial Times/Prentice Hall, c2012, xxv, 940 p. ISBN 978-027-3737-872.
PELSMACKER, Patrick de. Marketingová komunikace. Praha: Grada, c2003, 581 s., [16] s. barev. obr. příl. ISBN 80-247-0254-1.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Image a firemní identita. 1. vyd. Praha: Grada, 2009, 190 s. ISBN 978-80-247-2790-5.
Seznam doporučené literatury
AAKER, David A. Brand building: budování obchodní značky : [vytvoření silné značky a její úspěšné zavedení na trh]. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2003, 312 s. ISBN ISBN 8072268856 (váz.).
ASSAEL, Henry. Consumer behavior and marketing action. 6th ed. Cincinnati, Ohio: South-Western College Pub., c1998, xviii, 718 p. ISBN 05-388-6770-1.
KELLER, Kevin Lane. Strategické řízení značky. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 796 s. ISBN 978-80-247-1481-3.
KELLER, Kevin Lane, Tony APE?RIA a Mats GEORGSON. Strategic brand management: a European perspective. 2nd ed. Harlow, England : New York: Financial Times/Prentice Hall, c2012, xxv, 940 p. ISBN 978-027-3737-872.
PELSMACKER, Patrick de. Marketingová komunikace. Praha: Grada, c2003, 581 s., [16] s. barev. obr. příl. ISBN 80-247-0254-1.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Image a firemní identita. 1. vyd. Praha: Grada, 2009, 190 s. ISBN 978-80-247-2790-5.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student představil zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1. Vysvetlite, aký je rozdiel medzi pojmami značka, logo, logotyp a ochranná známka.
Student plně odpověděl na položenou otázku.
2. Skúste popísať, z akých základných prvkov sa skladá značka.
Student plně odpověděl na položenou otázku.
3. Definujte čo je osobnosť značky a vysvetlite, aký je vzťah medzi osobnosťou značky a cieľovou skupinou spotrebiteľov.
Student odpověděl na položenou otázku.
Otázka vedoucí práce:
Vysvětlete rozdíl mezi metodami a technikami marketingového výzkumu a uveďte příklady
Student se snažil vysvětlit rozdíl mezi metodami.