Tato práce pojednává o metodách a způsobech výběru studentů na letní pracovní program americké společnosti Southwestern Advantage. Popsány jsou metody oslovování potenci-álních kandidátů, předvýběru uchazečů, průběh samotného výběrové procesu až po vybrání vhodných kandidátů. Nastíněna je i adaptace, příprava a trénink studentů na léto. Analýza je provedena v rámci zkoumání efektivity jednotlivých stupňů náboru studentů. Cílem této práce je odhalit i zdánlivě skryté nesrovnalosti, které by se daly využít ke zlepšení metod oslovování, vybírání a adaptaci studentů na léto, tak i k navržení nejvhodnějších forem propagace tohoto programu studentům na Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně. Průběh celé analýzy i výzkumu je založen na čtyřleté osobní zkušenosti v této společnosti. Výsledky budou předloženy vedoucím studentských týmů jako doporučení pro další roky náboru studentů.
Annotation in English
This thesis discusses the recruiting methods and techniques of students for a summer work program of the American company Southwestern Advantage. Methods of addressing potential candidates, pre-selection of candidates, the progress of the selection process all the way to the selection of suitable candidates are described. Also the adaptation, preparation and training of students for the summer are outlined. Analysis is performed by the examination of the effectiveness of various degrees of the student recruitment. The purpose of the thesis is to reveal seemingly hidden irregularities that could be used to improve the methods of addressing, selection and adaptation of students for the summer, as well as for designing the most appropriate forms of communication of this program to students at Tomas Bata University in Zlin. The process of analysis and research is based on four years of personal experience in this company. Results will be presented to the leaders of the student's teams as a recruiting recommendation for following years.
Keywords
výběr studentů, letní pracovní program, efektivita, společnost Southwestern Advantage, oslovování, formy propagace
Keywords in English
selection of students, summer work program, efficiency, Southwestern Advantage company, addressing, forms of propagation
Length of the covering note
111 s. (157 239 znaků)
Language
CZ
Annotation
Tato práce pojednává o metodách a způsobech výběru studentů na letní pracovní program americké společnosti Southwestern Advantage. Popsány jsou metody oslovování potenci-álních kandidátů, předvýběru uchazečů, průběh samotného výběrové procesu až po vybrání vhodných kandidátů. Nastíněna je i adaptace, příprava a trénink studentů na léto. Analýza je provedena v rámci zkoumání efektivity jednotlivých stupňů náboru studentů. Cílem této práce je odhalit i zdánlivě skryté nesrovnalosti, které by se daly využít ke zlepšení metod oslovování, vybírání a adaptaci studentů na léto, tak i k navržení nejvhodnějších forem propagace tohoto programu studentům na Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně. Průběh celé analýzy i výzkumu je založen na čtyřleté osobní zkušenosti v této společnosti. Výsledky budou předloženy vedoucím studentských týmů jako doporučení pro další roky náboru studentů.
Annotation in English
This thesis discusses the recruiting methods and techniques of students for a summer work program of the American company Southwestern Advantage. Methods of addressing potential candidates, pre-selection of candidates, the progress of the selection process all the way to the selection of suitable candidates are described. Also the adaptation, preparation and training of students for the summer are outlined. Analysis is performed by the examination of the effectiveness of various degrees of the student recruitment. The purpose of the thesis is to reveal seemingly hidden irregularities that could be used to improve the methods of addressing, selection and adaptation of students for the summer, as well as for designing the most appropriate forms of communication of this program to students at Tomas Bata University in Zlin. The process of analysis and research is based on four years of personal experience in this company. Results will be presented to the leaders of the student's teams as a recruiting recommendation for following years.
Keywords
výběr studentů, letní pracovní program, efektivita, společnost Southwestern Advantage, oslovování, formy propagace
Keywords in English
selection of students, summer work program, efficiency, Southwestern Advantage company, addressing, forms of propagation
Research Plan
1. Proveďte rešerši odborné literatury vztahující se k danému tématu.
2. Představte společnost a studentský programu, analyzujte a zhodnoťte metody výběrového procesu společnosti.
3. Analyzujte sekundární zdroje. Proveďte kvantitativní i kvalitativní metodou průzkumnou sondu. Interpretujte výsledky průzkumné sondy.
4. Navrhněte projekt vedoucí ke zlepšení výběrového řízení studentů včetně způsobu jeho komunikace.
Research Plan
1. Proveďte rešerši odborné literatury vztahující se k danému tématu.
2. Představte společnost a studentský programu, analyzujte a zhodnoťte metody výběrového procesu společnosti.
3. Analyzujte sekundární zdroje. Proveďte kvantitativní i kvalitativní metodou průzkumnou sondu. Interpretujte výsledky průzkumné sondy.
4. Navrhněte projekt vedoucí ke zlepšení výběrového řízení studentů včetně způsobu jeho komunikace.
Recommended resources
ADAIR, John Eric. Efektivní komunikace. Praha: Alfa Publishing, 2004, 175 s. Management (Alfa Publishing). ISBN 80-868-5110-9.
DALE, Margaret. Vybíráme zaměstnance: základní znalosti personalisty. Vyd. 1. Překlad Lucie Schürerová. Brno, 2007, 181 s. ISBN 978-80-251-1522-0.
THOMSON. Řízení lidí: Managing people. Vyd. 1. české. Praha: ASPI, 2007, 249 s. ISBN 978-80-7357-267-9.
GREGAR, Aleš. Personální management: vybrané kapitoly. Vyd. 1. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2010. ISBN 978-80-7318-915-0.
Recommended resources
ADAIR, John Eric. Efektivní komunikace. Praha: Alfa Publishing, 2004, 175 s. Management (Alfa Publishing). ISBN 80-868-5110-9.
DALE, Margaret. Vybíráme zaměstnance: základní znalosti personalisty. Vyd. 1. Překlad Lucie Schürerová. Brno, 2007, 181 s. ISBN 978-80-251-1522-0.
THOMSON. Řízení lidí: Managing people. Vyd. 1. české. Praha: ASPI, 2007, 249 s. ISBN 978-80-7357-267-9.
GREGAR, Aleš. Personální management: vybrané kapitoly. Vyd. 1. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2010. ISBN 978-80-7318-915-0.
Enclosed appendices
CD ROM
Appendices bound in thesis
illustrations, graphs, schemes, tables
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Student představil zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1. V práci se nepíše nic o konkurenci na českém trhu. Mohl by autor v krátkosti u obhajoby představit konkurenci společnosti Southwestern Advantage?
2. V ČR se začíná čím dál více mluvit o problému a regulaci obchodních praktik na předváděcích akcích. Společnost Southwestern Advantage má podobný business model. Existují kontrolní mechanismy, které obchodníka hodnotí v terénu? Jde mi hlavně o etický rozměr.
3. Práce je v mnoha ohledech zaměřena na osobní prodej. Proč se student touto oblastí nezabýval v teoretické části?
Otázka vedoucí práce:
Která fáze výběrového procesu se jeví jako nejrizikovější (na straně společnosti, na straně studenta)?
Student odpověděl na všechny položené otázky.