Hlavním cílem diplomové práce je vytvoření strategického marketingového plánu Audiovizuálního centra, které vzniklo pod Fakultou multimediálních komunikací UTB ve Zlíně. K tomu směřuje vymezení teoretické základny týkající se problematiky strategického marketingového plánování a prostředí filmového průmyslu. Ve výzkumné části je nejprve provedena analýza makroprostředí, mikroprostředí a interního prostředí Audiovizuálního centra včetně identifikace cílových skupin. Prostřednictvím kvalitativních rozhovorů a diskuze se zástupci vedení FMK UTB, absolventů ateliéru Audiovize a firem Zlínského kraje byly získány inspirativní postřehy a podněty. Ty jsou využity v projektové části k samotné tvorbě strategického marketingového plánu Audiovizuálního centra včetně definice cílů, komunikační strategie, identifikace silných a slabých stránek, příležitostí i hrozeb.
Anotace v angličtině
The main objective of this thesis is to create a strategic marketing plan for the Audiovisual center, which was established at the Faculty of Multimedia Communications of Tomas Bata University in Zlín. Defining the theoretical base of strategic marketing planning and also film industry environment points to this target. The first part of my research is the analysis of the macro-environment, micro-environment and internal environment of the Audiovisual center, including the identification of target groups. Inspiring insights were obtained through qualitative interviews and discussions with representatives of FMC TBU management, graduates of Studio of Audiovisual Arts and companies in Zlín region. These suggestions are fully utilized in the project part for the creation of a strategic marketing plan of Audiovisual center, including definition of objectives, communication strategy, identifying strengths, weaknesses, opportunities and threats.
Klíčová slova
strategický marketingový plán, kreativní průmysly, filmový průmysl, Zlínský kraj, Audiovizuální centrum, kvalitativní rozhovory, analýzy prostředí
Klíčová slova v angličtině
strategic marketing plan, creative industries, film industry, Zlín Region, Audio-visual center, qualitative interviews, analysis of environment
Rozsah průvodní práce
98 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Hlavním cílem diplomové práce je vytvoření strategického marketingového plánu Audiovizuálního centra, které vzniklo pod Fakultou multimediálních komunikací UTB ve Zlíně. K tomu směřuje vymezení teoretické základny týkající se problematiky strategického marketingového plánování a prostředí filmového průmyslu. Ve výzkumné části je nejprve provedena analýza makroprostředí, mikroprostředí a interního prostředí Audiovizuálního centra včetně identifikace cílových skupin. Prostřednictvím kvalitativních rozhovorů a diskuze se zástupci vedení FMK UTB, absolventů ateliéru Audiovize a firem Zlínského kraje byly získány inspirativní postřehy a podněty. Ty jsou využity v projektové části k samotné tvorbě strategického marketingového plánu Audiovizuálního centra včetně definice cílů, komunikační strategie, identifikace silných a slabých stránek, příležitostí i hrozeb.
Anotace v angličtině
The main objective of this thesis is to create a strategic marketing plan for the Audiovisual center, which was established at the Faculty of Multimedia Communications of Tomas Bata University in Zlín. Defining the theoretical base of strategic marketing planning and also film industry environment points to this target. The first part of my research is the analysis of the macro-environment, micro-environment and internal environment of the Audiovisual center, including the identification of target groups. Inspiring insights were obtained through qualitative interviews and discussions with representatives of FMC TBU management, graduates of Studio of Audiovisual Arts and companies in Zlín region. These suggestions are fully utilized in the project part for the creation of a strategic marketing plan of Audiovisual center, including definition of objectives, communication strategy, identifying strengths, weaknesses, opportunities and threats.
Klíčová slova
strategický marketingový plán, kreativní průmysly, filmový průmysl, Zlínský kraj, Audiovizuální centrum, kvalitativní rozhovory, analýzy prostředí
Klíčová slova v angličtině
strategic marketing plan, creative industries, film industry, Zlín Region, Audio-visual center, qualitative interviews, analysis of environment
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury týkající se strategického marketingového plánování a specifikujte oblast filmového průmyslu.
2. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte výzkumné otázky a cíle práce.
3. Zpracujte situační analýzy pro vstup na trh a vymezte cílové skupiny komunikace Audiovizuálního centra. Formulujte silné a slabé stránky Audiovizuálního centra.
4. Pomocí kvalitativních metod výzkumu zjistěte, jaké zástupci jednotlivých cílových skupin kladou požadavky na Audiovizuální centrum.
5. Na základě výsledků výzkumu zpracujte strategický marketingový plán Audiovizuálního centra včetně návrhu komunikační strategie. Zhodnoťte předpokládanou efektivitu komunikace dle Vašeho návrhu k jednotlivým cílovým skupinám, otázku jejího financování a personálního zabezpečení.
6. Odpovězte na stanovené výzkumné otázky, definujte závěry a vymezte možné budoucí pokračování práce na tomto tématu.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury týkající se strategického marketingového plánování a specifikujte oblast filmového průmyslu.
2. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte výzkumné otázky a cíle práce.
3. Zpracujte situační analýzy pro vstup na trh a vymezte cílové skupiny komunikace Audiovizuálního centra. Formulujte silné a slabé stránky Audiovizuálního centra.
4. Pomocí kvalitativních metod výzkumu zjistěte, jaké zástupci jednotlivých cílových skupin kladou požadavky na Audiovizuální centrum.
5. Na základě výsledků výzkumu zpracujte strategický marketingový plán Audiovizuálního centra včetně návrhu komunikační strategie. Zhodnoťte předpokládanou efektivitu komunikace dle Vašeho návrhu k jednotlivým cílovým skupinám, otázku jejího financování a personálního zabezpečení.
6. Odpovězte na stanovené výzkumné otázky, definujte závěry a vymezte možné budoucí pokračování práce na tomto tématu.
Seznam doporučené literatury
BLAŽKOVÁ, Martina, 2007. Marketingové řízení a plánování pro malé a střední firmy. 1. vyd. Praha: Grada, 278 s. ISBN 978-80-247-1535-3.
CIKÁNEK, Martin. Kreativní průmysly: příležitost pro novou ekonomiku II., 2013. Nové, rozš. a rev. vyd. V Praze: Institut umění, 165 s. ISBN 978-80-7008-274-4.
HORÁKOVÁ, Helena. Strategický marketing, 2003. 2., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 200 s. ISBN 8024704471.
KLOUDOVÁ, Jitka. Kreativní ekonomika: [trendy, výzvy, příležitosti], 2010. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 218 s. ISBN 978-80-247-3608-2.
LEE, JR., John J. a Anna Marie GILLEN. The producer´s business handbook, 2011. third edition. Burlington, Massachusetts: Focal Press. ISBN 978-0-240-81463-6.
VAŠTÍKOVÁ, Miroslava 2008. Marketing služeb: efektivně a moderně. 1. vyd. Praha: Grada, 232 s. ISBN 978-80-247-2721-9.
Seznam doporučené literatury
BLAŽKOVÁ, Martina, 2007. Marketingové řízení a plánování pro malé a střední firmy. 1. vyd. Praha: Grada, 278 s. ISBN 978-80-247-1535-3.
CIKÁNEK, Martin. Kreativní průmysly: příležitost pro novou ekonomiku II., 2013. Nové, rozš. a rev. vyd. V Praze: Institut umění, 165 s. ISBN 978-80-7008-274-4.
HORÁKOVÁ, Helena. Strategický marketing, 2003. 2., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 200 s. ISBN 8024704471.
KLOUDOVÁ, Jitka. Kreativní ekonomika: [trendy, výzvy, příležitosti], 2010. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 218 s. ISBN 978-80-247-3608-2.
LEE, JR., John J. a Anna Marie GILLEN. The producer´s business handbook, 2011. third edition. Burlington, Massachusetts: Focal Press. ISBN 978-0-240-81463-6.
VAŠTÍKOVÁ, Miroslava 2008. Marketing služeb: efektivně a moderně. 1. vyd. Praha: Grada, 232 s. ISBN 978-80-247-2721-9.
Přílohy volně vložené
DVD - Audiozáznamy rozhovorů
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1. Nakolik by se Váš projekt dal použít jako model pro další ateliéry Fakulty multimediálních komunikací, příp. další obory Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně? S jakými možnostmi a limity aplikace by bylo nutné počítat?
2. V čem spatřujete (a jaké budete komunikovat) hlavní výhody pro studenty FMK v zapojení se do projektů AVC oproti jiným komerčním zakázkám? Proč by měli dát přednost práci v AVC? Jakými nástroji jim to budete sdělovat?
Studentka plně odpověděla na položené otázky.
Otázka vedoucí práce:
1.Je možné Strategický marketingový plán Audiovizuálního centra aplikovat i na mnohem šírší subjekt - Kreativní centrum, které zahrnuje velkou škálu oborů? V čem by došlo ke změnám?
2. Jakým způsobem se zajistí aktualizace webových stránek?
Studentka plně odpověděla na položené otázky.