Diplomová práce se zabývá tématem externí komunikace města s občany. Teoretická část poskytuje teoretická východiska v oblasti marketingových komunikací měst a obcí. V závěru této části práce je uvedena metodologie, sloužící k aplikaci praktické části a jsou zde také stanoveny tři výzkumné otázky. Praktická část se věnuje současnému stavu komunikace města Přerov s jeho obyvateli a skládá se z průzkumu veřejného mínění a situační analýzy jednotlivých prvků komunikace. Výsledky praktické části jsou shrnuty do SWOT analýzy. Projektová část představuje návrh na zlepšení komunikace města Přerova s jeho občany.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with the external communication of the city with its citizens. The theoretical part provides the theoretical background in marketing communications of towns and villages. The conclusion of this part contains the methodology used for the practical application and there are also established three research questions. The practical part deals with the current state of communication of Prerov with its inhabitants and consists of public opinion research and situational analysis of individual elements of communication. The results of the practical part are summarized in a SWOT analysis. The project brings a part of the proposal to improve the communication of Prerov with its citizens.
Klíčová slova
marketing měst a obcí, komunikační mix, město, magistrát, externí komunikace, komunikace s občany
Klíčová slova v angličtině
Keywords: marketing of towns and cities, communication mix, city, municipality, external communication, communication with citizens
Rozsah průvodní práce
106
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá tématem externí komunikace města s občany. Teoretická část poskytuje teoretická východiska v oblasti marketingových komunikací měst a obcí. V závěru této části práce je uvedena metodologie, sloužící k aplikaci praktické části a jsou zde také stanoveny tři výzkumné otázky. Praktická část se věnuje současnému stavu komunikace města Přerov s jeho obyvateli a skládá se z průzkumu veřejného mínění a situační analýzy jednotlivých prvků komunikace. Výsledky praktické části jsou shrnuty do SWOT analýzy. Projektová část představuje návrh na zlepšení komunikace města Přerova s jeho občany.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with the external communication of the city with its citizens. The theoretical part provides the theoretical background in marketing communications of towns and villages. The conclusion of this part contains the methodology used for the practical application and there are also established three research questions. The practical part deals with the current state of communication of Prerov with its inhabitants and consists of public opinion research and situational analysis of individual elements of communication. The results of the practical part are summarized in a SWOT analysis. The project brings a part of the proposal to improve the communication of Prerov with its citizens.
Klíčová slova
marketing měst a obcí, komunikační mix, město, magistrát, externí komunikace, komunikace s občany
Klíčová slova v angličtině
Keywords: marketing of towns and cities, communication mix, city, municipality, external communication, communication with citizens
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o marketingu města a specifikaci jeho cílových skupin, včetně měření efektu marketingových komunikací.
2. Na základě teoretického vymezení sledovaného problému formulujte výzkumné otázky a cíle práce.
3. Charakterizujte současnou strategii a komunikační nástroje města Přerov. Na základě sběru sekundárních dat a primárního šetření u občanů analyzujte marketingové komunikace.
4. Na základě výsledků analýzy zpracujte profilaci cílových skupin, návrh nové komunikační strategie statutárního města Přerov a nastavte možnosti měření efektivity.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o marketingu města a specifikaci jeho cílových skupin, včetně měření efektu marketingových komunikací.
2. Na základě teoretického vymezení sledovaného problému formulujte výzkumné otázky a cíle práce.
3. Charakterizujte současnou strategii a komunikační nástroje města Přerov. Na základě sběru sekundárních dat a primárního šetření u občanů analyzujte marketingové komunikace.
4. Na základě výsledků analýzy zpracujte profilaci cílových skupin, návrh nové komunikační strategie statutárního města Přerov a nastavte možnosti měření efektivity.
Seznam doporučené literatury
FORET, Miroslav, 2011. Marketingová komunikace. 3., aktualiz. vyd. Brno: Computer Press, 486 s. ISBN 978-80-251-3432-0.
JANEČKOVÁ, Lidmila a Miroslava VAŠTÍKOVÁ, 2001. Marketing služeb. 1. vyd. Praha: Grada, 179 s. ISBN 80-7169-995-0.
KESNER, Ladislav, 2005. Marketing a management muzeí a památek: od přípravy expozice k prožitku návštěvníka, budování publika, strategický management, komunikace a propagace, rozvoj finančních zdrojů, kultura a cestovní ruch. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 304 s. ISBN 8024711044.
NĚMEC, Petr, 1993. Public relations: zásady komunikace s veřejností. Vyd. 1. Praha: Management press, 114 s. ISBN 80-85603-26-8.
PAULIČKOVÁ, Renáta,2005. Teoretické otázky regionálního a městského marketingu. 1. vyd. Plzeň: Západočeská univerzita, 124 s. ISBN 80-7043-365-5.
Seznam doporučené literatury
FORET, Miroslav, 2011. Marketingová komunikace. 3., aktualiz. vyd. Brno: Computer Press, 486 s. ISBN 978-80-251-3432-0.
JANEČKOVÁ, Lidmila a Miroslava VAŠTÍKOVÁ, 2001. Marketing služeb. 1. vyd. Praha: Grada, 179 s. ISBN 80-7169-995-0.
KESNER, Ladislav, 2005. Marketing a management muzeí a památek: od přípravy expozice k prožitku návštěvníka, budování publika, strategický management, komunikace a propagace, rozvoj finančních zdrojů, kultura a cestovní ruch. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 304 s. ISBN 8024711044.
NĚMEC, Petr, 1993. Public relations: zásady komunikace s veřejností. Vyd. 1. Praha: Management press, 114 s. ISBN 80-85603-26-8.
PAULIČKOVÁ, Renáta,2005. Teoretické otázky regionálního a městského marketingu. 1. vyd. Plzeň: Západočeská univerzita, 124 s. ISBN 80-7043-365-5.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou/diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1. Str. 47: "Celkový počet dotazníků - 100. Bylo rozdáno 100 papírových dotazníků a přímý odkaz na online dotazník byl rozeslán 45 lidem. Odevzdáno bylo 64 papírových dotazníků a online dotazníků vyplnilo 63 respondentů. Celková návratnost dotazníkového šetření je tedy 69 %." Tabulka č. 1. Vysvětlete.
Studentka plně a správně odpověděla na položenou otázku.
2. Tabulka č. 2: Hodnocení komunikace města. Objasněte závěry shrnutí v konfrontaci se zde uvedenými výsledky šetření.
Studentka plně a správně odpověděla na položenou otázku.
3. Jakou roli sehrává v komunikaci města s občany prezentace města v zahraničí? A jestliže v rámci slabých stránek a hrozeb je zastoupena absence nových médií, je silné zastoupení klasických komunikačních prostředků silnou stránkou? (SWOT analýza)
Studentka plně a správně odpověděla na položenou otázku.
4. Upravte 1. výzkumnou otázku tak, aby korespondovala v přímé kontinuitě s odpovědí na str. 71.
Student formulovala upravenou výzkumnou otázku.
Otázka vedoucí práce:
Odůvodněte zařazení některých faktorů do W i T ve SWOT analýze, např. nezájem občanů o dění ve městě či o nové komunikační kanály, když soc. sítě u města absentují.
Studentka odůvodněla zařazení faktorů.