Diplomová práce se zabývá řešením společenského problému integrace handicapovaných dětí mezi "zdravé" děti do běžných MŠ za pomoci marketingových komunikací. V první části jsou definovány teoretické poznatky o sociálním marketingu, možnostech propagace sociálních témat a tvorbě marketingového výzkumu. Rovněž je osvětlen pojem integrace, její vývoj z historického hlediska, legislativní a formální zázemí. V praktické části jsou analyzovány výzkumy provedené na toto téma, vyhodnoceny vlastní výzkumy individuální rozhovory a dotazníková šetření. Na základě výsledků všech výzkumů je vypracován projekt komunikační kampaně pro podporu takové integrace a eliminaci případných negativních postojů vůči ní. Na závěr jsou identifikovány možné limity realizace projektu.
Anotace v angličtině
This Master´s thesis is dealing with the social problem of integration of disabled children between "healthy" children into a common kindergarten with the help of marketing communications. The first part defines the theoretical knowledge about social marketing, promotion opportunities of social issues and creation of marketing research. The attention is also focused on the concept of integration, its development from a historical perspective, its legislative and formal background. The practical part analyzes researches done on this topic, evaluated its own researches individual interviews and questionnaires. Based on the results of researches is developed communication campaign to promote such integration and eliminate any negative attitudes towards it. In the end there are identified possible limits of the project.
Klíčová slova
sociální marketing, sociální marketingové strategie, kampaň, integrace, handicapované děti, společné vzdělávání, pedagogové, rodiče, marketingový výzkum, sekundární analýzy dat
Klíčová slova v angličtině
social marketing, social marketing strategy, campaign, integration, disabled children, joint education, educators, parents, marketing research, secondary data analysis
Rozsah průvodní práce
118 s. (173 739 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá řešením společenského problému integrace handicapovaných dětí mezi "zdravé" děti do běžných MŠ za pomoci marketingových komunikací. V první části jsou definovány teoretické poznatky o sociálním marketingu, možnostech propagace sociálních témat a tvorbě marketingového výzkumu. Rovněž je osvětlen pojem integrace, její vývoj z historického hlediska, legislativní a formální zázemí. V praktické části jsou analyzovány výzkumy provedené na toto téma, vyhodnoceny vlastní výzkumy individuální rozhovory a dotazníková šetření. Na základě výsledků všech výzkumů je vypracován projekt komunikační kampaně pro podporu takové integrace a eliminaci případných negativních postojů vůči ní. Na závěr jsou identifikovány možné limity realizace projektu.
Anotace v angličtině
This Master´s thesis is dealing with the social problem of integration of disabled children between "healthy" children into a common kindergarten with the help of marketing communications. The first part defines the theoretical knowledge about social marketing, promotion opportunities of social issues and creation of marketing research. The attention is also focused on the concept of integration, its development from a historical perspective, its legislative and formal background. The practical part analyzes researches done on this topic, evaluated its own researches individual interviews and questionnaires. Based on the results of researches is developed communication campaign to promote such integration and eliminate any negative attitudes towards it. In the end there are identified possible limits of the project.
Klíčová slova
sociální marketing, sociální marketingové strategie, kampaň, integrace, handicapované děti, společné vzdělávání, pedagogové, rodiče, marketingový výzkum, sekundární analýzy dat
Klíčová slova v angličtině
social marketing, social marketing strategy, campaign, integration, disabled children, joint education, educators, parents, marketing research, secondary data analysis
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k problematice komunikace vybraného sociálního a/či společenského problému.
2. Stanovte cíle, metody a výzkumné otázky práce.
3. Charakterizujte rozsah problému a subjekty, které jej řeší.
4. Na základě primárního šetření analyzujte postoje zainteresovaných stran k problému.
5. Vytvořte projekt komunikační kampaně pro eliminaci negativních postojů k problému.
6. Formulujte závěry, doporučení, možnosti a limity realizace projektu.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k problematice komunikace vybraného sociálního a/či společenského problému.
2. Stanovte cíle, metody a výzkumné otázky práce.
3. Charakterizujte rozsah problému a subjekty, které jej řeší.
4. Na základě primárního šetření analyzujte postoje zainteresovaných stran k problému.
5. Vytvořte projekt komunikační kampaně pro eliminaci negativních postojů k problému.
6. Formulujte závěry, doporučení, možnosti a limity realizace projektu.
Seznam doporučené literatury
ANDREASEN, Alan R. Ethics in social marketing. Washington, D.C: Georgetown University Press, c2001, ix, 212 s. ISBN 0878408207.
ANDREASEN, Alan R a Philip KOTLER. Strategic marketing for nonprofit organizations. 6th ed. Upper Saddle River: Prentice-Hall, c2003, vii, 536 s. ISBN 013041977x.
BAČUVČÍK, Radim. Marketing neziskových organizací. Zlín: VeRBuM, 2011, 190 s. ISBN 978-808-7500-019.
KOTLER, Philip, Ned ROBERTO a Nancy LEE. Social marketing: improving the quality of life. 2nd ed. Thousand Oaks, California: Sage, c2002, xvi, 438 s. ISBN 0761924345.
KOZEL, Roman, Lenka MYNÁŘOVÁ a Hana SVOBODOVÁ. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 304 s. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-3527-6 (VáZ.).
Seznam doporučené literatury
ANDREASEN, Alan R. Ethics in social marketing. Washington, D.C: Georgetown University Press, c2001, ix, 212 s. ISBN 0878408207.
ANDREASEN, Alan R a Philip KOTLER. Strategic marketing for nonprofit organizations. 6th ed. Upper Saddle River: Prentice-Hall, c2003, vii, 536 s. ISBN 013041977x.
BAČUVČÍK, Radim. Marketing neziskových organizací. Zlín: VeRBuM, 2011, 190 s. ISBN 978-808-7500-019.
KOTLER, Philip, Ned ROBERTO a Nancy LEE. Social marketing: improving the quality of life. 2nd ed. Thousand Oaks, California: Sage, c2002, xvi, 438 s. ISBN 0761924345.
KOZEL, Roman, Lenka MYNÁŘOVÁ a Hana SVOBODOVÁ. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 304 s. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-3527-6 (VáZ.).
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1. Začleňování handicapovaných dětí je spojeno i se zvyšujícími se náklady na provoz zařízení. Jak byste tuto skutečnost řešila (prosím o konkrétní návrhy).
Studentka plně a správně odpověděla na položenou otázku.
2. Vyberte z vašich návrhů hlavní komunikační apely a posuďte, zda by byly použitelné v rámci interkulturního prostředí.
Studentka plně a správně odpověděla na položenou otázku.
3. Máte sama své vlastní zkušenosti s touto problematikou?
Studentka plně a správně odpověděla na položenou otázku.
Otázka vedoucí práce:
Jaké nástroje MK jsou pro oblast sociální komunikace, resp. komunikace sociálního problému, nejefektivnější? Proč? Zapojila jste je do kampaně?
Studentka plně a správně odpověděla na položenou otázku.
Studentka byla výborně připravena na obhajobu práce a komise se shodla na vylepšení známky na A-výborně.