Diplomová práca sa zaoberá koncepciou rebrandingu obchodnej značky a jej zavádzaním. Cieľom je zmapovanie, analýza a deskripcia najčastejšie sa objavujúcich podôb rebrandingu so zameraním na hypotekárne banky na území Českej republiky. Pojmy a súvislosti, ako značka, budovanie značky, corporate identity, marketingový či komunikačný mix, ktoré sú potrebné k pochopeniu tejto problematiky sú predmetom teoretickej časti. Projektová časť práce je súhrnom získaných poznatkov, vyhodnotených analýz a obsahuje aj návrh komunikačných aktivít, ktoré proces rebrandingu pri zavedení do praxe dopĺňajú.
Anotace v angličtině
This thesis is focusing on the conception of trade mark rebranding and its implementation. Mainly it is aimed at mapping, analysis and the description of most often appearing forms of rebranding focusing on the bank sector, which is offering mortgages in the area of Czech Republic. Concepts and relationships related to such expression as a brand, branding, corporate identity, marketing and communication mix that is necessary to understand these issues as they are the subject of the theoretical part. A part of this project is a summary of lessons learned, and it includes an evaluation of the design of the communication activities that are complementing the rebranding process and they implement it in the practice.
Klíčová slova
Značka, budovanie značky, riadenie značky, identita značky, hodnota značky, komunikačné nástroje, korporátna značka, brandingová stratégia, banka, hypotéka
Diplomová práca sa zaoberá koncepciou rebrandingu obchodnej značky a jej zavádzaním. Cieľom je zmapovanie, analýza a deskripcia najčastejšie sa objavujúcich podôb rebrandingu so zameraním na hypotekárne banky na území Českej republiky. Pojmy a súvislosti, ako značka, budovanie značky, corporate identity, marketingový či komunikačný mix, ktoré sú potrebné k pochopeniu tejto problematiky sú predmetom teoretickej časti. Projektová časť práce je súhrnom získaných poznatkov, vyhodnotených analýz a obsahuje aj návrh komunikačných aktivít, ktoré proces rebrandingu pri zavedení do praxe dopĺňajú.
Anotace v angličtině
This thesis is focusing on the conception of trade mark rebranding and its implementation. Mainly it is aimed at mapping, analysis and the description of most often appearing forms of rebranding focusing on the bank sector, which is offering mortgages in the area of Czech Republic. Concepts and relationships related to such expression as a brand, branding, corporate identity, marketing and communication mix that is necessary to understand these issues as they are the subject of the theoretical part. A part of this project is a summary of lessons learned, and it includes an evaluation of the design of the communication activities that are complementing the rebranding process and they implement it in the practice.
Klíčová slova
Značka, budovanie značky, riadenie značky, identita značky, hodnota značky, komunikačné nástroje, korporátna značka, brandingová stratégia, banka, hypotéka
1. Zpracujte teoretická východiska k problematice brandingu, definujte jednotlivé pojmy a charakterizujte jednotlivé složky tvořící hodnotu obchodní značky.
2. Definujte proces strategického řízení značky a relevantní marketingové nástroje
při komunikaci značky.
3. Na základě primárních a sekundárních zdrojů analyzujte vybrané koncepce rebrandingu.
4. Vyhodnoťte účinnost jednotlivých strategií.
5. Ověřte platnost zkoumaných otázek, případně navrhněte řešení nedostatků.
6. Navrhněte rebranding a komunikační kampaň vybrané značky.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k problematice brandingu, definujte jednotlivé pojmy a charakterizujte jednotlivé složky tvořící hodnotu obchodní značky.
2. Definujte proces strategického řízení značky a relevantní marketingové nástroje
při komunikaci značky.
3. Na základě primárních a sekundárních zdrojů analyzujte vybrané koncepce rebrandingu.
4. Vyhodnoťte účinnost jednotlivých strategií.
5. Ověřte platnost zkoumaných otázek, případně navrhněte řešení nedostatků.
6. Navrhněte rebranding a komunikační kampaň vybrané značky.
Seznam doporučené literatury
AAKER, David, 2003. Brand building: budování obchodní značky: vytvoření silné značky a její úspěšné zavedení na trh. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 306 s. ISBN 80-7226-885-6.
HAIGH, David, 2002. Oceňování značky a jeho význam. Vyd. 1. Praha: Management Press,, 103 s. ISBN 8072610732.
KELLER, Kevin Lane, 2007. Strategické řízení značky. 1. vyd. Praha: Grada, 796 s. ISBN 978-80-247-1481-3.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER, 2007. Marketing management. 1. vyd. Praha: Grada, 788 s. ISBN 978-80-247-1359-5.
VYSEKALOVÁ, Jitka a Jiří MIKEŠ, 2009. Image a firemní identita. 1. vyd. Praha: Grada, 190 s. ISBN 978-80-247-2790-5.
WHEELER, Alina, c2013. Designing brand identity: an essential guide for the whole branding team. 4th ed. Hoboken, New Jersey: Wiley, 326 s. ISBN 978-1-118-09920-9.
Seznam doporučené literatury
AAKER, David, 2003. Brand building: budování obchodní značky: vytvoření silné značky a její úspěšné zavedení na trh. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 306 s. ISBN 80-7226-885-6.
HAIGH, David, 2002. Oceňování značky a jeho význam. Vyd. 1. Praha: Management Press,, 103 s. ISBN 8072610732.
KELLER, Kevin Lane, 2007. Strategické řízení značky. 1. vyd. Praha: Grada, 796 s. ISBN 978-80-247-1481-3.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER, 2007. Marketing management. 1. vyd. Praha: Grada, 788 s. ISBN 978-80-247-1359-5.
VYSEKALOVÁ, Jitka a Jiří MIKEŠ, 2009. Image a firemní identita. 1. vyd. Praha: Grada, 190 s. ISBN 978-80-247-2790-5.
WHEELER, Alina, c2013. Designing brand identity: an essential guide for the whole branding team. 4th ed. Hoboken, New Jersey: Wiley, 326 s. ISBN 978-1-118-09920-9.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou/diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1. Mohla by autorka u obhajoby ve zkratce představit hlavní závěry a doporučení z rozhovorů a výzkumné sondy?
Studentka plně a správně odpověděla na položenou otázku.
2. Z realizované výzkumné sondy vyplývá, že nejvíc respondentů by svému příteli poradilo Českou spořitelnu. Není zde potřebné brát v úvahu věk respondentů? Jak by výsledky vypadaly vyfiltrované podle věku?
Studentka plně a správně odpověděla na položenou otázku.
3. Kdy si autorka práce myslí, že nastává pravý čas pro rebranding značky? Je nutné o této změně uvažovat i u lokálních firem? Pokud ano, za jakých podmínek?
Studentka plně a správně odpověděla na položenou otázku.
Otázka vedoucího práce:
Doplňte chybějící fakta o realizaci rozhovorů, předložte komisi jejich shrnutí a doložte jejich realizaci.
Studentka plně a správně odpověděla na položenou otázku.