Předložená bakalářská práce zpracovává téma propagace protestantské církve na území Norského království. V teoretické části se věnuje historii církve jako celku, významu ná-boženství pro současnou společnost a efektivním způsobům komunikace náboženské orga-nizace. Ke konci teoretické části se práce blíže věnuje Norsku a historii církve právě na tomto území. Praktická část práce vyhodnocuje názory na norskou církev dvou skupin mladých Norů a podrobně zpracovává komunikaci jedné církevní organizace, která operuje na území Norského království.
Anotace v angličtině
Presented bachelor thesis deals with the topic of promotion of the Protestant church in Norway. Theoretical part of the thesis describes history of the whole church, meaning of the religion for today´s society and effective ways how religious organizations communi-cate. It will pay closer attention to Norway and the history of the church there. Practical part of the work evaluates opinion of two groups of young Norwegians on the Norwegian church and particularly describes the ways of communication of one of the church organi-zations that is functioning in that area.
Klíčová slova
protestantská církev, Norsko, propagace církve, náboženství, marketingová komunikace, náboženské organizace
Klíčová slova v angličtině
Protestant church, Norway, church promotion, church, marketing communications, religious organisations
Rozsah průvodní práce
65 s. (103 990 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Předložená bakalářská práce zpracovává téma propagace protestantské církve na území Norského království. V teoretické části se věnuje historii církve jako celku, významu ná-boženství pro současnou společnost a efektivním způsobům komunikace náboženské orga-nizace. Ke konci teoretické části se práce blíže věnuje Norsku a historii církve právě na tomto území. Praktická část práce vyhodnocuje názory na norskou církev dvou skupin mladých Norů a podrobně zpracovává komunikaci jedné církevní organizace, která operuje na území Norského království.
Anotace v angličtině
Presented bachelor thesis deals with the topic of promotion of the Protestant church in Norway. Theoretical part of the thesis describes history of the whole church, meaning of the religion for today´s society and effective ways how religious organizations communi-cate. It will pay closer attention to Norway and the history of the church there. Practical part of the work evaluates opinion of two groups of young Norwegians on the Norwegian church and particularly describes the ways of communication of one of the church organi-zations that is functioning in that area.
Klíčová slova
protestantská církev, Norsko, propagace církve, náboženství, marketingová komunikace, náboženské organizace
Klíčová slova v angličtině
Protestant church, Norway, church promotion, church, marketing communications, religious organisations
Zásady pro vypracování
1. Na základě studia odborné literatury zpracujte teoretickou část bakalářské práce a zodpovězte na základní výzkumné otázky práce. Formulujte cíl práce, výzkumné otázky a metodiku zpracování.
2. Vypracujte analýzu současného stavu církve v Norsku a porovnejte názor věřící a nevěřící zkoumané skupiny na ni.
3. Na základě výsledků výzkumu, vyhodnoťte, jaké mohou být efektivní nástroje pro propagaci církve v Norsku z pohledu zkoumané skupiny.
4. Zhodnoťte, zda by některé z nástrojů byli použitelné pro Českou republiku a doporučte možnou budoucí komunikaci pro církev.
Zásady pro vypracování
1. Na základě studia odborné literatury zpracujte teoretickou část bakalářské práce a zodpovězte na základní výzkumné otázky práce. Formulujte cíl práce, výzkumné otázky a metodiku zpracování.
2. Vypracujte analýzu současného stavu církve v Norsku a porovnejte názor věřící a nevěřící zkoumané skupiny na ni.
3. Na základě výsledků výzkumu, vyhodnoťte, jaké mohou být efektivní nástroje pro propagaci církve v Norsku z pohledu zkoumané skupiny.
4. Zhodnoťte, zda by některé z nástrojů byli použitelné pro Českou republiku a doporučte možnou budoucí komunikaci pro církev.
Seznam doporučené literatury
CONSIDINE, John Joseph. c1995. Marketing your church: concepts and strategies. Kansas City: Sheed. ISBN 15-561-2800-2.
DE BOTTON, Alain. 2011. Náboženství pro ateisty: bezvěrcův průvodce po užitečných stránkách náboženství. Vyd. 1. Překlad Pavel Bakič. Zlín: Kniha Zlín, 269 s. Tema, sv. 12. ISBN 978-808-7497-487.
HEJNA, Dalibor. Náboženství a společnost: věda o náboženství a její historické kořeny. Vyd. 1. Praha: Grada, 2010, 198 s. ISBN 978-802-4724-270.
SMOLÍK, Josef. 2010. Subkultury mládeže: uvedení do problematiky. Vyd. 1. Praha: Grada, 281 s. ISBN 978-802-4729-077.
STREET, Philip D. Kenneson. 2003. Selling out the church. Eugene, Or: Cascade Books. ISBN 978-159-2442-966.
VÁCLAVÍK, David. c2010. Náboženství a moderní česká společnost. Vyd. 1. Praha: Grada, 243 s. ISBN 978-802-4724-683.
Seznam doporučené literatury
CONSIDINE, John Joseph. c1995. Marketing your church: concepts and strategies. Kansas City: Sheed. ISBN 15-561-2800-2.
DE BOTTON, Alain. 2011. Náboženství pro ateisty: bezvěrcův průvodce po užitečných stránkách náboženství. Vyd. 1. Překlad Pavel Bakič. Zlín: Kniha Zlín, 269 s. Tema, sv. 12. ISBN 978-808-7497-487.
HEJNA, Dalibor. Náboženství a společnost: věda o náboženství a její historické kořeny. Vyd. 1. Praha: Grada, 2010, 198 s. ISBN 978-802-4724-270.
SMOLÍK, Josef. 2010. Subkultury mládeže: uvedení do problematiky. Vyd. 1. Praha: Grada, 281 s. ISBN 978-802-4729-077.
STREET, Philip D. Kenneson. 2003. Selling out the church. Eugene, Or: Cascade Books. ISBN 978-159-2442-966.
VÁCLAVÍK, David. c2010. Náboženství a moderní česká společnost. Vyd. 1. Praha: Grada, 243 s. ISBN 978-802-4724-683.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky:
Str. 12 - judaismus: nesouvisí přímo s tématem, ale musím se zeptat na význam judaismu zejména pro evropskou kulturu a evropská náboženství. A také - proč je Mojžíš považován "za ústřední bytost judaismu"?
Str. 15 i jinde: pokusíte se vysvětlit, co je náboženství a co církev? Vyjasnění těchto pojmů by mohlo přispět i k vyjasnění uplatnění nástrojů propagace?
Str. 22: kdo je pro církev konkurencí?
Str. 42: pořadatelé jsou "skromní" v propagaci, Vy byste doporučovala být důraznější. Dovedla byste na základě poznání problematiky a situace vysvětlit jejich přístup?
Omlouvám se, ale asi mi uniklo to podstatné - o co vlastně jde skupině "věřících" studentů: propagovat víru, náboženství nebo církev? Přimět někoho, aby se přiklonil k církvi nebo se do ní vrátil ? přivést někoho na cestu víry? Mohla byste, prosím, stručně rekapitulovat?
Studentka zodpověděla výšechny výše uvedené dotazy oponenta.