Cílem této bakalářské práce je popsat průběh event marketingové akce v oblasti cestovního ruchu. I když je v dnešní době event marketing rozšířenou disciplínou, stále se v něm skrývá obrovský potenciál, jež se různé organizace snaží využít. Nabízí jim totiž neotřelé možnosti komunikace s cílovou skupinou. Využívat tohoto event marketingového potencionálu se tak snaží i akce pro přilákání jak domácích tak i zahraničních turistů. Tato práce se zabývá event marketingem v cestovním ruchu. Teoretická část se zabývá obecným pojednáním a specifikací, v praktické části je pak pozornost věnována konkrétnímu eventu v cestovním ruchu týkajícího se designu, jež je připravován pro letošní rok. Na základě rozhovorů s organizátory jsou vysvětleny některé kroky při postupu a návrhy na zlepšení do budoucna.
Anotace v angličtině
The aim of this theis is to describe the process of event marketing event in tourism. Although event marketing nowadays is extended discipline, there is a big potential which various organizations try to prosper from. It offers them original ways of communication with the target group. Events for attracting domestic and also foreign tourists try to take advantages of event marketing. This work deals with event marketing in tourism. The theoretical part deals with the general discourse and specifications, the practical part pays attention to a particular event in tourism related to design, which is being prepared for this year. Some steps in the proces and suggestions for improvement to the future are explained in interviews with the organizers of the event.
Cílem této bakalářské práce je popsat průběh event marketingové akce v oblasti cestovního ruchu. I když je v dnešní době event marketing rozšířenou disciplínou, stále se v něm skrývá obrovský potenciál, jež se různé organizace snaží využít. Nabízí jim totiž neotřelé možnosti komunikace s cílovou skupinou. Využívat tohoto event marketingového potencionálu se tak snaží i akce pro přilákání jak domácích tak i zahraničních turistů. Tato práce se zabývá event marketingem v cestovním ruchu. Teoretická část se zabývá obecným pojednáním a specifikací, v praktické části je pak pozornost věnována konkrétnímu eventu v cestovním ruchu týkajícího se designu, jež je připravován pro letošní rok. Na základě rozhovorů s organizátory jsou vysvětleny některé kroky při postupu a návrhy na zlepšení do budoucna.
Anotace v angličtině
The aim of this theis is to describe the process of event marketing event in tourism. Although event marketing nowadays is extended discipline, there is a big potential which various organizations try to prosper from. It offers them original ways of communication with the target group. Events for attracting domestic and also foreign tourists try to take advantages of event marketing. This work deals with event marketing in tourism. The theoretical part deals with the general discourse and specifications, the practical part pays attention to a particular event in tourism related to design, which is being prepared for this year. Some steps in the proces and suggestions for improvement to the future are explained in interviews with the organizers of the event.
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu. Pozornost věnujte procesu přípravy a realizace eventu, specificky v oblasti cestovního ruchu, a možnostem měření jeho efektivity.
2. Stanovte cíle, metody a výzkumné otázky práce.
3. Charakterizujte vybraný event a popište jeho fázi přípravy.
4. Na základě sekundárních dat a strukturovaných expertních rozhovorů analyzujte proces přípravy eventu.
5. Formulujte závěry, návrhy a doporučení.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu. Pozornost věnujte procesu přípravy a realizace eventu, specificky v oblasti cestovního ruchu, a možnostem měření jeho efektivity.
2. Stanovte cíle, metody a výzkumné otázky práce.
3. Charakterizujte vybraný event a popište jeho fázi přípravy.
4. Na základě sekundárních dat a strukturovaných expertních rozhovorů analyzujte proces přípravy eventu.
5. Formulujte závěry, návrhy a doporučení.
Seznam doporučené literatury
ŠINDLER, Petr. Event Marketing: Jak využít emoce v marketingové komunikaci. Praha: Grada, 2003. 236 s. ISBN 80-247-0646-6
LATTENBERG, Vivien. Event aneb úspěšná akce krok za krokem. Brno: Computer Press, 2010. 264 s. ISBN 978-80-251-2397-3
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Marketing v cestovním ruchu: Jak uspět v domácí i světové konkurenci. Praha: Grada, 2012. 313 s. ISBN 978-80-247-4209-0.
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: Základní teorie, metody a aplikace. Praha: Portál, 2012. 407 s. ISBN 978-80-262-0219-6
KOTÍKOVÁ, Halina. Nové trendy v nabídce cestovního ruchu. Praha: Grada, 2013. 207 s. ISBN 978-80-247-4603-6
Seznam doporučené literatury
ŠINDLER, Petr. Event Marketing: Jak využít emoce v marketingové komunikaci. Praha: Grada, 2003. 236 s. ISBN 80-247-0646-6
LATTENBERG, Vivien. Event aneb úspěšná akce krok za krokem. Brno: Computer Press, 2010. 264 s. ISBN 978-80-251-2397-3
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Marketing v cestovním ruchu: Jak uspět v domácí i světové konkurenci. Praha: Grada, 2012. 313 s. ISBN 978-80-247-4209-0.
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: Základní teorie, metody a aplikace. Praha: Portál, 2012. 407 s. ISBN 978-80-262-0219-6
KOTÍKOVÁ, Halina. Nové trendy v nabídce cestovního ruchu. Praha: Grada, 2013. 207 s. ISBN 978-80-247-4603-6
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student představil zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1. V teoretické části v kapitole 1.3 (Event controlling) popisujete i "Předběžnou kontrolu" (kap. 1.3.1). Dělala si tuto kontrolu i agentura Locomotion? Pokud ano, tak s jakým výsledkem? Z odpovědí v rozhovorech vyplývá, že spíše ne.
2. V kapitole 7.4 definujete cílové skupiny eventu. Toto rozdělení CS bylo součástí zadání od objednatele, nebo si je určila agentura nebo jste je definoval sám?
3. Z rozhovorů vyplývá, že se projekt připravoval cca 1 rok (odpověď p. Poláka na otázku č. 13). V závěru ale uvádíte, "Z rozhovorů se členy konzultační agentury, jež jsou samostatnou podkapitolou praktické části pak vyplývá, že je projekt v časové tísni, a realizační agentura nestihla splnit všechny předběžné požadavky" (str. 52). Jeden rok na přípravu je málo?
Student plně a správně doplnil a odpověděl na položené otázky.
Vedoucí práce ve svém posudku stanovil několik bodů, které jsou pro úspěšnou obhajobu potřebné dopracovat.
- doložit kriteriální analýzu procesu přípravy eventu (např. z hlediska porovnání s teoretickými východisky,
- objasnit možnost zobecnění výsledků vašeho šetření,
- objasnit vztah mezi vámi formulovaným pojmem "event. controling" a měření efektivity eventu v jednotlivých fázích procesu přípravy a realizace. Jaká kritéria by měla být sledována v rámci controlingu?
- objasnit, nakolik je analytická část dílem autora a nakolik se jedná o převzatá data.
Student doložil kriteriální analýzu (příloha protokolu), objasnil možnosti výsledků, objasnil vztah mezi event. controlingem a měřením.
Dále vymezil autorský počin v praktické části a celkově byl na obhajobu bakalářské práce nadprůměrně připravný.
Na základě toho se komise shodla a navrhla celkové hodnocení z bakalářské práce D-uspokojivě.